12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
dus niet op auto of iets anders zetten maar op de naam van de schijf.
meestal kan je kiezen hoe hij herkent moet worden.
bij de ene methode duurt het wat langer dan normaal.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Controleer anders de IDE kabels en dergelijke.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Is het een probleem dat je al langer hebt, of is het nieuw?
En uh, heb je de HD wel als primary master hangen of als secundary master (of staat hij zelfs op slave?)
En wat voor kabels gebruik je? Bij 80-aderige kabels , al dan niet gerond, is er een bepaalde volgorde tussen master-, slave- en moederbordconnector.
[ Voor 20% gewijzigd door agent327 op 11-08-2003 20:06 ]
Wanbeleid is ook beleid.
Ik heb slechts 1 ide kabel gebruikt, die hangt aan de IDE1 van het mobo, op Master de hd, op slave een cd-player.
dus de hd op prim en de cd op sec.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
En is het het mobo uit je specs?
[ Voor 25% gewijzigd door agent327 op 11-08-2003 20:09 ]
Wanbeleid is ook beleid.
Aleen als je de drives op cable select hebt staan. Jumpers gaan voor. Je kunt zelfs de kabel omdraaien!agent327 schreef op 11 augustus 2003 @ 20:02:
Draai eens een diagnose programmatje van je HD. Dat kan je vinden op de site van de fabrikant. Misschien is hij een beetje brak?
Is het een probleem dat je al langer hebt, of is het nieuw?
En uh, heb je de HD wel als primary master hangen of als secundary master (of staat hij zelfs op slave?)
En wat voor kabels gebruik je? Bij 80-aderige kabels , al dan niet gerond, is er een bepaalde volgorde tussen master-, slave- en moederbordconnector.
Deze hoort eigenlijk thuis in Opslagmedia & I/O Controllers, maar jah...
En de edit knop
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Masters zitten bij 80 polig op de zwarte connector, slave op grijs, mobo op blauw.
Zet de ongebruikte devices / ATA-poorten op NONE/disabled in de bios.
Aan te raden is om de harddisk op IDE-0 als master en de CDROM op IDE-1 als master aan te sluiten. Op die manier zit iedere device alleen op een kabel als master wat de performance verbeterd tov master/slave opstellingen.
Zie verder: OM FAQ: Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 20:19 ]
Wanbeleid is ook beleid.
Heb je ook een window in je kast?
Als je bandkabels gebruikt kan je ze zo mikken dat ze achter elkaar liggen en dus de airflow in de kast niet beinvloeden.
Wanneer je een raampje in je pc hebt kan ik me voorstellen dat je zo weinig mogelijk kabels in je pc wil zien. En dan moet je de afweging maken of je functioneren voor het visuele wil laten gaan.
Ik vermoed (weet ik wel bijna zeker) dat op het moment van opstarten je IDE-drivers nog niet geladen zijn. Daar zal het dus in ieder geval niet aan liggen.
Mar wat voor kabels gebruik je eigenijk? Flatcables of geronde kabels (moet eigenlijk niet uitmaken)?
Wanbeleid is ook beleid.