[NEC ND-1300A] Maximale snelheid 2x

Pagina: 1
Acties:

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb sinds vandaag een NEC ND-1300A maar nu heb ik dus een probleem...

Als eerst had ik dus Nero versie 5.5.10.35 geinstalleerd. Deze zette mijn maximale schrijfsnelheid op 2x die naar mijnweten 4x is.

Ik toen dan maar de firmware update gedaan van versie 1.05 naar 1.06 maar nog steeds het zelfde...

Toen dan maar me Nero geupdate van 5.5.10.35 naar 5.5.10.42 dat leek te helpen, na restarten kan ik 4x branden maar na afsluiten en opnieuw opstarten, uurtje later of iets weer maar 2x?

Wie helpt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke media gebruik je :? Het zou daar ook heel goed aan kunnen liggen namelijk :)

Misschien dat je hier ook wat nuttige info tussen vindt: [search=nec 1300a brandt alleen op 2x] B)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik mag raden...PRINCO's

Tja....die zijn zo crappy dat ze maar op 2x speed gebrand kunnen worden!

There is no place like ::1

• Black-Xjuh
Jah het zijn Princo's idd... Bij mediamarkt 10 voor 15 euro hehe...

Maarja het probleem is dus niet dat ik maar 2x kan branden maar ook al heb ik geen schijf in me brander zitten dan nog zegt ie twee keer? Of onthoud Nero iets van de vorige keer ofzow?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-03 18:41
Dat prboleem heb ik ook..
Krijg het ook niet opgelost op dit moment.
heel vaag.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dromer schreef op 12 August 2003 @ 00:10:
Dat prboleem heb ik ook..
Krijg het ook niet opgelost op dit moment.
heel vaag.
NEC heeft zijn branders gelimiteerd om princo's op 2x te branden...omdat het zo'n slechte media is!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Black-Xjuh schreef op 12 August 2003 @ 00:08:
Jah het zijn Princo's idd... Bij mediamarkt 10 voor 15 euro hehe...

Maarja het probleem is dus niet dat ik maar 2x kan branden maar ook al heb ik geen schijf in me brander zitten dan nog zegt ie twee keer? Of onthoud Nero iets van de vorige keer ofzow?
Probeer dan andere media...... :)

• Black-Xjuh
Jah maar zonder media zegt die ook maar 2x... Maarja zal andere media regelen maar wat raden jullie me aan voordat ik weer met verkeerde thuiskom?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Black-Xjuh schreef op 12 augustus 2003 @ 00:17:
Jah maar zonder media zegt die ook maar 2x... Maarja zal andere media regelen maar wat raden jullie me aan voordat ik weer met verkeerde thuiskom?
Mmm, heb hier Datatrack spul liggen, een vriend van mij...die werkt bij cd duplicatie...zegt dat het zeer acceptabele kwaliteit is....

Tot hoe snel ze gebrand kunnen worden weet ik niet! Wacht nog op mijn PX708A brander

Verwijderd

Ik heb hier Datawrite Princo (rood) van Opus en ze zijn van goede kwaliteit. Ze branden op 4 speed terwijl ik ze in het begin (firmware 1.05, nu 1.06) helemaal niet kon branden.
Firmware 1.06 gebruiken misschien.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia

Hier kan je vrijwel ALLE media identificeren al dan niet bepalen hoe snel je gekochte media zou moeten kunnen branden. En ook reacties en ervaringen van andere gebruikers staan erbij.

https://discord.com/invite/tweakers

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 01:50:
Ik heb hier Datawrite Princo (rood) van Opus en ze zijn van goede kwaliteit. Ze branden op 4 speed terwijl ik ze in het begin (firmware 1.05, nu 1.06) helemaal niet kon branden.
Firmware 1.06 gebruiken misschien.
Zou de "grijze" firmware niet beter zijn dan, je weet wel de gekraakte waar meer media in zitten en snelheidslimieten verwijdert.

Maar ja, updated van je DVD fikker is wel handig, 1.06 schijnt aardig stabiel te zijn :)

• Black-Xjuh
Ik heb net voor de lol Nero 6.xx geinstalleerd maar daar geeft hij bij Select Device ofzo ook aan dat ik dan een NEC ND-1300A heb met een maximale schrijfsnelheid van 2x... En deze informatie lijkt me onafhankelijk van het DVD-schijfje dat ik gebruik...

