ACK !
Zie nu ineens dat je niet mag remote linken ... B'stards !
Sjit ... en ik kan ff niet bij mijn eigen site ... iemand anders ruimte ?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ongeveer drie kwart jaar terug kreeg ik het fijne idee om over te stappen op Waterkoeling. Helaas kwamen er zaken tussen die voorrang nodig hadden en dus heb ik pas dit weekend, samen met Smokey the Bandit, eindelijk me Waterkoeling ingebouwd. En ik moet zeggen ... het werkt fijn ... en zo stil
Ik moet wel even zeggen dat het niet het standaard setje is wat mijn oma zou kunnen inbouwen. Ten eerste omdat dat VEEEEEEL te prijzig is, en ten tweede ... tja, het is toch DIE-HARD Overclocken ofnie
Even een kleine opsomming van de materialen, en hun prijs.
Waterblok, Dangerden Maze 3(origineel) -> tendertijd €65
Radiator, uit een oude toyota starlet '86 -> €20
Pompje, een V-Tech 800 -> €14
Slang, zeer buigzame PVC 4m -> €6
Reservoir, Jodekoeken trommel -> €1,75
Slangklemmen, 4 stuks -> €5
Overig materiaal, tie-wraps, schroefjes etc -> €5
---------------------------------------------------------------------------
Totaal €116,75
Vindt ik toch niet al te duur voor stilte en betere koeling
En dan nu, de plaatjes.
Eerst de case in zijn nog maagdelijke standaardheid

Grote Foto

Grote Foto

Grote Foto

Grote Foto
Tijd voor het echte werk ... wel eerst ff afplakken ... wil geen beschadigingen. Alleen maar gaten

Grote Foto
Het was niet echt perfect rond, dus afwerking met elektriciteitskabel was een mooie oplossing

Grote Foto
Tadaaaaaa ... gat + fan zitten erin. Dat was het meest makkelijke.

Grote Foto

Grote Foto
Ook het moederbord onderging de nodige aanpassingen ... want de koeling die Epox erop gezet had ... sjongejonge wat een prutsers ...
Hier is hij nog in de, op de heatsink na, normale staat.

Grote Foto
Zo ... dit is hoe het mobo eruit hoort te zien ...

Grote Foto
Ook de mosfets ontkwamen niet aan de verkoeling ...

Grote Foto
Goed ... tijd om terug te keren naar de waterkoeling, de radiator pastte perfect ... alsof hij ervoor gemaakt was

Grote Foto
Even kijken hoe of wat ... en even overleggen

Grote Foto
hoe moet die erin ... en hoe moet hij vast ... Natuurlijk met Tie-Wraps.
De man die de Tie-Wrap heeft bedacht mag van mij de Nobel Prijs krijgen

Grote Foto
Het Reservoir ... tja ... het is een tijdelijke oplossing ... maar de jodekoeken waren lekker

Grote Foto

Grote Foto
De slangen zitten met een mooie bocht op het blok ... die komen niet meer los.

Grote Foto

Grote Foto
Ook niet onbelangrijk, de specificaties en de natuurlijke overclock (die in de winter vast beter zal worden)
Mobo: Epox 8RDA (alles gekoeld met heatsinkjes, maar nog geen vddmod)
CPU: AMD Athlon XP1700+ Palomino (AGOIA Y)
Mem: Crucial 265Mb PC2100 met Tt Heatsink.
WCPUID ... toch niet slecht voor een oude XP1700 en pc2100 geheugen.

