Toon posts:

Gentoo 1.4 install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stage 1 install gedaan via GENTOO 1.4 Athlon XP disk (http://www.gentoo.org/doc/en/gentoo-x86-install.xml) en alles ging goed totdat ik rebootte en de kernel wilde booten. Na lilo een zwart scherm. Heb toen mijn HD gemount (mount /dev/hdb3 /mnt/gentoo en mount /dev/hdb1 /mnt/gentoo/boot), geCHROOT (chroot /mnt/gentoo /bin/bash) en waarschijnlijk dom, genkernel --config weer gedraait met wat andere opties. Toen kwam ik erachter dat ik een optie in lilo.conf fout had. Nu ging de nieuwe kernel wel booten maar vrij snel kreeg ik:

kmod : failed to exec /sbin/modprobe -s -k binfmf -464c , errno 8

Ik hoop dat het jullie wat zegt, mij iig niet en google bracht geen soelaas.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Als je een nieuwe kernel gebakken hebt moet je lilo wel even opnieuw opstarten door gewoon 'lilo' in te tikken.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 18:25
neem anders grub: 1x installeren en je kunt via het grub bootscherm ook handmatig een kernel booten (in het geval dat je iets vergeten bent in de config)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Het lijkt erop dat je kernel de binaries niet snapt, kijk eens in de config naar de opties:
code:
1
2
3
CONFIG_BINFMT_AOUT=m
CONFIG_BINFMT_ELF=y
CONFIG_BINFMT_MISC=m

Je vindt het onder "General Setup" -> "Kernel support for *bla* binaries". Hierboven zie je mijn keuzes, die zouden ook bij jou gewoon moeten werken, naja, check het ff of ze aanstaan, vooral ELF is volgens mij belangrijk aangezien de meeste (?) binaries in Linux ELF binaries zijn.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.