raid 5 met SuperTrak sx6000 niet formattable

Pagina: 1
Acties:

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb een probleempje, ik heb 4 seagate barracuda 80gb schijven, drie daarvan heb ik in een raid level 5 array gebouwd. Nu wil ik met fdisk de array formatteren, maar hij ziet hem helemaal niet, ook als ik rh of suse/ of slackware er op wil zetten pakt hij hem niet. Rara wat kan dit probleem zijn, of wat doe ik fout.
Ik heb nergens op het internet een vergelijkbaar probleem tegengekomen.
Misschien zuigt mijn fdisk versie wel. Ik hoor het wel hopelijk kan een van jullie mij helpen.

A smooth sea never made a skilled sailor

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb een driver gevonden op promise.com, voor redhat8.0, dit bestandje is een *.tar.gz, oftewel ingepakt, als ik dit op een floppy zet en bij de installatie zeg dat ik iets wil installeren wat rh blijkbaar niet ziet, vraagt hij om een floppy met de driver er op, die doe ik erin, maar dan zegt hij dat hij ongeldig is. Moet ik hem eerst uitpakken? en dan op de floppy zetten?.
Misschien gaat het zo dan wel werken, graag een reactie van iemand over boven en bovenbovenstaand

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25
ik zou die driver idd even uitpakken ja ;)
en gebruik voortaan het 'edit' knopje om je post aan te passen

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dat Fdisk de array niet ziet is op zich logisch. Je hebt namelijk een DRIVER nodig om zo'n array te zien. Onder DOS zie ik mijn Raid Array ook niet bijvoorbeeld, maar onder windows doettie het wel goed :). Omdat er geen [?] DOS drivers zijn moet je deze schijf gewoon onder windows of linux paritiotneren/formatteren.

Als je windows op de schijf wil installeren, moet je aan het begin bij de windows [2000] setup op F6 duwen [als onderin beeld staat "press F6 to install a 3rd party SCSI or RAID driver"]. En dan de driver van promise op diskette aanwijzen.

Nu liep ik tegen het probleem aan dat ik met de .39 drivers NIET kon formatteren [wel partitioneren], maar dat die drivers langzamer waren dan de .31 drivers in benchmarks. Ik haeb daarom met de .31 drivers [onder windows!!!!] gepartitioneerd en gefromatteerd en vervolgens de .31 drivers terug gezet voor perfomance.

[ Voor 13% gewijzigd door StarLite op 12-08-2003 15:33 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb geïnformeerd bij promise, ze sturen mij een vernieuwde driver op, d'r was een probleem met de driver voor rh8.0. Hopelijk doet hij het dan wel, want idd wat je zei, onder winxp f6 duwen, dat heb ik al is gedaan en dat werkt gewoon, vraagt tie gewoon naar het schijfje dat je er bijgeleverd kreeg. dan ziet ie um en kun je hem formatteren.
Als ik nog tegen problemen aanloop met die nieuwe driver post ik het wel ff hier.

iig bedankt