[ABIT KT7A-RAID]IRQ 7 voor al mijn apparaten

Pagina: 1
Acties:

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 15:12
Ok, ik weet het nu dus echt niet meer. Dacht dat ik wel een beetje met mijn pc overweg kon, maar blijkbaar niet.

Ik heb dus een Abit KT7a-RAID (en ja, hierover is vanalles te vinden in de search).
Op zich doet alles het netjes, Win2k en XP starten gewoon en ik kan werken zonder problemen, maar het blijkt dat in Win2k ALLE kaarten die ik erin prik op IRQ 7 geknald worden. Dit begint als ik alleen mijn Creative GF2 Pro erin laat zitten en de rest wegtrek. VGA zit dan op 7 samen met USB controller (2x)
Zet ik netwerkkaart erbij, ook op IRQ7. SB Live erbij: Jawel hoor, IRQ 7. SB Live in ander PCI slot: idem dito. Modempie d'rbij? Geen probleem, werkt wel, maar ook op IRQ7.

Nu zou je denken: "Het werkt, dus waarom zeuren?" Nou, ik zeur dus, omdat mijn Battlefield hierdoor niet wil (misschien zit ik in het verkeerde forum, maar toch) lopen. Ik heb dus last van de zgn. Crash to desktop.

Ongeacht welke drivers ik gebruik voor VGA (varierend van 29.42 tot 40.72 alleen WHQL certified), SB Live (standaard WDM drivers tot laatste nieuwe van Creative) VIA 4 in 1 (4.9, 4.32, 4.48).
Ik heb zelfs getracht om IRQ zelf toe te wijzen, maar zonder resultaat.

Heb van ellende zelfs de RAID controller (die ik zo lief gebruikte voor mijn HD's utiegeschakeld, omdat ook die op IRQ 7 zat).

Ongeacht wat ik in mijn PCI slots prik, hij gooit consequent alles op IRQ 7.

WAT doe ik fout, is dit normaal en kan het mijn probleem met Battlefield inderdaad veroorzaken?

Wat kan ik concreet doen om het probleem op te lossen?
IS het probleem snel op te lossen??

Relax. nothing is under control.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ACPI :)

Die zorgt ervoor dat al je apparaten hetzelfde IRQ krijgen (wat soms beter werkt, maar soms ook juist net niet).

edit: kun je in de BIOS wijzigen (voor Wink2k/XP moet je dan wel eerst even de HAL veranderen)

[ Voor 29% gewijzigd door Vinnie op 12-08-2003 10:14 ]

C:\>_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder Moederborden B)

Verder kan de Search ook wel nuttig zijn: [search=alle apparaten op dezelfde irq] en/of [search=battlefield crash to desktop] :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 12-08-2003 10:18 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ik zou het probleem ergens anders zoeken want acpi moet gewoon goed werken. hij regelt gewoon heel je irq toewijzing

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 11:31

antimute

Developer

Staat je bios op : PNP OS ?

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Deevay
Staat je bios op : PNP OS ?
Ja..

Ennuh, BalusC: Ik heb hier wel op gezocht, maar de dingen die overal beschreven worden, lijken niet te werken. Heb divers driver versies geprobeerd. :(

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 14:28

wasco

brightest crayon in the box

dit was volgens mij wel een handige link als ik mij niet vergis!

Why are all my devices using one IRQ in Win2K or WinXP?

[ Voor 3% gewijzigd door wasco op 12-08-2003 14:37 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Verwijderd

Dat gebruiken van 1 IRQ voor alles onder Windows is zo normaal als wat.

Wat je niet moet doen, is een kaart in het PCI slot naast de AGP steken, en liever ook niet in het 1 na laatste slot als je de RAID aan hebt staan.

Verder is Nv 40.7x tamelijk brak, voor oude spellen moet je meestal de 3x.xx WHQL gebruiken, en voor nieuwe spellen de laatste 4x.xx WHQL en NIET de 40.xx versies.

Enneh, als je DX9 gebruikt moet je ook even updaten naar de laatste versie, of versie 8 blijven gebruiken... ;)

WOEPS.

Welke BIOS zit er in het bord, heb je overgeklokt, en hou je er rekening mee dat 4x.xx drivers voor jouw GF2 kaart weinig zin hebben .. ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 15:45 ]

• Deevay
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 15:43:
Dat gebruiken van 1 IRQ voor alles onder Windows is zo normaal als wat.

Wat je niet moet doen, is een kaart in het PCI slot naast de AGP steken, en liever ook niet in het 1 na laatste slot als je de RAID aan hebt staan.

Verder is Nv 40.7x tamelijk brak, voor oude spellen moet je meestal de 3x.xx WHQL gebruiken, en voor nieuwe spellen de laatste 4x.xx WHQL en NIET de 40.xx versies.

Enneh, als je DX9 gebruikt moet je ook even updaten naar de laatste versie, of versie 8 blijven gebruiken... ;)

WOEPS.

Welke BIOS zit er in het bord, heb je overgeklokt, en hou je er rekening mee dat 4x.xx drivers voor jouw GF2 kaart weinig zin hebben .. ?
PCI verdeling zit op zich goed... Heb nu de RAID controller uitgeschakeld. nvidia drivers heb ik verschillende versies getest, allen zonder resultaat.

vwb BIOS: Ik heb nu een iets oudere versie geflasht (nav een post in dit forum ergens) maar ook de laatste versie bracht geen uitkomst.

• Deevay
Ok.. Nou heb ik dus het IRQ probleem opgelost (alles netjes eigen IRQ), werkt het spel helemaal niet meer.

Ik geef het op met dit bord, heb nog een Asrock in huis, die gaat nu dus verhuizen naar mijn gamebak. KT7A gaat vanaf zo meteen als fileserver verder, dat kan ie namelijk wel goed en zonder problemen.

Allemaal bedankt voor de info en de genomen moeite (if any) en tot straks, vanaf mijn "nieuwe" pc.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Als je windows wilt installeren zonder die acpi dan moet je tijdens dat scherm waar je F6 kan drukken op F7 drukken. Dan installeert hij zonder die acpi. Maar als het echt aan acpi ligt dan gaf ie van alles en nog wat errors in de bsod.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Deevay
Spel wilde ook niet na installeren zonder acpi. Kreeg nog steeds crash to desktop. Ik denk dat dat mobo niet wil in combinatie met de overige hardware, dus heb nu mijn Asrock bordje geinstalleerd. Ik ga er van uit dat dat wel gaat werken, anders ga ik het spel maar gewoon vergeten.

• Deevay
EINDELIJK!!!!
Heb dus gisteravond mijn AsRock bordje geinstalleerd, met daarop mijn GF2 Pro en de Athlon 1400 (die eerst op de KT7A RAID zat) en spel geinstalleerd.
Optie op 1 gezet in die Video.con file en het spel werkt meteen als een zonnetje :) :) :) :)

Ik ga er maar van uit dat Abit+SB Live+GeForce geen goede combi is om te gamen.
Pleur dat bordje nu maar in mijn fileserver en dan binnenkort een paar dikke HD's erin hangen (omdat ie dat namelijk wel heel goed kan).
Nogmaals bedankt voor alle tips, die helaas niet mochten baten. Topic mag op slot.

Pagina: 1