Ik zit met het volgende probleem: Ik wil een Linux machine plaatsen achter een BBNed verbinding. De Copperjet 810 is echter geconfigureerd voor het gebruik van NAT/Masquerading en de Linux machine krijgt dus een intern IP. De provider heeft geadviseerd de Copperjet in bridged modus te zetten. Het profiel hiervoor heb ik gehad. Mijn vraag is echter hoe ik de Linux machine nu configureer. Is dit op basis van DHCP, Radius of andere protocollen/software?
Vraag dat je ISP ??? Waarschijnlijk gewoon met een static IP, maar zoals ik al zei : Je ISP dient dit soort vragen te beantwoorden.
De ISP noemde destijds Radius, ik vroeg me echter af of het niet eenvoudiger kan. Bij InterNLnet gebruiken ze bijvoorbeeld DHCP. Kan iemand mij misschien een link geven waar meer informatie staat over Radius in zo'n situatie?
?? Radius neigt naar user - password. Maar kijk nou eerst eens op de pagina's van je ISP. Die Radius zegt nog niets over de manier waarop je ISP jouw authenticeerd. Het zegt alleen dat ze een database met logingegevens gebruiken voor verschillende authenticaties. Dan nog kun je PPPoE, PPPoA, PPP, POP3, IMAP4, inloggen op het web en al dit soort authenticaties hebben.
Verwijderd
in bridging modus
is dat niet gewoon dat al zijn data door de modem alles doorlinkt zonder iets naar zijn server?
is dat niet gewoon dat al zijn data door de modem alles doorlinkt zonder iets naar zijn server?
Net even contact gehad met de provider. Ik blijk een Radius Client nodig te hebben. Ga dus maar even Googlen.
VetteHap ; is het inmiddels gelukt?
Ik was namelijk ongeveer hetzelfde van plan. maar in mijn situatie wil ik het zonder NAT en met meerdere ip adressen, aangezien ik 145.99.2xx.32/29 heb van SurfSnel ADSL.
dus: [modem]---[linuxbak]---[switch]--[4 pc's met eigen ip's]
Ik las op linuxfocus.org dat dat kan met proxy arp
ik heb de modem in bridged mode gezet en wat ik heb geprobeert is het volgende:
maar het werkt niet
ik krijg de melding 'Network Unreachable'
iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik was namelijk ongeveer hetzelfde van plan. maar in mijn situatie wil ik het zonder NAT en met meerdere ip adressen, aangezien ik 145.99.2xx.32/29 heb van SurfSnel ADSL.
dus: [modem]---[linuxbak]---[switch]--[4 pc's met eigen ip's]
Ik las op linuxfocus.org dat dat kan met proxy arp
ik heb de modem in bridged mode gezet en wat ik heb geprobeert is het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| ------------------interfaces------------------
auto eth0
iface eth0 inet static
address 145.99.2xx.33
netmask 255.255.255.255
network 145.99.2xx.32
broadcast 145.99.2xx.39
gateway 217.149.196.52
auto eth1
iface eth1 inet static
address 145.99.2xx.33
netmask 255.255.255.248
network 145.99.2xx.32
broadcast 145.99.2xx.39
gateway 145.99.2xx.33
-------------------------------------------------
------------------net-config.sh------------------
#!/bin/sh
ip route del 145.99.2xx.32/29 dev eth0
ip route del 145.99.2xx.32/29 dev eth1
#---alle routes zijn nu weg#
ip route add 145.99.2xx.33 dev eth0
ip route add 145.99.2xx.32/29 dev eth1
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/conf/eth0/proxy_arp
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/conf/eth1/proxy_arp
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
------------------------------------------------- |
maar het werkt niet
iemand enig idee wat ik fout doe?
Bij welke provider zit je ?
Probeer je modem eens bridged in te stellen.
Dan krijgt de comp die erachter hangt een publiek adres (DHCP).
Probeer je modem eens bridged in te stellen.
Dan krijgt de comp die erachter hangt een publiek adres (DHCP).
[ Voor 13% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 16-01-2004 12:49 ]
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Dat werkt inderdaad niet want jou profiel staat op dhcp en dat kan je best zelf veranderen maar daarmee is het nog niet aan BBned zijde veranderd. Daar wordt op de nrp nog steeds een dhcp request verwacht en niet een radius request.
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Pagina: 1