VMWare 4 en Mandrake 9.1 als guest OS probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 23:13

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Als ik dit in het verkeerde forum heb gepost dan hoor ik het graag...

Ik heb zojuist Mandrake 9.1 geinstalleerd in VMWare 4 Workstation, volgens de VMWare web-site (zie: http://www.vmware.com/sup...s_mandrake90.html#1102992) moest ik vmware tools eerst installeren voordat ik de xserver e.d. moest starten. Alleen nu heb ik het probleem dat de meegeleverde VMWare Tools driver niet beschikbaar is voor Mandrake 9.1 ( :'( ) Nu kon ik hem compileren alleen dan heb ik de sources van Mandrake/linux nodig alleen die heb ik dus niet (volgens mij). Iemand enig idee hoe ik Mandrake nu aan de praat krijg?

[ Voor 17% gewijzigd door alienfruit op 12-08-2003 08:29 ]

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:30

cooper_s1

MINI's rule

Probeer even een nieuwe install. Loop gewoon het installatieprocess door en je kunt dan ergens kiezen wat voor pakketten je wilt installeren. Kies daar voor ontwikkel/development pakketten. Vervolgens verder gaan.
Als alles geinstalleerd is laten rebooten en dan inloggen als root en vervolgens init 3 ingeven.
Dan in vmware klik je op install vmware tools. Daardoor word een virtuele cdrom gemount. Lees verder de instructies van vmware hierover. Ikzelf heb zo al veel diverse linux distro's goed aan de praat gekregen.
;)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 23:13

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
cooper_s1 ik heb daar wel Development (voor de GNU compiler) gekozen, maar geen subpakketen extra gekozen.

Waar geef ik init 3 op en hoe :?

[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 12-08-2003 08:42 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:30

cooper_s1

MINI's rule

alienfruit schreef op 12 augustus 2003 @ 08:40:
cooper_s1 ik heb daar wel Development (voor de GNU compiler) gekozen, maar geen subpakketen extra gekozen.

Waar geef ik init 3 op en hoe :?
Gewoon op de command line typ je : init 3 en dan druk je op <enter>.
:Y)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

I.d.d., dit is wel erg basic, dit soort dingen staan vast ergens in de docs van Mandrake en anders in de HOWTO's..
Dit topic gaat op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.