Toon posts:

Monitor springt op standby tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een systeem in elkaar gezet.

mobo msi 875p intel chipset.
proc 2.4 ghz p4
mem 2 x 512 400 mhz pc3200 kingston
video fx5600 van msi
beeld IIlyama 19"
maxtor 80 gb

in eerste instantie leek er niets aan de hand te zijn behalve dat mijn computer de eerste keer geen beeld gaf. na een reset gaf hij gewoon beeld.

Maar zodra ik zware games ging draaien zoals Command & Conquer Generals springt mijn beeldscherm in standby en kan ik mijn bak resetten.(ik heb daarvoor wel een uur gewacht daarmee).

Voor de rest loopt de bak 100% stable.

Ik heb deze games getest.
Command $ conquer generals
Commanche 4
Morrowind the elder scrolls
3dmark 2003 <--- deze gaf geen problemen.

Ik kreeg bij allemaal het zelfde probleem.
------------------------------
Na een bios update en veel geklooi heb ik de kaart ingeruild tegen een ati 9600 Pro vivo van Gigacube, ondertussen getest met een GF4 mx waarbij ik geen problemen had bij de GAMES.

MAAR nu ik de ATI 9600 binnen heb ben ik er eigenlijk niets mee opgeschoten, weer dezelfde problemen met standby. Ook afentoe als ik alleen een mp3tje aan het afspelen ben springt hij uit, ondertussen loopt dat mp3tje gewoon door.

Ik heb Fast writing uit gezet maar dat hielp niet.

Herkent iemand dit probleem?

Groeten,
Rick

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Alle windows updates al eens gedownload? Kan me herinneren dat er eentje was met standby probleem...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02
Probeer eens memtest, het zou me niets verbazen als die fouten geeft. Hebben borden met deze chipset wel eens last van. Ligt niet direct aan brak geheugen, maar aan compatibiliteit met chipset. De Asus P4P/P4C800 hebben het ook.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

video fx5600 van msi
Na een bios update en veel geklooi heb ik de kaart ingeruild tegen een ati 9600 Pro vivo van Gigacube, ondertussen getest met een GF4 mx waarbij ik geen problemen had bij de GAMES.

MAAR nu ik de ATI 9600 binnen heb ben ik er eigenlijk niets mee opgeschoten, weer dezelfde problemen met standby. Ook afentoe als ik alleen een mp3tje aan het afspelen ben springt hij uit, ondertussen loopt dat mp3tje gewoon door.
Het zich dan wel of niet voordoen van het probleem ligt dus aan de videokaart.

Processors, Mobo's & Geheugen > Videoplanken & Beeldkanonnen, compleet met een titelfix "875p problems" >> "Monitor springt op standby tijdens gamen" :)

Welke voeding heb je trouwens? Misschien dat deze nét op haar grens zit, maar dan nog verbaast het me dat 3DMark03 perfect loopt. Heb je al verschillende videokaartdrivers geprobeerd?

Check ook eens de Search: [search=monitor standby gamen] :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 keer gehad dat hij in windows op standby sprong en niet onder het gamen.

Mijn voeding is een q-tec 550 watt. dus dat moet wel voldoende zijn denk ik.

De problemen waren met de :
MSI GF5600 en Gigacube ATI 9600 pro vivo.
en niet met de GF4 MX van Asus.

Ik heb de nieuwste chipset drivers geinstalled voor de mobo en voor de videokaart.

Bij mijn videokaart werden drie of vier drivers geinstalled.
-ati 9600 pro
-ati 9600 pro sec <-- waarschijnlijk voor vivo of dvi.
-en nog iets bij Sounds devices onder apparaatbeheer. iets met ati theater. <-- ik denk dat dit ook voor vivo is

en heb windows xp professional met service pack 1 geinstalled.

Rick

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
na een windows reinstall.

