Ghost probleem met P4P800

Pagina: 1
Acties:

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:27
Na een verse installatie van XP professional heb ik eerst de drivers voor de onboard LAN en mijn Club 3d 9500 pro kaart geïnstalleerd. Vervolgens installeer ik als eerste programma Norton Ghost 2003. Als probeer een image te maken gaat de machine wel herstarten en krijg ik het normale Ghost scherm (DOS) Hier gaat het fout. De muis bevriest en de PC hangt. Als ik hem herstart krijg ik een klein menuutje met keuze voor Ghost of Windows. Welke keuze ik ook doe het systeem hangt en ik kan met geen mogelijkheid meer Windows benaderen. Na twee keer een toets ingedrukt te hebben krijg je een internal stack overflow en is het system halted. Als ik het probeer met een Ghost boot diskette klapt hij er ook keihard uit alleen bevriest de muis niet.

Het enige wat ik vervangen heb ten opzichte van mijn oude machine is het Asus P4P800 moederbord met 2 x 256 Mb Corsair XMS3200LL (twin) en een niet overclockte 2,8c. Geheugen is al een keer vervangen door een nieuw setje en mijn voeding is een Enermax.

Iemand enig idee wat de oorrzaak hiervan zou kunnen zijn ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13
Geen flauw idee. Had namelijk laatst ook dat Ghost steeds maar weer bevroor in de DOS modus. Poosje bezig geweest en ik kwam er achter dat de instellingen van m'n RAID controller de boosdoener waren 8)7 Nérgens wat over te vinden natuurlijk, je moet er zelf maar achter komen. Ik weet niet wat voor hardware jij allemaal hebt maar je zou eens kunnen beginnen wat BIOS timings langs te lopen, stel het zaakje eens zo conservatief mogelijk in.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Gebruik je ook raid?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:50

Dark

who tweaked the light?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:50

Dark

who tweaked the light?

nevermind ... foute knopje... zal de hitte zijn ...

[ Voor 95% gewijzigd door Dark op 12-08-2003 11:33 ]

• IQM
Mijn harde schijven hangen in een RAID 0 aan een losse Promise controller.
Maar het gekke is dat het met mijn oude moederbord, een P3 -850 op een CUSL2-C, wèl goed werkte met deze kaart. Binnen een minuutje of twee had ik een schone image teruggezet en werkte alles weer goed.

Het is overigens een kale P4P800 dus niet met onboard RAID controller van VIA.
BIOS settings staan ook vrij conservatief, geheugen timings op SPD (Al halen de DIMM's cas 2-2-2 met gemak) Misschien moet ik mijn array maar eens nalopen of opnieuw opbouwen ?

:) THNX Dark, dit zou wel eens een reden kunnen zijn. Als ik vanaf de harddisk opstart krijg ik geen enkele melding maar bij opstarten vanaf een diskette krijg ik soortgelijke fouten op mijn scherm.

Vanavond maar eens kijken of ik de partities weer goed kan krijgen en Windows opnieuw installeren.

[ Voor 44% gewijzigd door IQM op 12-08-2003 13:48 ]

Verwijderd

IQM schreef op 12 August 2003 @ 13:38:
(Al halen de DIMM's cas 2-2-2 met gemak)
Probeer die dus eens rustiger in te stellen, bedoelt Abbadon denk ik... ;)

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 18:17

cky

ik heb een keer zo een melding gehad, de stack in de config.sys hoger gezet en toen deed hij het weer gewoon,
kweet niet of dit hetzelfde geval bij jou is maar je zoiu het kunnen proberen

Verwijderd

cky schreef op 12 augustus 2003 @ 15:37:
ik heb een keer zo een melding gehad, de stack in de config.sys hoger gezet en toen deed hij het weer gewoon,
kweet niet of dit hetzelfde geval bij jou is maar je zoiu het kunnen proberen
Ejjhh dat was Win9x, hij draait XP dat werkt zonder config.sys .... :P

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 18:17

cky

hmm, ok... niet echt meer aan gedacht... misschien kan je hem ergens anders aanpassen in XP in plaats van in de config

• IQM
Weten wat er aan de hand is is één, het oplossen is twee.

Het ligt inderdaad aan de versie van Ghost 2003 die niet compatibel is met een 865 gebaseerd bord waarop een S-ATA controller zit. Met een boot diskette met Ghost die ik op mijn laptop gemaakt heb kan ik alles doen. Maar Ghost heeft de harde schijf aangepast en wat er nu op c: staat blijft vastlopen.

Het enige is de controller met de harde schijven in mijn tweede PC hangen om een restore te doen vanaf een computer die geen 865 chipset met S-ATA controller. En daar komt Murphy -ja die van die wet- om de hoek kijken. Drie dagen geleden heb ik mijn oude server helemaal opnieuw geïnstalleerd en werkte alles perfect. Nu krijg ik geen beeld. Twee videoklaarten geprobeerd maar niets. Monitor werkt goed PC vertikt het. |:(

Het houdt natuurlijk een keer op ...
Pagina: 1