Toon posts:

Asus A7N8X start heeeel eventjes op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he:
asus a7n8x
amd cpu's 1900+ en 2400+ (beiden geprobeerd)
glacialtech koeler

ok ik moest mijn koeler vervangen een logge zalman voor een wat betere iglotech.
allemaal leuk en aardig, ik heb mezelf van statische spanning ontdaan, droge handjes, niets aangeraakt dat niet mocht worden aangeraakt etcetera , heb al genoeg koelers vervangen dus niks aan de hand.

toen de koeler was vervangen heb ik de pc aangedaan en toen kwam het........
de fans draaien een seconde of 5 daarna power down.
hij zet zichzelf gewoon uit. geen bios piepje, geen keybord lichtje helemaal niets.

cpu vervangen door en andere ....zelfde probleem

kabels allemaal gecheked, bios gereset, hd's en alles wat niet essentieel was losgekoppeld, nog steeds niets.

zalman terug gezet, zelfde probleem.

de koeler is aangesloten op de cpu fAn connector,

enige manier waarop de fansen de voeding langer dan 5 sec draaien is als ik de cpu in zijn geheel weglaat.
maar ik heb 2 verschillende pcu's waarvan 1 net is gekocht. hoe kan dit komen door het vervangen van een koeler????

WAT DE HEL IS HET PROBLEEM????

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 21:27 ]

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb je je boxen aan staan, en aangesloten? Dan kan je POST berichten horen. Als je toevallig dit bericht hoort: 'system failed memory test', dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als mij: Een corrupte bios.
Kijk maar in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/18388353

[ Voor 4% gewijzigd door lrietveld op 11-08-2003 21:19 . Reden: typo ]

System Specs

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

en heb je de voeding al's verwisseld ?

eagle

Verwijderd

the power/reset stekker van het moederbord los gehad (koeler verwisselen buiten kast?!?) en er later verkeerd om op terug gezet :?

Verwijderd

Topicstarter
o ja de koeler is een glacialtech igloo silent breeze,
de moederbord pcb is 1.06 en de bios is de nieuwste

Verwijderd

Topicstarter
"the power/reset stekker van het moederbord los gehad (koeler verwisselen buiten kast?!?) en er later verkeerd om op terug gezet "

hmmm nope nope en nope. echt gewoon heeeel simpel een koeler vervangen thats it !!!
kan toch niet IS TOCH NIET EERLIJK !!!!

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 15:40
Misschien een domme opmerking, maar de koeler zit wel goed gemonteerd????
Indien niet, dan wordt alles te warm en schakelt het moederbord alles automatisch uit.

Verwijderd

Topicstarter
JUP, gedtripplechecked. ik heb de mobo ook zonder cpu laten draaien en dan is er geen probleem..........weird. dus hert moet aan de cpu liggen maar bij beiden doet hij het niet. dan de socket zelf????
maar wat kan daar fout aan zijn?

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 06:32
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 21:11:
he:
asus a7n8x
amd cpu's 1900+ en 2400+ (beiden geprobeerd)
glacialtech koeler

ok ik moest mijn koeler vervangen een logge zalman voor een wat betere iglotech.
allemaal leuk en aardig, ik heb mezelf van statische spanning ontdaan, droge handjes, niets aangeraakt dat niet mocht worden aangeraakt etcetera , heb al genoeg koelers vervangen dus niks aan de hand.

toen de koeler was vervangen heb ik de pc aangedaan en toen kwam het........
de fans draaien een seconde of 5 daarna power down.
hij zet zichzelf gewoon uit. geen bios piepje, geen keybord lichtje helemaal niets.

cpu vervangen door en andere ....zelfde probleem

kabels allemaal gecheked, bios gereset, hd's en alles wat niet essentieel was losgekoppeld, nog steeds niets.

zalman terug gezet, zelfde probleem.

de koeler is aangesloten op de cpu fAn connector,

enige manier waarop de fansen de voeding langer dan 5 sec draaien is als ik de cpu in zijn geheel weglaat.
maar ik heb 2 verschillende pcu's waarvan 1 net is gekocht. hoe kan dit komen door het vervangen van een koeler????

WAT DE HEL IS HET PROBLEEM????
Ik heb exacte de zelfde problemen als jouw heb jij ook de asus -x ?

ik heb alles geprobeerd de voeding en cpu en geheugen niks werkt hij gaat ook na 5 sec uit ofzo.. het enige wat wel werkte is dat wanneer ik een duron 800mhz erin drukte dat hij wel gewoon functioneerde !

wat vreemd dat jij exact het zelfde probleem hebt, ik ga hem morgen ruilen voor een ander board ik had hiervoor een msi en die had ook de zelfde problemen maar daar had ik de duron niet op getest...

hij blijft dus hier gewoon draaien of zonder cpu of met die oudere duron ! een 2400+ en 2600+ draaien hier niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door _VooDooMen_ op 11-08-2003 22:18 ]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Verwijderd