Maar ik had iets gelezen over DMA ofzo?

Morgen ga ik in ieder geval naar vader van vriend met zelfde brander die wel 4x brand en dan kijken of het toch aan de schijfjes ligt...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Black-Xjuh schreef op 12 August 2003 @ 02:33:
Ik heb net voor de lol Nero 6.xx geinstalleerd maar daar geeft hij bij Select Device ofzo ook aan dat ik dan een NEC ND-1300A heb met een maximale schrijfsnelheid van 2x... En deze informatie lijkt me onafhankelijk van het DVD-schijfje dat ik gebruik...

Morgen ga ik in ieder geval naar vader van vriend met zelfde brander die wel 4x brand en dan kijken of het toch aan de schijfjes ligt...
Ik had ook dit soort problemen met mijn Plextor Premium (52X CD-brander) die maar op 2X kon branden 8)7 Ik heb toen gewoon de brander geflashed met de laatste firmware (was dezelfde als die ik er al op had) en toen kon ik weer op 52X branden :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Black-Xjuh schreef op 12 August 2003 @ 02:33:

Doe dat...en ja..DMA moet natuurlijk wel aanstaan anders brand het zo verrot!

Wat je kan doen is...firmware updaten naar 1.06 als je dat nog niet gedaan hebt.

En ja, nero onthoudt de laatste brandsnelheid...natuurlijk is dat weer aan te passen maar met DVD hangt het allemaal af van de schijfjes...eigenlijk net zo als cd. Als je een 24x cd in je drive doet dan schiet nero ook naar 24x ( als alles goed is ).

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zonder schijfje is de standaard brandsnelheid altijd 2x! Als je er 4x schijfjes indoet die gesupport worden, kan je ook 4x selecteren. Voor schijfjes: Koop GEEN Princo/Datawrite, maar de iets duurdere RITEKG04 of LEADDATA01 (That's Write, Sunstar, 1One) discs! www.romstore.be of www.nierle.de voor leuke prijzen :)

webOS all the way!

Verwijderd

Die Princo's werken prima hoor. Alleen wel even de gehackte firmware erop zetten... Mijn broertje heeft een 1300 en een vriend van me ook. Ik heb allebei de drives gefasht met de gehackte firmware. Mijn broertje brandt Princo's op 4x met Easy CD Creator 6 en de ander met z'n iMac op 4x (Volgens mij gebruikt hij Toast).

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 06:41:
Die Princo's werken prima hoor. Alleen wel even de gehackte firmware erop zetten... Mijn broertje heeft een 1300 en een vriend van me ook. Ik heb allebei de drives gefasht met de gehackte firmware. Mijn broertje brandt Princo's op 4x met Easy CD Creator 6 en de ander met z'n iMac op 4x (Volgens mij gebruikt hij Toast).
Die PRINCO's werken NIET goed! Probeer ze maar eens terug te lezen met Nero CD Speed in de NEC. Die schijfjes zijn om te :r.

Bovendien zijn er 5-6 verschillende 4x Princo DVD-R's, waarvan er misschien 1tje goed werkt! Soms zitten er wel schijfjes van 4 verschillende batches op een spindel!

Maar als je eigenwijs wilt zijn, moet je het vooral doen. Zowieso ik ben degene die support voor 4x Princo heb toegevoegd, dus ik weet dat ze technisch niet 100% gesupport worden!

NEC raadt ook af om 4x Princo te gebruiken (readme in vernieuwde release van 1.06), omdat het slechte media is!

Je moet het zelf weten, maar kom dan niet achteraf bij mij zeiken dat het niet werkt!

webOS all the way!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 12 augustus 2003 @ 06:51:
[...]

Die PRINCO's werken NIET goed! Probeer ze maar eens terug te lezen met Nero CD Speed in de NEC. Die schijfjes zijn om te :r.

Bovendien zijn er 5-6 verschillende 4x Princo DVD-R's, waarvan er misschien 1tje goed werkt! Soms zitten er wel schijfjes van 4 verschillende batches op een spindel!

Maar als je eigenwijs wilt zijn, moet je het vooral doen. Zowieso ik ben degene die support voor 4x Princo heb toegevoegd, dus ik weet dat ze technisch niet 100% gesupport worden!

NEC raadt ook af om 4x Princo te gebruiken (readme in vernieuwde release van 1.06), omdat het slechte media is!

