Toon posts:

[win2k] NETLOGON share op een memberserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Lokatie 1: Windows 2000 Server, Domain Controller, Exchange 2000
Lokatie 2: Windows 2000 Server, Memberserver, Exchange 2000

Er draaien 2 Exchange servers zodat de users hun mailbox lokaal kunnen benaderen.

Note: De server van lokatie 2 staat nu nog in testopstelling op lokatie 1. Er is al een werkende VPN verbinding tussen de 2 lokaties. Deze week wordt de server geplaatst.

Er is een map, genaamd \\domain\Fileserver, via DFS geshared zodat deze map op beide servers wordt gesynchroniseerd. De users hebben dan geen last van een trage VPN verbinding (128 kbit).
Uit ervaring weet ik dat zodra je DFS op een Domain Controller gebruikt, dat automatisch de NETLOGON share ook via DFS wordt geshared. Alle backupdomaincontrollers sharen diezelfde map dan ook.

Ik wil de server op lokatie 2 juist geen domaincontroller maken, maar een memberserver. Ik wil daarentegen wel een mirror van de NETLOGON share op de memberserver draaien. Wie kan mij vertellen hoe ik de NETLOGON kan hosten via DFS op een memberserver? Er is al een DFS aanwezig, namelijk \\domain\Fileserver. Een tweede DFS share aanmaken is naar mijn weten niet zomaar mogelijk.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

een 2e dfs share is bijna onmogelijk maar een netlogonshare op een member server is bij mijn weten ook niet mogelijk.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maak de tweede server secundairy domain controller ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 12 August 2003 @ 12:56:
Maak de tweede server secundairy domain controller ?
Dat wil ik dus juist niet.

Als er echt geen oplossing is, zoals hierboven al wordt vermeld, dan zal ik het bespreekbaar maken.