Topicstarter
SJIT DAT ZUIGT!
wat ik zo vreemd vind is dat het probleem door zoiets stoms als een koeler verwisseling komt, zo ingrijpend is dat niet je kan net zo goed je oude koeler effe loshalen 1 cm optillen en weer terug zetten. heeeeel raar ik ga morgen ook terug maar ik heb er geen zin meer in, ben al drie maanden aan het kloten met allerlei kleine problemen waardoor mijn systeem niet draaide. kwam er eindelijk achter dat het aan de temp lag en nu dit.....argghhhh

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 06:32
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 22:46:
SJIT DAT ZUIGT!
wat ik zo vreemd vind is dat het probleem door zoiets stoms als een koeler verwisseling komt, zo ingrijpend is dat niet je kan net zo goed je oude koeler effe loshalen 1 cm optillen en weer terug zetten. heeeeel raar ik ga morgen ook terug maar ik heb er geen zin meer in, ben al drie maanden aan het kloten met allerlei kleine problemen waardoor mijn systeem niet draaide. kwam er eindelijk achter dat het aan de temp lag en nu dit.....argghhhh
Erg vreemd dat die van jouw wel gelopen heeft.. die van mij heeft nog nooit goed gelopen alleen met die oude duron 800 mhz starte die op ! :O

Morgen change ik het board en zal het probleem hopelijk opgelost zijn

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Verwijderd

Hi,

het probleem zit h'm in de cooler.. heb je die wel goed om geplaats??

ik had exact het zelfde probleem toen ik de heatsink had vervangen... 5 sec booten en bang hele systeem uit.. probleem zit h'm in heatsink.. draai die maar is om.. dan is je probleem opgelost ;)
ten minste dat was bij mij zo .. ik had eers de oude kooler weer terug geplaats en ton boote het systeem wel.. . De heatsink moet echt goed in het midden op de core zitten.. belangrijk!!

Succes,

RiZZO

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Een vriend van mij het hetzelfde probleem. PC uit elkaar, in andere kast, nieuwe cooler (Volcano 9 Coolmod), en hij kapte er ook mee. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk kwam hij met de gedachte te temp sensor van zijn Nexus ertussen uit te halen. Toen bootte hij wel weer, maar dat ging ook maar 1x :/

We hebben nog een dag gepruld en het maakte niet uit welke combinatie we deden, het moederbord aanvaardde geen CPU's meer.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Check ook even of je moederbord niet door het verwisselen van je coolers geen contact maakt met de backpanel...

System Specs

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat was dus niet, moederbord hebben we uit de kast genomen. Na een tijd bleef hij zelfs constant aan maar deed hij niks.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik lees juist in de A7N8X FAQ:
Iets wat in deel 4 en 5 al erg naar voren kwam is het "die on save & exit" syndroom. Zoals de naam al doet vermoeden word de bios
niet meer wakker nadat veranderingen weg geschreven zijn.
Wil je weten of dit bij jou ook het geval is? Dit zijn de syndromen :
- Je hebt veranderingen in je bios aangebracht en daarna de PC opnieuw opgestart door voor Save & Exit in de bios te kiezen. daarna komt je pc niet meer tot leven.
- Alles gaat aan (fans, HD, muis, toetsenbord).
- Je beeld blijft zwart en je Soundstorm blijft stil.
- Hij boot dus totaal niet, ook niet nadat je 4 uur de bios batt eruit hebt gehad

LET OP :
- Je bordje is NIET dood, het is alleen de BIOS chip die corrupt geraakt is.
- Het schijnt zich alleen voor te doen bij PCB versions van 1.6 en lager, dit wil niet zeggen dat je met PCB 2.0 niets te vrezen hebt.
- Het probleem lijkt opgelost bij de nieuwste biossen, dit zijn 1005 voor de 2.0 PCB's en 1004 voor de 1.6 en lager.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Je hebt zo'n Glacialtech Iglo ? Dan heb je ZEER grote kans dat daar je probleem zit. Met diezelfde koeler (en ook een A7N8X) kreeg ik een aantal maanden terug een 1800+ niet eens aan de praat (zelfde probleem als jij) en een 2400+ kreeg ik net stabiel genoeg om in Windows te komen en te rebooten. Na de reboot bleek de temperatuur van de processor al naar de 69 graden te zijn gestegen. Dat was dus met een koude start Windows starten en gelijk via het startmenu weer rebooten en de BIOS in...
En inderdaad dat de Iglo goed warm was.

Vervangen door een koperen koeler en alle problemen weg. De 1800+ startte netjes op en werd maximaal 52 graden en de 2400+ werd uiterlijk 41 graden.

Het is OF dit OF wat al geopperd is dat de heatsink verkeerd om op je processor zit...

Verwijderd

Klinkt als sluiting zodra de PC wordt aangezet, hoest met de staat van de voeding?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De voeding in de nieuwe kast wou eerst niet werken, maar later bleek deze wel te werken. Een andere losse voeding deed het wel.

Verwijderd

Topicstarter
niet lachen .......blijkt dat ik de koeler er verkeerd op had zitten.
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

bizar.......
Pagina: 1