Toon posts:

Publiek IP adres vanuit LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een netwerkje met een Small Business Server 2000 en een aantal XP clients. Als ADSL modem/router gebruik ik een alcatel 510, die tevens dienst doet als DHCP server. ISA fungeert alleen als proxy server. Nu wil ik mijn publieke ip adres (dus Alcatel 510 naar server) graag benaderen vanuit het LAN. Dat hoeft in principe maar vanaf 1 werkstation.

Kan dit? en zo ja, wil iwmand mij vertellen hoe?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

je bedoelt dat je vanuit je lan door je router naar buiten wil en weer terug wil?
Dat heet een router loop-back function, en is in de meeste goedkope routers niet geimplementeerd (ook niet in mijn linksys befsx41).

If you choose to criticise you choose your enemies

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Helaas dit kan niet.
De enige mogelojkheid (en zelfs dat werkt niet altijd vlekkeloos) is om de client die dat moet kunnen, te laten surfen via een externe proxy, bijvoorbeeld die van je Provider.

Hier is genoeg over te vinden met de search hoor ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
of een draytek vigor 2300 aan te schaffen :) werkt hier namelijk perfect op mijn adsl verbinding.

CISSP! Drop your encryption keys!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan ook een aanpassing maken in je hostfile. krijg je iets als:
192.168.1.55 62.36.133.52

Zodra je 62.36.133.52 intikt wordt deze naar 192.168.1.55 gestuurd. :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19
Ja, maar dan zit je alsnog op het interne ip te werken en kun je dus geen firewalls etc testen.

Andere optie is om ff naar de buren oid te gaan en daar te gaan internetten :P kun je nog met een lange utp je server remote beheren op een laptop of zo :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1