Ik heb een vraagje ik draai het programmaatje Speedfan, daarmee kun je meeten hoeveel graden je CPU en HDD worden, nou worden mijn 2 HDD's 1 van 80 gig maxtor en andere 20 gig ook een maxtor de 80 word 53 graden en de 20 gig word 58 graden, ik heb der al een FAN bij gezet een Systeemcooler ik heb namelijk een bigtower maar na 2,5 uur is dat de TEMP dat hij bereikt is dat normaal of komt dat door het weer.MOet ik der nog coolers bij plaatsen en zoja watvoor cooolers?
Als de kamer waarin je pc staat niet koel is, kan je systeem ook niet goed koelen.
Mijn pc is ook nu een stuk warmer als normaal, systeem = 41, cpu 45 stressed. Normaal ligt dat onder de 30 beide.
Mijn pc is ook nu een stuk warmer als normaal, systeem = 41, cpu 45 stressed. Normaal ligt dat onder de 30 beide.
Je verhaal is vrij onduidelijk, moeilijk te lezen met als je al je zinnen achter elkaar plakt zonder goede interpunctie...
Maak eens een schets van je huidge situatie, blaast er een fan over je hdds heen? waar zitten fans? welke kant blazen ze op? iets meer info graag.
Maak eens een schets van je huidge situatie, blaast er een fan over je hdds heen? waar zitten fans? welke kant blazen ze op? iets meer info graag.
Is de toets met je punt (.) defect? Ik moest het verhaal 3x lezen voordat ik het begreep. Graag voortaan wat duidelijker schrijven graag.
Om je harddisks te koelen kan je een oude 80mm fan erop richten, of ervoor hangen, of erboven ofzo. Gewoon op 5v laten draaien, dat is voldoende, dan worden ze een stuk beter gekoeld en zullen ze niet zo snel die 58 graden halen.
Zelf heb ik een 12cm fan voor mijn HD's hangen op 5v, ze blijven nu heerlijk koel.
Om je harddisks te koelen kan je een oude 80mm fan erop richten, of ervoor hangen, of erboven ofzo. Gewoon op 5v laten draaien, dat is voldoende, dan worden ze een stuk beter gekoeld en zullen ze niet zo snel die 58 graden halen.
Zelf heb ik een 12cm fan voor mijn HD's hangen op 5v, ze blijven nu heerlijk koel.
[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 11-08-2003 19:50 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
maar hij heeft dan ook over de temperatuur van ze hd's en niet over zijn cpuSauron-XP schreef op 11 August 2003 @ 19:40:
Als de kamer waarin je pc staat niet koel is, kan je systeem ook niet goed koelen.
als je een bigtower hebt heb je ruimte genoeg voor nog wat fans.
ik heb er 3 voorin die naar binnen blazen waarvan er 2 over me 4 hd's blazen.
en nog 3 die de warme lucht naar buiten blazen aan de achterkant.
en ja alles zal nu een beetje warmer zijn dan normaal met dit weer
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
55 graden..dat moeten de maxtor schijven aankunnen..maar ja...het voelt niet lekker he. Vertel mij wat. Nou heb ik iets gezien.....je moet wel 2x 5,25 inch sloten op offeren maar hier is misschien je oplossing!Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 19:34:
Ik heb een vraagje ik draai het programmaatje Speedfan, daarmee kun je meeten hoeveel graden je CPU en HDD worden, nou worden mijn 2 HDD's 1 van 80 gig maxtor en andere 20 gig ook een maxtor de 80 word 53 graden en de 20 gig word 58 graden, ik heb der al een FAN bij gezet een Systeemcooler ik heb namelijk een bigtower maar na 2,5 uur is dat de TEMP dat hij bereikt is dat normaal of komt dat door het weer.MOet ik der nog coolers bij plaatsen en zoja watvoor cooolers?
Hier eentje om je klauwen bij af te likken!
link
En hier eentje om goed naar te kijken! Wordt niet meer geproduceerd MAAR is vast nog wel te verkrijgen!
link
There is no place like ::1
Graag even onderstaande lezen.
Hoe warm een hardeschijf mag worden is met de search te vinden, wat voor koelers je gebruikt om een hardeschijf beter te koelen, hmm wat dacht je van een hdd-koeler? En je hdd temp is natuurlijk casetemp + aantal graden, dus door je casetemp te verlagen met een casefan zal je hdd-temp ook dalen
Staan er wel wat in de pricewatch hoor. Ook is je startpost erg onduidelijk en je topictitel al helemaal.
Volgende keer graag even wat meer zelf onderzoek doen, en als je al een topic opent daar wat meer werk in steken. Thanks
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
edit: Hoi Supra
Had niet eens door dat jij het was joh...
Hoe warm een hardeschijf mag worden is met de search te vinden, wat voor koelers je gebruikt om een hardeschijf beter te koelen, hmm wat dacht je van een hdd-koeler? En je hdd temp is natuurlijk casetemp + aantal graden, dus door je casetemp te verlagen met een casefan zal je hdd-temp ook dalen
Staan er wel wat in de pricewatch hoor. Ook is je startpost erg onduidelijk en je topictitel al helemaal.
Volgende keer graag even wat meer zelf onderzoek doen, en als je al een topic opent daar wat meer werk in steken. Thanks
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
edit: Hoi Supra
[ Voor 15% gewijzigd door m-m op 11-08-2003 20:04 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()