Je moet het zelf weten, maar kom dan niet achteraf bij mij zeiken dat het niet werkt!
Ze worden tot nu toe (stuk of 40) alleen gebruikt voor films en Xbox-spellen. En ze hebben er nog niet 1 weg hoeven flikkeren. Kan beginnersgeluk zijn. Ik heb zelf geen DVD-brander, als ik even wat wil backuppen gebruik ik die van m'n broertje. Ik koop dan gewoon een pakje van 4 of 5 DVD-/+R's in de winkel (de vorige keer had ik TDK.). Mij zul je dus niet horen klagen.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 07:04 ]

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 07:02:
[...]

Ze worden tot nu toe (stuk of 40) alleen gebruikt voor films en Xbox-spellen. En ze hebben er nog niet 1 weg hoeven flikkeren. Kan beginnersgeluk zijn. Ik heb zelf geen DVD-brander, als ik even wat wil backuppen gebruik ik die van m'n broertje. Ik koop dan gewoon een pakje van 4 of 5 DVD-/+R's in de winkel (de vorige keer had ik TDK.). Mij zul je dus niet horen klagen.....
Had zelf een spindel met 10 Princo's. Daarvan heb 8 kunnen branden (hoewel de kwaliteit niet altijd even goed is) en 2 kon ik er direct weggooien.
Dus voor mij geen Princo's meer.

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 07:02:
[...]

Branden gaat wel OK op 4x! Probeer ze daarna nog maar eens uit te lezen in de NEC :'( Na 4Gb komen de problem. CRC error, onleesbare gedeelten e.d.! Voor mij echt geen Princo meer. Ik koop wel lekker goedkope 1One 4x DVD-R's in de UK. Die kosten € 1,- / stuk en werken tenminste een stuk beter!

webOS all the way!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 12 augustus 2003 @ 10:46:
[...]

Branden gaat wel OK op 4x! Probeer ze daarna nog maar eens uit te lezen in de NEC :'( Na 4Gb komen de problem. CRC error, onleesbare gedeelten e.d.! Voor mij echt geen Princo meer. Ik koop wel lekker goedkope 1One 4x DVD-R's in de UK. Die kosten € 1,- / stuk en werken tenminste een stuk beter!
Ik heb de heren even op dit draadje gewezen.

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 07:37
"Branden gaat wel OK op 4x! Probeer ze daarna nog maar eens uit te lezen in de NEC Na 4Gb komen de problem. CRC error, onleesbare gedeelten e.d.! Voor mij echt geen Princo meer. Ik koop wel lekker goedkope 1One 4x DVD-R's in de UK. Die kosten € 1,- / stuk en werken tenminste een stuk beter!"

Bij mij lezen ze perfect uit. Misschien komt dit omdat ik mac gebruik, maar ik heb nu al zo'n 50 princo 4 speeds gehad en ze doen het allemaal perfect. Zowel data, video als games. Ik heb zo'n spindel van 100 blanco 4 speed princo's gekocht. Maar als ik vragen mag waar haal je die 1One dvds?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hermanvh schreef op 12 August 2003 @ 10:46:
[...]

Yept, zoals hier al gezegd wordt, de media is redelijk goed....tot na ongeveer de 4GB grens .....dan brandt je kauwgom!

En gues wat...DVD video's worden geript op..yep...4.3/4.4 GB grote! Oftewel dan werkt het laatste deel van je DVD niet!

• Hermanvh

Hermanvh

Sjaak2k schreef op 12 August 2003 @ 11:58:
"Branden gaat wel OK op 4x! Probeer ze daarna nog maar eens uit te lezen in de NEC Na 4Gb komen de problem. CRC error, onleesbare gedeelten e.d.! Voor mij echt geen Princo meer. Ik koop wel lekker goedkope 1One 4x DVD-R's in de UK. Die kosten € 1,- / stuk en werken tenminste een stuk beter!"

Bij mij lezen ze perfect uit. Misschien komt dit omdat ik mac gebruik, maar ik heb nu al zo'n 50 princo 4 speeds gehad en ze doen het allemaal perfect. Zowel data, video als games. Ik heb zo'n spindel van 100 blanco 4 speed princo's gekocht. Maar als ik vragen mag waar haal je die 1One dvds?
www.romstore.be, maar www.bigpockets.co.uk is goedkoper :) 79p = € 1,13 :)

webOS all the way!

