Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Check je SCSI bekabeling/termination. Voor Novell NetWare kun je een tooltje downloaden van de CA website om je SCSI connectivity te checken, waarschijnlijk is dat er ook wel voor Windows 2000. Hoe is de streamer precies aangesloten op de server ? Welke streamer ? Welke SCSI-kaart ?
Kijk ook eens hier voor de nieuwste patches en verifieer of ze ook daadwerkelijk op de server geinstalleerd staan: http://support.ca.com/Dow.../asitnt/arc_eng_menu.html
Van Google Groups geplukt (zoeken op je eerste foutmelding):
EDIT: woei, ik own de CA search engine
http://support.ca.com/hel...help/ASMGRError_8013.html
Hierin zeggen ze dat het een hardwareprobleem is, waarmee ik weer terugkom op mijn eerste opmerking: check bekabeling/termination. En wat meer info aub
.
Kijk ook eens hier voor de nieuwste patches en verifieer of ze ook daadwerkelijk op de server geinstalleerd staan: http://support.ca.com/Dow.../asitnt/arc_eng_menu.html
Van Google Groups geplukt (zoeken op je eerste foutmelding):
Even op E8013 gezocht, maar daar vind ik niks van terug op Google/CA support. Weet je zeker dat je deze goed hebt overgetypt ?I have a Windows NT Server v4.0 with SP5, a Dell PowerVault 110T / DLT
4000 Tape Drive and ARCserveIT backup software . When I start the server
I have the following message: "The following boot-start or system-start
driver(s) failed to load:qic117", I verify the posible solutions on
Technet of Microsoft, and I having the same problem. I also install the
last driver version of the tape drive, in the log of the ARCserveIT I also
have the following message "Error 6300: 6300 windows NT SCSI port Error",
on the tecnical support of DLT they suggest to "The Quantum Windows NT
device drivers should be removed". I still have the same problem.
EDIT: woei, ik own de CA search engine
http://support.ca.com/hel...help/ASMGRError_8013.html
Hierin zeggen ze dat het een hardwareprobleem is, waarmee ik weer terugkom op mijn eerste opmerking: check bekabeling/termination. En wat meer info aub
[ Voor 11% gewijzigd door Arfman op 11-08-2003 23:32 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Effe op de properties van My Computer bij Startup and Recovery het vinkje voor Automatically Restart uitzetten. Dan krijg je een blauw scherm te zien waarin staat waarom.
Meestal iets à la "STOP 0xA" met nog 4 parameters. Kun je op de Arcserve website opzoeken waaraan het ligt; daar hebben ze dan wel vaak een geupdate driver voor.
Overigens kun je ook effe proberen of een update naar SP4 helpt; rebootje meer of minder maakt in jouw situatie toch niks uit
Meestal iets à la "STOP 0xA" met nog 4 parameters. Kun je op de Arcserve website opzoeken waaraan het ligt; daar hebben ze dan wel vaak een geupdate driver voor.
Overigens kun je ook effe proberen of een update naar SP4 helpt; rebootje meer of minder maakt in jouw situatie toch niks uit
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
@ Brahie: dit is een productie data server, en de back up loopt 's avonds. Ik kan dus niet mijn BSOD afwachten om te kijken wat ik precies krijg, want later kunnen er weer mensen die server nodig hebben, en ik ga niet iedere nacht controleren of 'ie er weer uitligt. SP4 wacht ik nog maar even mee 
@ Arfman, wanneer ik straks weer op die locatie ben (ander kantoor) check ik de rest van de gegevens. Die link die je quote ben ik geloof ik ook al tegengekomen, maar overgeslagen, omdat ik geen Quantum WinNT device drivers in gebruik heb. Andere artikels die ik ben tegen gekomen noemen nergens dat je OS spontaan klapt. Natuurlijk wel hartelijk bedankt voor de moeite zover!
@ Arfman, wanneer ik straks weer op die locatie ben (ander kantoor) check ik de rest van de gegevens. Die link die je quote ben ik geloof ik ook al tegengekomen, maar overgeslagen, omdat ik geen Quantum WinNT device drivers in gebruik heb. Andere artikels die ik ben tegen gekomen noemen nergens dat je OS spontaan klapt. Natuurlijk wel hartelijk bedankt voor de moeite zover!
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
NP 
Wat wel verstandig is om alvast het nieuwste Support Pack erop te zetten, dat kan vrijwel nooit kwaad. Wanner (en hoe ?) is het probleem eigenlijk begonnen, of is dit een probleem wat die server vanaf het begin al heeft ?
Wat wel verstandig is om alvast het nieuwste Support Pack erop te zetten, dat kan vrijwel nooit kwaad. Wanner (en hoe ?) is het probleem eigenlijk begonnen, of is dit een probleem wat die server vanaf het begin al heeft ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Misschien niet terzake doent: Ik ken het probleem van arcserve 6 met nt4, als de database van arcserve corrupt is. Zo uit mijn hoofd was de snelste oplossing aspdat.? weggooien of initalizeren met de database tools. Nadeel geen gegevens meer wat er op de tapes staat.
Misschien is dit een richting die je kan helpen.
Misschien is dit een richting die je kan helpen.
Ronald van Doorn
Ik ga eerst maar eens proberen of ik ergens een nieuwe SCSI kabel vandaan kan toveren, kijken of dat helpt.
't Is trouwens een HP surestore streamer. Het probleem is pas een paar weken geleden begonnen, maar niet (VZIW dan) net nadat we iets veranderd hebben.
Ik ga ook eens kijken naar diat Support Pack.
TNX!!
't Is trouwens een HP surestore streamer. Het probleem is pas een paar weken geleden begonnen, maar niet (VZIW dan) net nadat we iets veranderd hebben.
Ik ga ook eens kijken naar diat Support Pack.
TNX!!
Pagina: 1