Geheugen draait btw op 5-2-2 Cas 3.0 ... 2.5 of 2 wilde hij echt niet.
Ben ook blij dat ik me geheugen op 80% kan zetten ... anders wilde hij niet eens opstarten ... Dus me geheugen draait op 140 ofzoiets ...
Temps waren toch niet al te slecht met 2.1v die er overheen jekkert en de fijne temperaturen die in onze lage landen heersen nu. Idle was de cpu 47C ... en stressed weet ik nog niet. Als hij vanmiddag NIET in het aanlogscherm staat van Windows XP weet ik EN of hij Stabiel is EN wat de stressed tempz zijn.
Maar echt veel hoop heb ik niet ... want de 5v die uit mijn voeding komt is zo ongelovelijk brak ... standaard was die al 4.84 ... Met de OC is hij 4.78 ...
Toen ik vanmorgen weg ging was hij al 4.6 ... dus opzoek naar een nieuwe voeding of kijken of er iets aan te modden valt(hij heeft iig _geen_ potmeters
)
Zie nu ineens dat je niet mag remote linken ... B'stards !
Sjit ... en ik kan ff niet bij mijn eigen site ... iemand anders ruimte ?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ongeveer drie kwart jaar terug kreeg ik het fijne idee om over te stappen op Waterkoeling. Helaas kwamen er zaken tussen die voorrang nodig hadden en dus heb ik pas dit weekend, samen met Smokey the Bandit, eindelijk me Waterkoeling ingebouwd. En ik moet zeggen ... het werkt fijn ... en zo stil
Ik moet wel even zeggen dat het niet het standaard setje is wat mijn oma zou kunnen inbouwen. Ten eerste omdat dat VEEEEEEL te prijzig is, en ten tweede ... tja, het is toch DIE-HARD Overclocken ofnie
Even een kleine opsomming van de materialen, en hun prijs.
Waterblok, Dangerden Maze 3(origineel) -> tendertijd €65
Radiator, uit een oude toyota starlet '86 -> €20
Pompje, een V-Tech 800 -> €14
Slang, zeer buigzame PVC 4m -> €6
Reservoir, Jodekoeken trommel -> €1,75
Slangklemmen, 4 stuks -> €5
Overig materiaal, tie-wraps, schroefjes etc -> €5
---------------------------------------------------------------------------
Totaal €116,75
Vindt ik toch niet al te duur voor stilte en betere koeling
En dan nu, de plaatjes.
Eerst de case in zijn nog maagdelijke standaardheid

Grote Foto

Grote Foto

Grote Foto

Grote Foto
Tijd voor het echte werk ... wel eerst ff afplakken ... wil geen beschadigingen. Alleen maar gaten

Grote Foto
Het was niet echt perfect rond, dus afwerking met elektriciteitskabel was een mooie oplossing

Grote Foto
Tadaaaaaa ... gat + fan zitten erin. Dat was het meest makkelijke.

Grote Foto

Grote Foto
Ook het moederbord onderging de nodige aanpassingen ... want de koeling die Epox erop gezet had ... sjongejonge wat een prutsers ...
Hier is hij nog in de, op de heatsink na, normale staat.

Grote Foto
Zo ... dit is hoe het mobo eruit hoort te zien ...

Grote Foto
Ook de mosfets ontkwamen niet aan de verkoeling ...

Grote Foto
Goed ... tijd om terug te keren naar de waterkoeling, de radiator pastte perfect ... alsof hij ervoor gemaakt was

Grote Foto
Even kijken hoe of wat ... en even overleggen

Grote Foto
hoe moet die erin ... en hoe moet hij vast ... Natuurlijk met Tie-Wraps.
De man die de Tie-Wrap heeft bedacht mag van mij de Nobel Prijs krijgen

Grote Foto
Het Reservoir ... tja ... het is een tijdelijke oplossing ... maar de jodekoeken waren lekker

Grote Foto

Grote Foto
De slangen zitten met een mooie bocht op het blok ... die komen niet meer los.

Grote Foto

Grote Foto
Ook niet onbelangrijk, de specificaties en de natuurlijke overclock (die in de winter vast beter zal worden)
Mobo: Epox 8RDA (alles gekoeld met heatsinkjes, maar nog geen vddmod)
CPU: AMD Athlon XP1700+ Palomino (AGOIA Y)
Mem: Crucial 265Mb PC2100 met Tt Heatsink.
WCPUID ... toch niet slecht voor een oude XP1700 en pc2100 geheugen.

Geheugen draait btw op 5-2-2 Cas 3.0 ... 2.5 of 2 wilde hij echt niet.
Ben ook blij dat ik me geheugen op 80% kan zetten ... anders wilde hij niet eens opstarten ... Dus me geheugen draait op 140 ofzoiets ...
Temps waren toch niet al te slecht met 2.1v die er overheen jekkert en de fijne temperaturen die in onze lage landen heersen nu. Idle was de cpu 47C ... en stressed weet ik nog niet. Als hij vanmiddag NIET in het aanlogscherm staat van Windows XP weet ik EN of hij Stabiel is EN wat de stressed tempz zijn.
Maar echt veel hoop heb ik niet ... want de 5v die uit mijn voeding komt is zo ongelovelijk brak ... standaard was die al 4.84 ... Met de OC is hij 4.78 ...
Toen ik vanmorgen weg ging was hij al 4.6 ... dus opzoek naar een nieuwe voeding of kijken of er iets aan te modden valt(hij heeft iig _geen_ potmeters
[ Voor 6% gewijzigd door TDLofCC op 12-08-2003 12:16 ]
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.