• Sjaak2k
"Yept, zoals hier al gezegd wordt, de media is redelijk goed....tot na ongeveer de 4GB grens .....dan brandt je kauwgom!"
Maar zoals ik hier al zei heb ik er geen problemen mee gehad, ook niet met discs boven de 4 GB. Meeste spellen en films zitten inderdaad daar ruim over. maarja zoal ik zei heb ik er geen last van gehad. Ik had iemand horen zeggen dat er meerdere types Princo dvd-r zijn, misschien heb ik dan net een goeie batch :)

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar de code die op de dvd zelf staat is 4XB340092992

[ Voor 13% gewijzigd door Sjaak2k op 12-08-2003 20:51 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sjaak2k schreef op 12 augustus 2003 @ 20:39:
[...]

Maar zoals ik hier al zei heb ik er geen problemen mee gehad, ook niet met discs boven de 4 GB. Meeste spellen en films zitten inderdaad daar ruim over. maarja zoal ik zei heb ik er geen last van gehad. Ik had iemand horen zeggen dat er meerdere types Princo dvd-r zijn, misschien heb ik dan net een goeie batch :)

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar de code die op de dvd zelf staat is 4XB340092992
Tja..er zijn meerdere batches...dat is dus ook het probleem je weet niet of je de slechte of de goede batch koopt!

Je moet efkes DVDInfo van http://www.doom9.org downloaden om achter de batch te komen, dan kun je op http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia weer zoeken of andere mensen al er problemen mee hebben gehad ...enzo!

• Sjaak2k
da werkt niet onder OSX

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dan brandt je toch gewoon op 2x .....

Ik zie het probleem niet, ...natuurlijk staat er 4x op de verpakking...maar hoe snel de brander brandt hangt ook af van de firmware van de brander, de software die je gebruikt...ga zo maar door!

• Sjaak2k
Hij brand al op 4x

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 10:47
Ik snap dat hele brandsnelheid verhaal nog steed niet helemaal. Ik bedoel welke snelheid gebruik dat ding nu eingelijk ?

Ik heb een +/- writer, de bekende NEC-1300A, en in Nero 5.nogwat geeft tie altijd 2.4x aan. Terwijl ik hier constant mensen zie die het over 2x en 4x hebben.

Volgens de site van informatique brand tie :

DVD+R 4x,DVD-R 4x,DVD+RW 2,4x,DVD-RW 2x,CD-R 16x,CD-RW 10x

Of heb ik soms stiekum DVR+RW meegekregen of zoiets ? Tot nu toe alleen philips en TDK gebruikt, en afgezien van het feit dat sommige oudere DVD lezers geen multi session pikken geen problemen.

Btw, ik las net op tweakers.net iets over houdbaarheid van CDr's dat die erg slecht was, al iets bekend over DVD's ?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

CrimsonRider schreef op 19 August 2003 @ 14:15:
Ik heb een +/- writer, de bekende NEC-1300A, en in Nero 5.nogwat geeft tie altijd 2.4x aan. Terwijl ik hier constant mensen zie die het over 2x en 4x hebben.
Met 2x bedoelen ze natuurlijk 2.4x ;)

Of heb ik soms stiekum DVR+RW meegekregen of zoiets ?
De snelheid hangt van de gebruikte media, brandsoftware en firmware af.

• Hermanvh

Hermanvh

CrimsonRider schreef op 19 August 2003 @ 14:15:
Ik snap dat hele brandsnelheid verhaal nog steed niet helemaal. Ik bedoel welke snelheid gebruik dat ding nu eingelijk ?

Of heb ik soms stiekum DVR+RW meegekregen of zoiets ? Tot nu toe alleen philips en TDK gebruikt, en afgezien van het feit dat sommige oudere DVD lezers geen multi session pikken geen problemen.

Btw, ik las net op tweakers.net iets over houdbaarheid van CDr's dat die erg slecht was, al iets bekend over DVD's ?
DVD-R = 2x en 4x.
DVD+R = 2,4x en 4x

Lekker verwarrend, I know ;)

webOS all the way!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Vergeet 8x voor DVD+R niet :P
(niet voor de NEC, de plex binnenkort..)

[ Voor 42% gewijzigd door QuarK op 19-08-2003 15:29 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:20
Mjah, en dan te bedenken dat er nog maar amper 4X media voor +R te verkrijgen is. Ik denk dat die 8X media nog wel even op zich laten wachten.... :)
Pagina: 1