Toon posts:

hoe splitsen van bestanden zonder in te pakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij af hoe ik bestanden kan knippen zonder ze te moeten inpakken. Ik doe dit nu wel met inpakken via winrar. Dit gaat opzich goed, alleen duurt dat inpakken en uitpakken erg lang. Tevens heeft het inpakken geen zin omdat de bronbestanden niet echt gecomprimeerd kunnen worden
Ik wil bewerkte video bestanden als dvd-formaat op cd's verplaatsen naar een andere lokatie, daar waar ik een dvd brander ter beschikking heb. Ik bereid dus de hele dvd voor en maak rar-bestanden van 700MB van de video_ts directory.\

Het lijkt mij dat dit ook anders kan...

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ja, volgens mij kan je in WinRar kiezen voor "Compression Method" Store. Dan pakt ie niet in dacht ik...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

je kan toch gewoon de compressie uitzetten? Dan duurt het helemaal niet lang maar er zijn ook zat fijne utils te verkrijgen die gewoon jouw bestand in stukken hakken zodat je ze later weer kan concateneren (wat een bagger woord :D ).

edit: concat copy split zijn dus de magische woorden ongeveer :)

[ Voor 13% gewijzigd door WhizzCat op 11-08-2003 23:15 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43
idd, in winrar kun je de compressie opgeven, gewoon op none zetten (Store is dat idd dacht ik)

Is het niet makkelijker om die DVD writer ff in je eigen PC te zetten of een hdtje mee te nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Tourniquet schreef op 11 August 2003 @ 23:13:
Ja, volgens mij kan je in WinRar kiezen voor "Compression Method" Store. Dan pakt ie niet in dacht ik...
Ja sorry, vergeten te vermelden...
Ik gebruik reeds de optie "store".
Helaas duurt het vrij lang om dezse bestanden uit te pakken.
(vaak ook onverklaarbare leesfouten tijdens uitpakken vanaf cd, waardoor ik dus eerst de rarbestanden naar de hardeschijf moet kopieren alvorens ze te kunnen uitpakken...)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 11 August 2003 @ 23:15:
idd, in winrar kun je de compressie opgeven, gewoon op none zetten (Store is dat idd dacht ik)

Is het niet makkelijker om die DVD writer ff in je eigen PC te zetten of een hdtje mee te nemen?
Ja da's idd makkelijker maar heb geen extra harddisk ter beschikking.
Tevens is de dvd brander niet van mij, dus kan ik hem ook niet altijd meenemen.
Ook zijn de computer in de huiskamer opgesteld, zodat openschroeven en dichtmaken telkens moet gebeuren...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 23:20:
[...]

Ja da's idd makkelijker maar heb geen extra harddisk ter beschikking.
Tevens is de dvd brander niet van mij, dus kan ik hem ook niet altijd meenemen.
Ook zijn de computer in de huiskamer opgesteld, zodat openschroeven en dichtmaken telkens moet gebeuren...
Als het eenmalig is: dan maar ff wachten en geduld hebben.

wil je het vaker doen?
Scoor een 6 of 8Gb harddisk oid, en druk deze in een externe USB2/firewire behuizing...

Hoef je geen kasten los te maken, geen cd's te fikken, en niet telkens uit te pakken

Verwijderd

Hier kan je heel gemakkelijk mastersplitter voor gebruiken. Zoek even met google en dan kom je het proggie wel tegen.

Dit programma deelt de bestanden op in een bepaalde grootte. Je krijgt dan bestand.000, bestand.001 enz. Moet wel lukken zo denk ik!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

zoek eens naar het progje split

als chello ff meezit dan upload ik em ff voor je :D ideaal

http://members.chello.nl/c.teurlings1/SPLITS.ZIP

ik denk dat dit precies is wat je zoekt, als je hier zelfs films mee split kun je de extensie van de gesplittie file wijzigen zodat het een film blijft en dan kan je meteen kijken :)

succes ermee misschien ook wel handig tooltje voor andere mensen

[ Voor 3% gewijzigd door DirkT op 11-08-2003 23:26 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:39
Total Commander kan ook bestanden splitsen zonder dat deze ingepakt zijn. Bij Splits Bestand heb je de keuze uit een aantal groottes, zoals 1.44 MB waar geen 700 MB in staat, maar als je het getal gewoon veranderd in 700 MB werkt het ook.

Hier kan je een gratis (30 dagen dacht ik) versie proberen, ik gebruik het al jaren, al heette het voorheen Windows Commander. Echt een geweldig programma, je kan er alles mee, makkelijk(er) kopieren, inpakken, splitsen, dingen bekijken en ga zo maar door. Als je 'm wilt kopen kostte het dacht ik $28, wat dus eigenlijk ook wel te doen is :)

The devil is in the details.

Pagina: 1