Toon posts:

Een ASP pagina met Flash grafieken naar PDF?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een ASP applicatie die met behulpt van een Flash component grafieken kan genereren op basis van gegevens uit een database. Nu zou ik graag de mogelijkheid hebben om een opgevraagde pagina naar een PDF te exporteren INCLUSIEF de Flash grafieken. Ook export naar een Word docje staat op de verlanglijst, maar ook daarvoor geldt dat Flash niet overgenomen wordt.

Heb al diverse components geprobeerd, maar zaken als PDFlib e.d. kunnen dit allemaal niet. Voordat dit als een scriprequest o.i.d. wordt opgevat, dat is het dus echt niet, want ik begin me zo langzamerhand af te vragen of het uberhaupt wel mogelijk is...

Alvast bedankt!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op een of andere manier heb ik ook zo m'n twijfels of het kan, aangezien Flash normaliter geen stilstaand iets is.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Wacht even, je haalt wat dingen door elkaar lijkt mij. Je hebt ASP serverside. Er zijn vele serverside tooltjes om grafiekjes te maken, maar Flash is cliënt side. Oftwel de grafiek bestaat helemaal niet op de server, alleen maar de getallen. Je kunt dus ook nooit de grafiek uit Flash krijgen.

De enige mogelijkheid zou het versturen vanuit Flash van een afbeelding van de grafiek.

Ik weet niet of dat laatste mogelijk is met Flash. Ik denk dat je beter over kunt stappen op server-side generatie van grafieken.

[ Voor 16% gewijzigd door djluc op 11-08-2003 19:49 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Je kan niet zomaar een webpagina met flash componenten omzetten in een pdf of word bestand. Flash is een beschermd formaat en dus niet makkelijk toegankelijk voor prog. makers.

Hoe het wel kan is: In flash kan je je show exporteren naar .gif of .jpg ( Wordt vaak ook in I-net tekenprogjes gebruikt). Als je dus een webpagina naar .pdf wilt omzetten moet je in de flash animatie een knopje verwerken die de flash animaties naar .jpg/gif omzet en daarna de pagina opent met inplaats van de flash vensters de .jpg/gif plaatjes 8)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Voor een evt. andere oplossing kun je mischien eens kijken naar chart director. Erg mooi component! Genereerd png output, deze kun je heel mooi in pdf kwijt. zie: http://www.advsofteng.com

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

Wacht even, je haalt wat dingen door elkaar lijkt mij. Je hebt ASP serverside. Er zijn vele serverside tooltjes om grafiekjes te maken, maar Flash is cliënt side. Oftwel de grafiek bestaat helemaal niet op de server, alleen maar de getallen. Je kunt dus ook nooit de grafiek uit Flash krijgen.
Dat geeft je toch in dit geval de vrijheid om te doen wat je wilt :?

Als de gegevens serverside verwerkt worden kan je toch direct serverside via je PDFlib een grafiek in je PDF plakken :?

Ik zie niet in waar je daar flash voor nodig hebt is GD geen oplossing voor je (weet niet of dat ondersteund wordt onder ASP btw)

Maar anders heb je toch ook ImageMagik daar kan je vast een grafiek mee maken en in je PDF plakken :)

En als je hem toch hebt duw hem dan gelijk in Word :P

[ Voor 1% gewijzigd door BierPul op 11-08-2003 19:59 . Reden: typo's ]

Ja man

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Als de gegevens serverside verwerkt worden kan je toch direct serverside via je PDFlib een grafiek in je PDF plakken
Dat is dus ook wat ik zei maar de topicstart ging er over om die flash grafiek in je pdf te stoppen. Als je het gewoon 'normaal' serverside doet heb je zoals in mijn post te lezen is geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allemaal hartelijk bedankt voor jullie bijdrage, ik was idd zo onwijs lomp om gewoon uit het oog te verliezen dat Flash helemaal client side is...

Ik heb hiervoor al wel een component ala Chart Director gebruikt maar die kon toch niet helemaal wat ik wilde. Chart Director is idd wel een goede optie misschien, probleem is alleen wel weer dat de gebruiker dan net ff wat meer bandbreedte nodig heeft (de app bestaat voor het grootste deel uit grafieken).

Ik ga wel verder prutsen met Chart Director, kijken of ik dan pagina's netjes naar Word en PDF kan krijgen inclusief tekst, opmaak en grafieken. Heb in ieder geval al een stuk functionaliteit gebouwd voor het genereren van printer friendly pages, dat is al iets in de goede richting :)

Verwijderd

De nieuwe versie van Adobe Acrobat 6.0 kan een webpagina, inclusief animaties (o.a. Flash) naar een .PDF schrijven. Speciaal hiervoor is ondersteuning voor het Flash formaat opgenomen in de nieuwe .PDF file specs (1.4)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Gaat dus nergens over :z

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.