Toon posts:

Draadloos netwerk acer laptop met usRobotics accespoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Travelmate 654 LCi die heeft ingebouwd draadloos netwerk. Nu wil ik hiermee verbinding maken met mn UR Robotics wireless Router (model 8022).

Op de een of andere manier vinden ze elkaar wel, want mn laptop geeft signaal uitstekend aan.

Het probleem is alleen dat ik geen verbinding met het internet of andere computers kan maken. Onderin de taakbalk komt ook te staan:

Draadloze netwerkverbinding

Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld Robbert (Robbert is de ID van mn netwerk)

Wat is hier aan de hand?

Verwijderd

In de router kan bij de configuratie onder tabje 'wireless' het knopje '802.1x setting' ingedrukt worden. Daar kan je iets enabelen mbt authenticatie.
In je PC kan je bij de settings van je wireless verbinding ook iets aan/uit zetten mbt authenticatie (iets in de trant van of windows dat voor je moet regelen).
Beide settings moeten wel met elkaar in overeenstemming zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 15:01:
In de router kan bij de configuratie onder tabje 'wireless' het knopje '802.1x setting' ingedrukt worden. Daar kan je iets enabelen mbt authenticatie.
In je PC kan je bij de settings van je wireless verbinding ook iets aan/uit zetten mbt authenticatie (iets in de trant van of windows dat voor je moet regelen).
Beide settings moeten wel met elkaar in overeenstemming zijn.
Dat gaat over Radius, dat heb je totaal niet nodig als thuisgebruiker.

Topicstarter: Controleer je WEP-instellingen eens :)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Cutebritney schreef op 16 augustus 2003 @ 15:05:
Dat gaat over Radius, dat heb je totaal niet nodig als thuisgebruiker.
Topicstarter: Controleer je WEP-instellingen eens :)
Daarom moet hij het ook uitzetten hè ;) Waarschijnlijk probeert Windows via EAP een bepaalde authenticatie af te dwingen op het netwerk. Althans, dat is het enige certificaat-gebruik dat ik zo snel kan bedenken i.c.m. WiFi.

WEP settings gaan verder puur over keys en hebben niets met certificaten te maken :) In het geval van een verkeerde WEP instelling krijg je volgens mij een andere foutmelding.

[ Voor 8% gewijzigd door eborn op 16-08-2003 16:46 ]