Toon posts:

Soundblaster Audigy en MSN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Creative Audigy 5.1 soundcard geplaatst om surround
geluid te bekomen , wat heel goed slaagde.
Maar nu bleek reeds een tijd dat ik geen audio meer kon doen met MSN, eerst
dacht ik aan poorten etc...Nu blijkt dit aan deze nieuwe soundcard te liggen
die niet full duplex zou zijn.
:( zie http://be.europe.creative.../forums/forum.asp?foru=51

Weet iemand of hiervoor een oplossing bestaat ?

mvg

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Nu blijkt dit aan deze nieuwe soundcard te liggen
die niet full duplex zou zijn.
Blaat
Creative kaarten zijn vanaf de soundblaster 16 (1993 oid) full-duplex.

Leg eerst eens uit wat je bedoeld met "geen audio met msn kunnen doen"
Voor een leek als ik, is dat volkomen koeterwaals.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:32
Lampje schreef op 11 August 2003 @ 21:55:
[...]

Blaat
Creative kaarten zijn vanaf de soundblaster 16 (1993 oid) full-duplex.

Leg eerst eens uit wat je bedoeld met "geen audio met msn kunnen doen"
Voor een leek als ik, is dat volkomen koeterwaals.
ho ho lampje ik heb hier een sb64 pci en die kan GEEN full duplex een oude sb16 weer wel, maargoed dat terzijde in theorie zou die kaart van hem gewoon full duplex moeten ondersteunen

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar niet zie : <
http://be.europe.creative.../forums/forum.asp?foru=51 >
als je even hier door bladert zal je merken dat ik niet de enige ben.

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 20:02
Dat een Audigy kaart niet full-duplex zou zijn klopt niet, dat is die gewoon weg wel, zcht mevrouw van creative zelf ook in die thread.
Zelf heb ik een Auidigy Player en nooit problemen gehad met MSN, ik denk dat het ligt aan een instelling in je drivers egens.

Probeer eens de drivers van je kaart te updaten (www.soundblaster.com)
Als dat niet lukt MSN update (messenger.msn.com)

En ga anders eens zoeken in je geluidskaart instellingen, ik dacht dat er egens ook een mogelijkheid was om softwarematig te scakelen tusse half en full duplex.

[ Voor 19% gewijzigd door Menthix op 12-08-2003 00:54 ]

Menthix.net | Contact Me

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Eeehrm... MSN? Je bedoeld MSN Messenger service?? Welke versie?? Welke Audio??

Lekker onduidelijke omschrijving van je probleem. Ik heb met me SB Audigy nergens last van :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@TS:
Heb je je oude geluidskaart voor het hardwarematig verwijderen ook software/drivermatig verwijderd?
Zo niet, kijk dan eens in de mixer of je wel de goede audiopoorten hebt geselecteerd.
Ik ga er ff vanuit dat je met Audio in MSN, de microfoon bedoelde...
Audigy's, in ieder geval de Platinum Edities, hebben 2 microfoonpoorten.
Misschien staat in de software de verkeerde geselecteerd, of de poort van de oude kaart nog. Verder zou het ook nog zo kunnen zijn dat je je stekkertje in de verkeerde poort hebt zitten (bij een gewone Audigy moet je de "roze" plug hebben).

• Raymond
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 00:42:
Blijkbaar niet zie : <
http://be.europe.creative.../forums/forum.asp?foru=51 >
als je even hier door bladert zal je merken dat ik niet de enige ben.
Beantwoord mijn vraag eens even!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk alles werkt met de Mic in alle Audigy programatjes, opnemen met mic etc...
Ook wanneer ik met MSN messenger audio en video instellinben uitvoer, komt de Mic er goed door. wanneer ik een een gesprek wil doen zelfs dan beweegt de msn audiolijn zodat de mic zeker werkt , maar blijkbaar gaat de audio niet door. met video geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Oja msn versie 6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 13:48:
Kijk alles werkt met de Mic in alle Audigy programatjes, opnemen met mic etc...
Ook wanneer ik met MSN messenger audio en video instellinben uitvoer, komt de Mic er goed door. wanneer ik een een gesprek wil doen zelfs dan beweegt de msn audiolijn zodat de mic zeker werkt , maar blijkbaar gaat de audio niet door. met video geen problemen.
Iets duidelijker mag ook wel > '..komt de mic er goed door' ahemmm

Hieruit blijkt dat je dus geeneens 100% zekerheid hebt dat de fullduplex niet werkt....?
Probeer eens een ander programmatje om met anderen via mic te kunnen communiceren. Buddyphone bijvoorbeeld (msn is naar mijn ervaring nogal brak met dat hele voice gebeuren)

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Zonder me echt in je probleem te hebben verdiept:

In sommige programma's werken de Audigy-drivers van Microsoft minder goed dan die van Creative zelf. Probeer dus ook eens de drivers van Creative te downloaden en te installeren, in plaats van de drivers die Windows standaard installeert.

Om je audio-full-duplexheid te testen zou je ook Roger Wilco kunnen nemen, dit is een relatief lichtgewicht programma waardoor niet allerlei andere factoren van invloed zijn.

O ja, is de verbinding met je gesprekspartner goed en ben je ondertussen niet aan het filesharen of iets anders bandbreedtevretends? Doet je microfoon het met de 'Sound Recorder' van Windows (dus 'half duplex' in jouw woorden) het wel goed? Of 'komt hij [dan ook] slecht door'?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de Creative diganostics test is alles OK, als ik de MSN audio en video wizard gebruik is ook alles OK. de andere persoon gebruikt dezelfde versie van MSN en ik hoor hem. Ik zie de Mic audio vol meter op mijn MSN bewegen als ik spreek, maar niet gaat erdoor blijkbaar.
Ik heb dezelfde test gedaan met mijn laptop op mijn eigen netwerk, zelfde resultaten, de laptop hoor ik op mijn pc , niet omgekeerd. Dus duidelijk een probleem op mijn pc.
Nieuwe creative drivers bieden geen oplossing, weet iemand waar ergens ik eventueel tss half en full duplex kan kiezen in de creative soft ?

• Raymond
full en half duplex is alleen voor geluid gelijktijdig. Jij hebt zo te zien alleen problemen met je microfoon. Je metertjes slaan uit, dus je microfoon werkt wel. Het enige wat er gebeurd is dat je geluid niet verstuurd wordt. Dat lijkt me een msn probleempje.

Zoals hierboven aangegeven: test eens een ander programma.

In software algemeen lopen een paar topics die over msn messenger gaan. Lees die ook eens door.
Pagina: 1