[Nero] Branden van muziek cd's gaat fout.

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 17:40

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Ik heb een (legale, "bundled") versie van Nero (5.5.9.2) op mijn laptop en gebruik dit nu zo'n maandje of 6. Sinds een week komen alle audio-CDs compleet onbruikbaar uit mijn brander (Toshiba CD-RW/DVD Combo SRD-2212). Of ik nu op lage snelheid of op max brand, het maakt geen sikkepit uit. Ook heb ik al verschillende CD-Rs geprobeerd: Sony, TDK, Princo; het scheelt geen zier. CDtje gebrand met Nero zijn nergens af te spelen: niet op een portable CD-speler, niet in de auto, niet via de laptop, nergens.

Het gekke is dat wanneer ik met Foobar2000 (helemaal dik-okee-programmaatje trouwens) een audio-CD schrijf (via plug-in), dan gaat het wel goed. Alleen kan ik met Foobar2000 geen pre-gap-grootte aanpassen (i.v.m. live-CDs, mixes, etc.).

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Ik hoor graag wat ik hier aan zou kunnen doen.

Oh ja, Ik gebruik XP-Pro (UK). Ook heb ik zowel de ASPI-layer 4.60 als 4.72 geprobeerd en alles opnieuw geïnstalleerd en zo: nakkes, nada.

Hellup (en dank bij voorbaat)

Rob :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En wat heb je een week geleden veranderd? Een cd-speler stopt niet zomaar met afspelen van audio, zeker als je zegt dat het met Foobar2000 nog wel werkt. Wellicht heb je iets geinstalleerd dat je software heeft vern**kt? Die ASPI layer heb je niet echt nodig, ik doe het ook al jaren zonder. Wellicht is Nero 6 een poging waard?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Het probleem is niet dat de één of andere CD-speler er mee is gestopt. Audio-CDs branden gaat niet meer (met Nero).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een keer een herinstallatie van Nero gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 17:33
Stel je niet per ongeluk de pre-gap van het eerste nummer in? Die moet namelijk 2 seconden zijn. Misschien dat dat het probleem veroorzaakt?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Meestal is dit een probleem aan je nero install. Heb er ook last van gehad na een maandje of 4 á 5. Cd's gaven foutmeldingen op 75% enz. Gewoon Nero ff opnieuw installenn en het loopt weer als een zonnetje.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Pre-gap van het eerste nummer hou ik gewoon op 2 sec. Trouwens, ook gewone (met alle tracks op pre-gap 2sec.) CDs gaan helemaal verkeerd. Ik zit me net te realiseren dat ik een dikke week geleden CDex (1.50) geïnstalleerd heb. Wellicht dat dat wat roet in het eten gooit? Ik ga CD-ex er af mikken en Nero opnieuw installeren.

Ik laat van me weten....

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 05:19
Dit lijkt toch echt meer op een software-probleem.. De brander lijkt gewoon te werken :)
Daarom schop ik deze toch even naar SA toe..

OM => SA + topictitel edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Hmmmm, toch wel vreemd. Eerst Nero opnieuw geïnstalleerd zonder CDex te verwijderen. Resultaat: 2 extra onderzetters. CDex eraf, Nero weer opnieuw en.... in één keer goed (CDtje dus). Behalve dan dat Nero nog steeds, als is het minimaal, zeer kleine pauzetjes heeft tussen twee tracks. Ondanks de pre-gap-tijd op 00:00.00 staat. Iemand hiervoor nog een oplossing?

In ieder geval erg nedankt voor de moeite en advies!

Happy daiz.... Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 15:09

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik heb dit probleem ook, de cd wordt wel helemaal gebrand, maar is niet afspeelbaar.

Sinds ik dit probleem heb, gebruik ik gewoon windows media player :)

Sometimes human's are...

Pagina: 1