Nou vroeg ik me af hoe het mogelijk is om toch het noodnummer te kunnen bellen terwijl je geen ontvangst hebt?? Zit het in de firmware geprogrammeert?? Hoe steekt het zaakje in elkaar? Want als je dan een goede programmeur hebt kan je er toch voor zorgen dat je gratis kunt bellen enzo?? Wie helpt mij verder?
Ik ga je niet verder helpen om gratis te bellen maar het nood nummer zit er gewoon ingeprogrammeerd.
Meh ...
Dat is inderdaad gewoon een uitzonderingsgeval dat in de software in GSM-zenders zit ingebakken, waardoor je in Nederland met elke telefoon, ongeacht welke simkaart, of zonder simkaart, gewoon altijd van elk netwerk gebruik kunt maken om 112 te bellen. Voorwaarde is uiteraard, dat je binnen het bereik van tenminste één van de vijf netwerken moet zijn.
Het is overigens zo, dat een alarmtelefoontje altijd voorrang heeft op andere gesprekken. Wanneer jij 112 wilt bellen, terwijl een zendmast 'vol' is, wordt iemand anders gedisconnect
Edit: En hulp met het gratis naar andere nummers bellen kun je hier vergeten
Het is overigens zo, dat een alarmtelefoontje altijd voorrang heeft op andere gesprekken. Wanneer jij 112 wilt bellen, terwijl een zendmast 'vol' is, wordt iemand anders gedisconnect
[ Voor 8% gewijzigd door intoxicated op 11-08-2003 23:46 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
en over dat ontvangst. je gsm zoekt een provider die wel genoeg onvangt levert om te bellen
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
ik wil niet gratis bellen, maar ik zat in de war met het bellen van het noodnummer zonder ontvangst
, dacht dat je altijd het noodnummer kon bellen. Maar alvast bedankt
het is ook nog eens zo dat er een ingebouwde signaalversterker aangaat in je toestel waardoor je in gebieden met slecht bereik voldoende signaal hebt om het alarmnummer te bereiken.
nu komen er vast weer vragen van "waarom staat die signaalversterker dan niet altijd aan
". het antwoord is simpel.... omdat het ongezond is. dergelijke straling dicht bij je hersenen is niet superbevordelijk voor de gezondheid. bij normaal zendvermorgen valt dat nog te overzien.
nu komen er vast weer vragen van "waarom staat die signaalversterker dan niet altijd aan
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Als je geen ontvangs hebt op je eigen netwerk, maar er is een signaal van een ander netwerk wel sterk genoeg kan je inderdaad het noodnummer bellen. Maar als je in een gebied zit waar er geen enkele provider dekking heeft (bestaat zoiet nog in west-europaddkiller0900 schreef op 11 August 2003 @ 23:51:
ik wil niet gratis bellen, maar ik zat in de war met het bellen van het noodnummer zonder ontvangst, dacht dat je altijd het noodnummer kon bellen. Maar alvast bedankt
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Misschien beetje offtopic (maar wel legaal); ik had eens (in de tijd van mijn 3210
) een progje gevonden waarmee ik t standaard alarmnummer kon wijzigen 112 --> alles. Echter, of je dat nummer dan ook gratis kan bellen weet ik niet. Kheb t niet geprobeerd, t lijkt me ook niet te kunnen eigenlijk.
Volgens mij kunnen GSM's ook in het geval van een emergency-call niet boven de 2, resp. 1 Watt zenden. Maar dat kan aan mij liggen-ScuL- schreef op 11 August 2003 @ 23:55:
het is ook nog eens zo dat er een ingebouwde signaalversterker aangaat in je toestel waardoor je in gebieden met slecht bereik voldoende signaal hebt om het alarmnummer te bereiken.
In je telefoon ( of misschien in je SIM, weet ik niet zeker ) zit inderdaad ook het alarmnummer ergens ingebakken. 't Is vaak zo, dat een telefoon meteen begint te bellen zodra je 1 , 1 , 2 intypt wanneer er om je pincode wordt gevraagd. Die setting zal met een stukje software inderdaad best wel te veranderen zijn, maar dan wordt zo'n gesprek gewoon niet opgezet door het GSM-netwerk.r0el schreef op 12 August 2003 @ 09:16:
Misschien beetje offtopic (maar wel legaal); ik had eens (in de tijd van mijn 3210) een progje gevonden waarmee ik t standaard alarmnummer kon wijzigen 112 --> alles. Echter, of je dat nummer dan ook gratis kan bellen weet ik niet. Kheb t niet geprobeerd, t lijkt me ook niet te kunnen eigenlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door intoxicated op 12-08-2003 09:28 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
betwijfel het.. op de software van de gsm staat copyright.r0el schreef op 12 augustus 2003 @ 09:16:
Misschien beetje offtopic (maar wel legaal); ik had eens (in de tijd van mijn 3210) een progje gevonden waarmee ik t standaard alarmnummer kon wijzigen 112 --> alles. Echter, of je dat nummer dan ook gratis kan bellen weet ik niet. Kheb t niet geprobeerd, t lijkt me ook niet te kunnen eigenlijk.
en is die millenium act der op van toepassing
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
of een nummer geld kost wordt bij de provider bijgehouden, net als je beltegoed bij een pre-paid toestel. vanaf je eigen toestel valt daar niet mee te kloten..
Verwijderd
Nah lijkt me niet.. dat die zendmast andere nummers dan 112 doorlaat... als je gebruik maakt van een noodvoorziening in je toestel..
Verwijderd
volgens mij staan alle alarmnummers wereldwijd in mijn GSM gebakken. 112 doet het dus, maar ook bij 911 gebeurt hetzelfde en meer nummers ken ik niet
Het zendvermogen gaat wel degelijk omhoog. Ik heb deze informatie zelfs ooit hier ergens op Tweakers of GoT zien staan.intoxicated schreef op 12 August 2003 @ 09:25:
Volgens mij kunnen GSM's ook in het geval van een emergency-call niet boven de 2, resp. 1 Watt zenden. Maar dat kan aan mij liggen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
08 doet bij mij hetzelfde als 112, die kan je ook bellen terwijl je toetsen geblokkeerd zijn... heel vaag.
Weet iemand hoe het zit, ik heb een nokia 6610. alvast bedankt!
Verwijderd
De nokia 6610 is een tripple band toestel. Het kan dus ook in Amerika gebruikt worden.Nevie schreef op 12 August 2003 @ 10:10:
08 doet bij mij hetzelfde als 112, die kan je ook bellen terwijl je toetsen geblokkeerd zijn... heel vaag.
112
911
08
zijn dus alarmnummers die je altijd kan bellen.
intoxicated schreef op 11 augustus 2003 @ 23:45:
Dat is inderdaad gewoon een uitzonderingsgeval dat in de software in GSM-zenders zit ingebakken, waardoor je in Nederland met elke telefoon, ongeacht welke simkaart, of zonder simkaart, gewoon altijd van elk netwerk gebruik kunt maken om 112 te bellen. Voorwaarde is uiteraard, dat je binnen het bereik van tenminste één van de vijf netwerken moet zijn.
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Pagina: 1