Toon posts:

RAR bad CRC maar wel stabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rar bestand gedownload via IRC. In dit bestand zitten weer nieuwe RAR bestanden. Het uitpakken van het grote RAR bestand gaat goed maar de RAR bestanden in dit RAR bestand hebben een bad CRC. Ik had m'n Proc geOC maar heb deze nu even voor het gemak geDC. Ik heb 2 reepjes van 256 en heb ze beide getest afzonderlijk van elkaar. Er zitten 2 HD in m'n PC en heb het RAR bestand afzonderlijk naar bijde gedownload. Dan is de conclusie dus dat het RAR bestand niet goed is (server side). Het allergrootste probleem is, is dat praktisch elk groot RAR bestand wat ik tegewoordig download gewoon corrupted is. Ik wordt er helemaal ziek van!

Kan iemand mij AUB helpen? Ik heb al de search gebruikt en kom er echt niet uit.

Kan het een IDE driver probleem zijn? Ik heb een VIA chipset VIA133.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gebruik je winrar 3 ? or Winrar 2 ?

There is no place like ::1

Verwijderd

IDE probleem :? lijkt me niet dus..
oplossing wordt hierboven gegeven denk ik.. ik heb ooit een gelijksoortig probleem
gehad.. nieuwe WinRAR geinstalleerd en alles weer ok...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02

Jimbolino

troep.com

let op: de "grote" bestanden die je download zijn TAR en geen rar, TAR maakt geen gebruik van CRC en winrar zal dus ook niet zeggen dat ze corrupted zijn....

een ander probleem (wat ik wel eens tegen kom) is dat je iets download van 1 "persoon" en daarna resumed van een ander... levert ook de nodige errors op....

btw, bij de meeste "rar's die je download op irc" zit ook een sfv (een crc checker)
ik gebruik quicksfv

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Reinstall je RAR archiver eens (zal wel WinRAR zijn). Wellicht is die corrupt. Check ook op virussen die zich in je archiveje willen nestelen indien geen of zwaar outdated scanner,

Forget your fears...
...and want to know more...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Met WinRAR kun je archives repareren.
Hij vraagt dan of het een RAR of een ZIP-file is en gaat dan een nieuwe rar-file aanmaken.
Zo heb ik al een hoop ellende van opnieuw downloaden kunnen voorkomen.
Mijn idee is ook dat ik de laatste tijd veel corrupte RARs heb. Van de week zelfs nog bij de transfer via een USB-memory-stick, terwijl ze thuis nog gecontroleerd waren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Aangezien de topicstarter niet aangeeft welk OS 'ie gebruikt, ga ik er maar vanuit dat het Windows is, en dan hoort zo'n topic i.i.g. in Software Algemeen.. Mocht 'ie een NOS gebruiken, dan past het daar trouwens ook prima :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Installeer altijd de nieuwste WinRAR. Ik had er ook last van. Wat bleek nu, de nieuwste WinRAR is niet compatible met de oudere versies.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Spreek je jezelf nu niet tegen indeed? Afaik kunnen oude WinRAR versies niet altijd overweg met de archives die de nieuwere versies maken, maar dat het andersom gebeurt heb ik nog nooit meegemaakt :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk hier met Win XP en als ik de SFV checker er over heen gooi zegt hij dat alles OK is. Goed is dus.

edit:

En gebruik winRAR V3.20

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 14:01 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Dan ligt het dus waarschijnlijk aan je versie van winrar; welke heb je?
En dat nieuwere versies opeens niet meer backwards compatible zouden zijn is natuurlijk onzin. |:( Andersom is het trouwens ook onwaarschijnlijk; het zip-formaat is ook al eeuwen hetzelfde, maar met de laatste winzip 9 is het compressie-algoritme verbeterd, maar je kunt nog steeds het oude gebruiken.

Ik had trouwens ook zo'n crc-error, maar dan met ACE files die in een zip zaten. WinACE heeft ook een repair functie, maar die werkt lang niet altijd, denk ik. Uiteindelijk heb ik gewoon de bestanden uit kunnen pakken, ookal waren ze corrupted (spel doet het, tot nu toe (knock on wood ;) )).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry WinRAR V3.20 dus

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet zijn dat er problemen zijn met grote bestandem ofzo? Hadden de VIA chipsets daar niet last van?
Pagina: 1