[Excel]Export vanuit Exact rommeltje

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 13:28
Hallo Mensen,

Ik heb een vraagje over exporteren van overzichten vanuit Exact naar Excel. Het werkt namelijk perfect, op het feit na dat Exact er nog al een rommeltje van maakt. Alle gegevens vannuit Exact worden namelijk doorelkaar en verspreid over verschillende kolommen in Excel gezet. Nu luidt mijn vraag: Hoe kan ik dit zo makkelijk mogelijk organiseren (en automatisch voor de toekomst, want dit proces moet iedere 3 dagen worden herhaald en het is een hoop werk dus met de hand is geen optie) en aan een andere Excel sheet toevoegen?

Ik hoop dat jullie wat informatie kunnen geven want ik kom er zelf niet uit. Ik kan morgenochtend evt nog wel wat screenshots posten van de Export misschien dat het dan makkelijker is.

Alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Arjan Scholl op 11-08-2003 19:27 ]

Verwijderd

Is dat een directe export naar een XLS bestand, of direct naar Excel als applicatie toe?
Of wordt er een csv of ander export formaat gebruikt?

Over welke exact heb je het eigenlijk? Heb je support van Exact zelf al 's gebeld hierover?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 19:24 ]

• Arjan Scholl
Sorry, maui71, ik had er niet bijgezet. Kan het zijn dat het .DIF (Data Interchange Format] wordt gebruikt? Dit zegt Excel namelijk altijd.

Het gaat over de DOS versie van Exact, versie 7punt nogwat geloof ik.

Ik zal even verder uitleggen, ik ben een uitzendkracht die bij een bedrijf hier in de Achterhoek werkt en ik kom het probleem zelf tegen en probeer het op te lossen als het kan. anders moeten ze inderdaad zelf maar eens contact opnemen met Exact support of wachten totdat de systeembeheerder terug is van vakantie misschien heeft hij een idee.

Verwijderd

Ja ik ken Exact niet zo goed, is lang geleden dat ik daar iets van gezien heb, maar je probleem klinkt als een of ander foutief scheidingsteken. Of in ieder geval scheidings teken
wat ook gebruikt wordt in de geexporteerde data (dus bv. een , ).
Probeer daar eens wat mee te vogelen, als dat kan vanuit exact (of in Excel).

• Arjan Scholl
Ik weet niet of het scheidingsteken het probleem is, ik heb eerder het idee dat het gewoon zo in Exact geprogrammeerd is, aangezien andere overzichten wel netjes in Excel komen (hetzij door wat overbodige kolommen te verwijderen).

Ik was eigelijk meer op zoek naar een Excel-side oplossing. Is het niet mogelijk dit met een Macro op te lossen? Of iets anders?

[Ik zal morgenochtend meteen wat posten, ik zit nu namelijk thuis en ik kan nergens bij]

[Emmeau, ik zal morgen eerst daar eens een oogje op werpen]

[ Voor 19% gewijzigd door Arjan Scholl op 11-08-2003 20:16 ]

Verwijderd

Als we wat zouden kunnen zien :)
Stukje export data, en het gevolg van een import daarvan, maakt het wel wat makkelijker :)

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Vaak gaat dit fout met comma seperated files, omdat wij de komma gebruiken in getallen als 10,28.
engelse Perfmon met een nederlands versie van excel is ook zo'n fijne combo :r

If you choose to criticise you choose your enemies

Pagina: 1