[CSS] Landscape printen

Pagina: 1
Acties:

• _janlugt_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 09:50
Ik ben bezig met het printbaar maken van een prijslijst (in HTML, CSS en ASP) en tot nu toe gaat dit redelijk. Ik heb al voor elkaar gekregen dat als je gaat printen, alle content 270 graden gedraaid wordt. Zie hiervoor onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
@media print {
    body {
        filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.BasicImage(rotation=3);
        }
    }
@media print,screen {

Wat er nu gebeurt, is dat de pagina niet goed op het papier komt. Alle tekst is naar rechts verschoven (dit kun je wel zien bij een print preview Screenshot). Mijn vraag is nu natuurlijk hoe ik de tekst meer naar links krijg. De prijslijst is hier te vinden.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
-> W&G
(Zie de forum-descriptions)

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

whoami doelt dus op deze link: P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc... :z

En move eens niet zo snel, zo heb ik toch niets te doen :P

Professionele website nodig?

• _janlugt_
Ja, dat klopt.
Sorry, ik ben verder de hele tijd bezig met achterliggende asp-code, ik denk dat het vanzelf ging. Bedankt voor het verplaatsen.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49
Al geprobeerd of het helpt om de leftmargin op 0 (of 1) pixels te zetten? dan zit in je venster de tekst wel tegen de rand geplakt, maar je print ziet er dan misschien beter uit.

Verwijderd

Volgens mij verschillen dit soort dingen per printer.
Op mijn werk heb ik ook es zoiets gehad, 4 verschillende printers, vier verschillende resultaten. |:(

Volgens mij krijg je dit nooit echt goed

• _janlugt_
Zoals je gezien hebt, gebruik ik @media's. Wat ik verander voor de print, hoeft niet mee te veranderen op je scherm. Ik heb inderdaad geprobeerd margin-left op -200px te zetten, maar tevergeefs.

rbrandt: hier komt nog niet eens een printer aan te pas, ik bekijk alleen nog maar de preview (zoals je in de screenshot kunt zien).

[ Voor 31% gewijzigd door _janlugt_ op 12-08-2003 11:48 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

als je margin negatief opgeeft wordt alles toch tegen de rand gezet (op de pagina zelf?) zet alles eens in een div op deze manier:
code:
1
<div style="position: absolute; left: -200px; top: 0px"></div>

Op het scherm gaat het wel naar links, misschien bij het printen ook?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

13.3.2 Using named pages: 'page'
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kun je dit daar niet voor gebruiken?
Cascading Stylesheet:
1
@page rotated { size: landscape; }

• _janlugt_
Voor zover ik weet werken deze codes alleen in Opera (ook al bestaat de CSS2-specificatie al een hele tijd). Ik heb het probleem trouwens opgelost, mijn oplossing:

I.p.v. heel de body draaien -> de body verdelen in verschillende divjes (deze verdeling vindt plaats d.m.v. asp) en de verschillende divjes draaien, natuurlijk wel alleen bij @media print. Hierdoor krijg je een heleboel divjes die gedraaid worden als je ze gaat printen. Om ervoor te zorgen dat half gevulde divjes niet aan de onderkant van de pagina worden uitgelijnd (wat wel zou gebeuren als je het divje 90 graden draait) heeft het divje een vaste hoogte (van 650px). De breedte is altijd 100%.

Verwijderd

Stop je dan elke regel in een DIV, of de hele tabel? Kan je een voorbeeldje laten zien? Als het werkt is het best cool :7

• _janlugt_
Kijk maar naar het voorbeeldje op http://cp.janlugt.com/prijslijst.htm. Het werkt alleen onder IE, maar dat is geen probleem als er nagenoeg geen particulieren op je site kijken. Bedrijven gebruiken toch bijna allemaal IE.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

_janlugt_ schreef op 15 August 2003 @ 10:20:
Kijk maar naar het voorbeeldje op http://cp.janlugt.com/prijslijst.htm. Het werkt alleen onder IE, maar dat is geen probleem als er nagenoeg geen particulieren op je site kijken. Bedrijven gebruiken toch bijna allemaal IE.
Ik zou het niet te hard durven zeggen, ik ken een paar grote bedrijven waar ze nog steeds met NS4.x werken....

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op 15 augustus 2003 @ 11:06:
[...]

Ik zou het niet te hard durven zeggen, ik ken een paar grote bedrijven waar ze nog steeds met NS4.x werken....
en de Amerikaanse overheid :X

• _janlugt_
crisp schreef op 15 August 2003 @ 11:06:
[...]

Ik zei ook niet voor niets 'bijna alle bedrijven' :+

Verwijderd

Opzich een mooie pagina maar als je je prijzenlijst aan bedrijven wilt presenteren zou ik een iets ander lettertype gebruiken...

Comic Sans is nu niet echt een proffesioneel lettertype.....

[edit]O ja... een print preview gaat bij mij wel naar Landscape maar de laatste 2 kollommenvallen er wel af[edit]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 14:13 . Reden: Toevoeging print-preview ]

• _janlugt_
Comic Sans is niet mijn keuze geweest, dat gebruikt mijn klant (waarom weet ik ook niet, ik houd er zelf ook niet van). De afvallende kolommen wordt aan gewerkt, de namen van de planten moeten korter. Dat mag de klant oplossen, want ik heb geen idee hoe ik die namen korter op kan schrijven. Het probleem wordt opgelost als de CMS-applicatie (waar ik nu mee bezig ben) klaar is.

• _janlugt_
Het landscape printen werkt nu helemaal, er is alleen onder sommige besturingssystemen (voor zover ik weet alleen XP SP1) een probleem waardoor tekst er een beetje raar uit komt te zien. Normaal is dat alleen bij het afdrukken (vanwege een @media), maar ik heb even een simpeler bestandje aangemaakt, waarop het beter te zien is. Wie van jullie ziet de bovenste tekst dikker dan de onderste (zo ja, wat voor besturingssysteem / browser) en wie weet wat ik er aan kan doen?

http://www.janlugt.com/landscape.htm

Edit: Laat maar, de oplossing is al gevonden, en wel het toevoegen van een witte achtergrond aan de layertjes (zie bovenstaande link).

[ Voor 12% gewijzigd door _janlugt_ op 17-10-2003 09:43 ]

Pagina: 1