Netwerkkabel doet het niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hey

mijn broers hadden thuis de pc's anders gezet en nu hebben ze de hub ook op een andere plek gezet. Dus moesten de kabels ook weer veranderd worden, maar het gekke nu is dat een kabel die ik vroeger gebruikte het niet meer doet
... Ik heb een nieuwe gekocht en nog steeds vindt de hub mijn kabel niet, ik krijg dan in windows steeds dat ie de kabel wel en dan weer niet vindt :S..... Ik heb wel een kabel die het wel doet en die gebruikte ik daarvoor ook al.. Waar kan dit aan liggen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
De 2de kabel die ik kocht was een patch-kabel Cat 5E maar ik geloof dat die toch wel past op een normale 10/100 onboard netwerkkaart? Trouwens toen die eerste het niet deed heeft mijn broer hem doormidden gesneden en nog een kopje dus erbij gezet maar nog steeds deed hij het niet..

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Zou je misschien dit hele verhaal een beetje kunnen aanpassen, in normaal Nederlands zonder "stoere" afko's en samentrekkingen, proberen het opnieuw en iets duidelijker uit te leggen? * hufkes snapt er geen hol van...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Misschien dat één van de kabels in het connectortje niet goed zit en dus telkens wel contact maakt en dan weer niet. Ik weet niet of hij er ervaring mee heeft met het erop zetten ervan??
Cat5e is goed, en behoort gewoon te werken, dus aan de SOORT kabel ligt het iig niet :)
Probeer eens een andere poort op je HUB zou ik zeggen, misschien dat er iets mis is met die poort, anders zou ik zeggen een brakke netwerkkaart.

Edit: Bro's = afkorting voor "brothers" en dat betekent "broers" ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Morax op 11-08-2003 21:43 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stop je hem niet per ongeluk in de uplink port ?

Iperf

Verwijderd

Kan zijn dat er een breuk in de kabel zit, of dat de stekkertjes niet goed zijn. Je kunt een nieuwe kabel halen, of er zelf nieuwe stekkertjes aanzetten - hiervoor heb je een krimptang en losse stekkertjes nodig.

Zie voor het schema: FAQ Network Troubleshooting
Houd je ook echt aan dit schema, je kabel zou anders niet werken!

• Morax
Idd, zat ik net ook nog aan te denken, misschien verkeerde volgorde van de draadjes. Kijk ook of ze gelijk zijn aan beide kanten (tenzij het een cross-cable moet zijn). Dat van die uplink poort zal wel niet, want als je hem daar in stopt krijg je óf wel óf niet verbinding, maar niet het ene moment wel en het andere niet.

• Kijoki
Maar ehh die eerste kabel had ik dus niet eens veranderd zeg maar.. Die deed het eerst wel en nadat we een beetje de boel hadden veranderd deed ie het niet meer. Die nieuwe kabel had ik ook getest voordat mijn broer hem veranderde en toen ging ie dus knipperen. Ik heb gewoon onboard netwerkkaarten.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

daarom dacht ik ook aan de uplink poort
prak dat kabeltje een in een ander gaatje

edit:
ik heb het ook gehad net na mijn verhuizing,
alles aansluiten netwerk dee niks :?

alles gereboot als een zonnetje :*)

dus heb je alles al eensn uit gezet ?

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 11-08-2003 22:03 ]

Iperf

• Kijoki
Twee dingen:
Ik heb hem niet aangesloten op de uplink want daar ligt de kabel van de modem naar de hub. En van pc naar hub moet toch straight of moet het cross over?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

straight is goed...

en al uit gehad ?

Iperf

• Kijoki
hoe bedoel je met uit gehad?

• Morax
Probeer anders eens om 2 netwerkkaarten te verwisselen en dan te kijken of het probleem zich met de netwerkkaart mee verplaatst. In dat geval heb je een brakke netwerkkaart en zal je een nieuwe moeten gaan halen voor 7 euro :)

• Kijoki
Maar ik heb onboard netwerkkaarten hoe kunnen die nou niet goed functioneren?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Staan je netwerkkaartjes niet op full duplex ?
Een hub != full duplex !

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Kijoki
Hoe bedoel je met full duplex? Ik weet alleen dat die hub die ik heb full duplex wel ondersteunt..

• Morax
Kijk of je netwerkkaarten staan in gesteld op "automatische selectie" bij mediumtype. Ga naar apparaatbeheer --> netwerkkaart --> geavanceerd --> mediumtype
Als hij op automatische selectie nog steeds raar doet of hij er al op stond, probeer hem te forceren op 100 MBit Half Duplex en kijk eventueel of hij het bij de 2 versies van 10 MBit hetzelfde probleem heeft en vermeld hier je vondsten zodat we je verder kunnen helpen :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb ook wel eens dit soort problemen gehad. De door mij gehanteerde oplossing bestond uit twee nieuwe netwerkkaartjes (a € 9,99) en het uitschakelen van de onboard netwerkkaart in de PC die dat had. Resultaat: Alles werkt perfect. (Ik heb die onboard kaart nog niet eens opnieuw getest, terwijl het ook aan de kaart in de andere PC kan liggen.)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Kijoki schreef op 12 augustus 2003 @ 10:12:
Hoe bedoel je met full duplex? Ik weet alleen dat die hub die ik heb full duplex wel ondersteunt..
Dan is het een switch ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Kijoki
OK ik zal eens zien wat er gebeurt als ik er een netwerkkaart inzet. Alleen is wel raar want nu heb ik gewoon een oude kabel die het wel doet maar de net gekochte kabel doet et niet.. maar ik kijk wel ff of et aan die onboard netwerkkaarten ligt...

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Heb je misschien zo'n switch waar de uplink en de eerste of laatste port eigenlijk dezelfde poort zijn??
Om te controleren trek alle kabels uit je switch, steek alleen de uplink er in. Er gaat nu een lampje branden/knipperen. Steek je eigen compu-kabel in een van de middelste poorten, en er gaat een tweede lampje branden.
Haal die kabel er weer uit, en steek hem in de poort waar hij eerst in zat. Als er geen tweede lampje gaat branden, maar het lampje gaat niet uit als je de uplink eruit haalt heb je een gekoppelde uplink...

Leven is meervoud van lef

• Kijoki
Lag dus toch aan de netwerkkaarten.. Ik ga morgen denk ik 2 nieuwe kopen in ieder geval bedankt voor de hulp en het oplossen van mijn probleem. Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1