DVD Label/Stickers

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Over 2 dagen krijg ik mijn DVD brander binnen, en aangezien ik al meer dan 60 GB aan DVD images op mijn PC heb staan, ga ik gelijk eens nadenken over hoe ik mijn DVD collectie zo mooi mogelijk kan maken.

Ten eerste wil ik dus de hoesjes uitprinten op speciaal papier, en in die zwarte dvdbox doosjes maken. En als tweede wil ik mits het tenmiste verstandig is, stickers of labels op de dvd's plakken.

Ik heb nog nooit gelabeld, dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Bestaan er labels waarop de normale achtergrond kleur reflecterend/spiegelend is?
Zoals bij een orginele DVD/CD?

En wat zal ik allemaal moeten aanschaffen?

In de search zag ik dat CD's nogal hard ronddraaien, doen DVD's dat ook?

w00t

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zelf heb witte labels.
Maar ik heb ze ook wel eens doorzichtig gezien. Kan je erg mooie dingen mee maken, maar wel erg moeilijk.

Die van mij is van Neato, Werkt opzich wel goed. In het begin beplakte ik ook alles. Maar nu niks meer. Te hoge kosten en de toevoeging ervan raakt zijn kracht kwijt.

Verwijderd

Ik heb een tijdje labels gebruikt maar kreeg toch veel problemen .
Sommige dvd's zijn prima gebrand maar na aanbrengen van een label gaan ze ineens skippen op verschillende dvd spelers , haal ik het label er weer af dan zijn de problemen ook weg , na verloop van tijd gaan die labels ook los raken bij de randen en dat vind je speler niet zo leuk .
Ik heb een cd printer gekocht en koop nu alleen nog maar printable dvd's , ziet er mooier uit als een label ook !

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
En hoeveel € gaat me dat kosten? Lijkt me nogal prijzig, maar het resultaat zal wel een stuk mooier zijn.

Printable dvd's aan welk merk moet ik dan denken?

w00t

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Princo heeft witte printable DVD's (wat ik mij dan altijd afvraag .. hoe print je in vredesnaam op zo'n DVD :?)

Een maat van me heeft van die spiegelende labels, maar echt mooi wordt het er niet van.
Vlekt heel snel uit, en niet alle kleuren pakken goed.

Ik schrijf nooit, maar dan ook nooit op mijn DVD's.
Spierwitte princo's i.c.m. een DVD keepcasse, met mooie informatieve hoes lijkt mij veel nuttiger ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik haal mijn labels uit zo een Dynamo Labelprintertje. Werkt goed.
Neem wel de metallic soorten en niet de papieren. Papieren laten na een tijd de inkt los en zie je dus een wit stickertje zitten.

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koffie schreef op 12 August 2003 @ 21:48:
Princo heeft witte printable DVD's (wat ik mij dan altijd afvraag .. hoe print je in vredesnaam op zo'n DVD :?)
Bv. met een Epson Stylus 900 of 950. Daar zit een stuk plastic bij waar je de CD in kan doen en vervolgens het geheel onder de printer kan leggen

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 19:33:
Sommige dvd's zijn prima gebrand maar na aanbrengen van een label gaan ze ineens skippen op verschillende dvd spelers , haal ik het label er weer af dan zijn de problemen ook weg , na verloop van tijd gaan die labels ook los raken bij de randen en dat vind je speler niet zo leuk .
Ik heb een cd printer gekocht en koop nu alleen nog maar printable dvd's , ziet er mooier uit als een label ook !
Heb jij toevallig di e TDK label printer of niet? Zoja, waar heb je die gekocht?

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
die epson printer lijkt me een goede oplossing,maar kostbaar.
zeker aangezien ik al een printer heb.
zelf zoek ik hetzelfde als de poster. :)
mischien kan iemand zijn ervaring posten met die epson/tdk printer.

ik wil mijn dvd's gewoon in een map,maar dan beprint of een label,hoewel het laatste wel een risico met zich meebrengt :X

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Gewoon eens kijken in het grote assortiment, krijg je vanzelf ideëen van:
- www.cdrpagina.nl - Iwona Tec
- EWS: The One Stop AV Shop

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Ik print de hoesjes op normaal A4 papier, in kleur, vind ik goed genoeg. Fotopapier = duur, dan nog liever een printje op een kleurenlaser.

DVD's zelf schrijf ik het gewoon op: Labels zuigen imho (loslaten, uit balans, en duur)

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 19:33:
wat voor een printertje is dat?
tdk of epson en wa kost da :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 13:17
maar zijn er dan geen goede kwaliteit printbare labels voor dvd's?
ik ben hier eigenlijk ook op zoek naar

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Waarom zou je je dvd's labelen. Ik bedoel ok het is mooi maar dat ding zit toch 99% van de tijd in je hoesje of in je dvd speler of pc. Je kunt beter investeren in de hoesjes. Koop daar maar een goede printer voor. Gewoon naar het kopieercentrum. Die maken voor mij kleurechte (niet van origineel te onderscheiden) kopieen van mijn dvd's. Deze schuif je mooi in je nieuwe doosje en je bent klaar. Geen gekloot met labels en dergelijke. Ik bedoel, je ziet toch wel dat zon dvd nep is. Of er nou een labeltje opzit of niet.
Dus gewoon doosje met plastic hoesje en mooi kopietje erachter en het lijkt allemaal fantastich.

[ Voor 8% gewijzigd door OcNewB op 15-09-2003 10:41 ]

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 13:17
tja, ik vindt er gewoon mooier uitzien. de niet gelabelde dvd's zien er zo saai uit :(
Pagina: 1