Toon posts:

[DHCP] in combi met Alcatel Speedtouch Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat het antwoord op deze (noob) vraag al een keer gegeven is, maar
ik kom een beetje tijd te kort om alle posts door te gaan zitten worstelen.
ik zit met het volgende:

ik heb heb een Demon DSL aansluiting en die zou ik graag willen delen met meerdere PCs zonder al te veel moeite.
Nou weet ik dat ik mijn Alcatel Speedtouch Home kan tweaken tot een Pro,
en zo doende dienst kan laten doen als router. :*)
Momenteel staat het modem op auto-DHCP en mijn enige werkstation is DHCP-client.
Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om simpelweg een switch aan het modem te hangen. En alle PCs dus als DHCP-client in te stellen.

Does this do the trick? Of is er iets dat ik over het hoofd zie? :?
is het internet dan gedeeld? en kunnen de PCs met elkaar communiceren?

THNX,
O-) Swam76

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
probeer het gewoon zou ik zeggen, die switch heb je toch nodig. beetje zelf uitzoeken is niet zo erg hoor, zoek in google (of tweakers) maar eens op 'alacatel hack' of 'firmware'.

als ze met elkaar moeten comminiceren dan moet je gewoon dezelfde werkgroep en subnet instellen, dat loopt via de switch. met telnet kun je je hele modem instellen. de gebruiksaanwijzing kun je ook nog eens downloaden van de 'pro' versie.

[ Voor 44% gewijzigd door BuG2FiX op 12-08-2003 10:23 ]

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Redelijk makkelijk te doen, hack hem naar Pro, zorg ervoor dat DHCP aanstaat, zet in je TCP/IP config alles op automatisch, sluit je switch/kabels aan, en hij doet het. ik heb precies hetzelfde gedaan en hij deed het ook.

PS: Dit is wel heeel makkelijk te vinden in de search/FAQ..... :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik was gewoon erg benieuwd naar dat DCHP gebeuren, maar kon dat zo 123 niet vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Nou das lekker Qut, gisteren mijn modem getweakt maar nu kom ik het net niet meer op.. :(
Waarschijnlijk moet ik het MAC-adres doorgeven van mijn modem doorgeven bij Demon?!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 10:17:
Wellicht dat het antwoord op deze (noob) vraag al een keer gegeven is, maar
ik kom een beetje tijd te kort om alle posts door te gaan zitten worstelen.
ik zit met het volgende:

ik heb heb een Demon DSL aansluiting en die zou ik graag willen delen met meerdere PCs zonder al te veel moeite.
Nou weet ik dat ik mijn Alcatel Speedtouch Home kan tweaken tot een Pro,
en zo doende dienst kan laten doen als router. :*)
Momenteel staat het modem op auto-DHCP en mijn enige werkstation is DHCP-client.
Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om simpelweg een switch aan het modem te hangen. En alle PCs dus als DHCP-client in te stellen.

Does this do the trick? Of is er iets dat ik over het hoofd zie? :?
is het internet dan gedeeld? en kunnen de PCs met elkaar communiceren?

THNX,
O-) Swam76
Werkt dus niet met demon, het alcatelmoden in combinatie met een alcatel(home) modem kan alleen als BRIDGE, niet als router (omdat je het juiste protocol niet can selecteren) als het goed is was dat PPPoA-LLC, en je kunt alleen PPP en BRIDGE kiezen, dus als BRIDGE configgen en er een router achter hangen.
Pagina: 1