Probleem met Asus p4c800 Deluxe ingebouwde netwerk-adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Nooto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:59
Ik heb vandaag een computertje in mekaar gezet met een Asus p4c800 deluxe moederboard erin. Verder:

Intel Pentium 4 3000MHZ
1024 MB PC3200 Dual-channel DDR RAM (Hynix)
Creative GeForce 3 Ti 500
Creative Audigy 2
Western Digital 80GB HD
Creative 52x CD-ROM
Pinnacle PCTV card

Heb XP erop geinstalled. Alles leek goed voor mekaar. Alleen toen ik de netwerk adapter drivers had geinstalleerd ging ie raar doen. Het LEDtje gaat knipperen als een gek op het moment dat ik het UTP kabeltje aansloot. Xp zei dat ie nu de kabel verbonden was. Toen ik keek bij de status van de verbinding zag ik dat hij constant packets aan het verzenden was. Echt enorm veel en het bleef maar doorgaan. Ik heb geen internet verbinding als ik 'm aansluit op deze aansluiting.
Ik heb er maar een oude kaart ingeprikt en die doet het gewoon perfect, alleen vindt ik het verspilling van een PCI slot. Het is een 3com Gigabit LOM 3C940, en ik heb de allernieuwste drivers al geinstalleerd. Iemand enig idee hoe dit komt en misschien hoe dit gefixed kan worden?

Verwijderd

Slightly offtopic, maar ik heb ook probs met deze kaart: P4P800 Deluxe heeft problemen met WOL
werkt bij jou WOL?

• Nooto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:59
Sorry, ik heb dit nog niet getest/kunnen testen... ;(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Problemen met netwerkkaarten horen stiekem nog steeds in Network Troubleshooting, aangezien het toch netwerkdevices blijven, op een mobo of niet... :)

Er ontbreekt trouwens sowieso nog wat info aan je startpost als je in NT een goed topic wil openen. Wat zit er aan de andere kant van je UTP kabel die je aansluit? Niks, een switch met de rest van je interne netwerk, je kabelmodem, iets anders?

Als je een intern netwerk/2 computers en een UTP crosscable hebt, kun je dan wel gewoon verbinding maken met andere computers? Over welke poorten word al die data verzonden (zijn wel progjes voor te vinden om dat te monitoren :))? Gaat je HD er ook voor ratelen, of komt de verzonden/ontvangen data schijnbaar uit een zwart gat? Al verschillende drivers geprobeerd? (van 3com website, van meegeleverde cdrom, etc)

Zonder deze info en in het verkeerde subforum gaat dit topic dus dicht. Let er in het vervolg bij het openen van een topic op dat je deze in het goede subforum opent en met de juiste info :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 11-08-2003 22:22 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.