Heb ik morrowind geinstalleerd en mijn agp op 4x gezet. Nu waren erop eens geen problemen meer.
Ik kan eerst nog geen andere games testen omdat mijn fileserver ineens corrupt is.

Trouwens om mijn refresh rate in te stellen moet ik veel klooten.

Iemand op irc vertelde me dat ik mijn usb 2.0 moest uitzetten en dat dat nog weleens kon helpen.

Kent iemand de oorzaak waardoor ik niet op 8x kan draaien maar wel op 4x?

En niet te vergeten ik heb een:
Bios update gedaan en windows update gedraaid.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 20:48 ]

Verwijderd

denk dat het met refresh rate te maken heeft

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu achter dat hij het niet aankan om op agp 8x keer te draaien en 4x wel.

Nu nog even klooien naar 8x keer :d

Bedankt voor jullie tips.

Verwijderd

Ik denk ook dat het met refresh-rates te maken heeft. De game geeft op die resolutie een te hoge refresh rate, en dat trekt je monitor niet. (dus bijvoorbeeld 800x600 op 100 Hz ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik vreemd vind is dat hij altijd draaide op 60 hz.

Mijn monitor kan wel een hoge resolutie aan 1024x786 110 hz.

Ik heb usb 2.0 uit gezet in de bios en daarna weer geprobeerd en weer geen goede resultaat.

Zou het kunnen zijn dat agp 8x nog in experimentele fase is?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 14:14:
Wat ik vreemd vind is dat hij altijd draaide op 60 hz.

Mijn monitor kan wel een hoge resolutie aan 1024x786 110 hz.

Ik heb usb 2.0 uit gezet in de bios en daarna weer geprobeerd en weer geen goede resultaat.

Zou het kunnen zijn dat agp 8x nog in experimentele fase is?
zet die gewoon op 4x, maakt toch geen zak uit in snelheid. Maar het zou gewoon op 8x moeten werken :/

specs

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt prima onder 4x agp maar onder 8x is het serieus een drama.

Ik heb van alles geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onder linux X start dan crashed mijn pc ook.

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:48

Passievrucht

swarma

Ik heb precies hetzelfde probleem met 1 spel. Wel mijn favoriete spel natuurlijk.

Spec:
Asus p4p800 E-Deluxe
p4 3 Ghz Presscot
2x 512 Kingston Valueram
Tagan 380watt
XFX 6800LE

Zoals wat heb ik allemaal gedaan?
Pipelines uitgeschakeld, betere processorkoeler, andere koeler voor me graka. Andere voeding (had hiervoor bmerk 350watt). Had er een audigy 2 in en nu tijdelijk eruit maar probleem nog steeds niet opgelost.

Het probleem doet zich niet elke keer voor, soms kan ik gewoon uren spelen achterelkaar met CS Source. Andere zwaardere spellen zoals BF2 of Doom3 kan die perfect doen, maar 3dmark2003 weer niet. Gaat me beeld ook in standby.

Weet iemand nog een oplossing hiervoor?

offtopic:
excuses voor deze hele erge topickick

[ Voor 4% gewijzigd door Passievrucht op 24-09-2005 11:59 ]

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Ik zou de refreshrate van directx even verlagen (naar 60 ofzo)

Start -> Run -> dxdiag -> more help -> overwrite DirectDraw refresh settings -> over ride value: 60

Uiteindelijke conclusie is dat je videokaart simpelweg niet krachtig genoeg voor de games.
Je kunt dit wel voorkomen door de directx/videokaart settings te tweaken (anti-aliasing etc)

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:48

Passievrucht

swarma

Ik denk toch dat me videokaart kapot is, heb zaterdag me systeem fresh geinstalled. En kan nu helemaal geen games spelen.

Het zou ook me voeding kunnen wezen maar ik verwacht het niet, want de voltages zijn stabiel en liggen lekker strak bij de richtlijnen (12v,5v etc)

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

Pagina: 1