Ik heb een soort eigen startpagina gemaakt met een databaseje erachter en heb op de voorkant ook een paar formulieren staan die ik vaak gebruik, zoals google, php.net en.... hotmail.
Sinds een tijdje echter werkt dat hotmail inlog formulier niet meer (goed). Je moet namelijk eerst een cookie gezet zijn voordat je kunt inloggen, wat inhoudt dat je persee eerst naar de pagina van hotmail moet (en je zou dan evt weer terug kunnen gaa naar je eigen formulier en dan inloggen...)
Nou heb ik daar de volgende 2 dingen op bedacht:
1. Zelf dat cookie zetten
2. Alvorens het formulier gesubmit wordt een popupje openen die een framework bevat waarbij in de ene hotmail geladen wordt en in de ander een javascriptje zit dat als hotmail geladen is, het popupje weer afsluit en het formulier submit.
De eerste vind ik uiteraard de mooiste oplossing, echt die wil nog niet helemaal lukken. Ik heb om eerlijk te zijn weinig ervaring met cookies, maar ben eens gaan klooien en dit is daar het resultaat van:

moet 'm trouwens nog even zo aanpassen dat expires bij het argument false op tot einde van de sessie komt te staan, maar goed, dat komt nog
die var value= in de laatste functie genereert de juiste waarde voor het cookie - daar ben ik al achter gekomen. Het enige wat nu nog niet wil lukken is dat login.passport.net en logginnet.passport.com als site bij die cookie komen te staan. En ik wordt er met de tuts niet zoveel wijzer van wat ik fout doe.
Of is dit gewoon niet mogelijk?
btw, voor degene die het willen uitproberen:
Het handige is dat je dan gelijk in je inbox terecht komt
Sinds een tijdje echter werkt dat hotmail inlog formulier niet meer (goed). Je moet namelijk eerst een cookie gezet zijn voordat je kunt inloggen, wat inhoudt dat je persee eerst naar de pagina van hotmail moet (en je zou dan evt weer terug kunnen gaa naar je eigen formulier en dan inloggen...)
Nou heb ik daar de volgende 2 dingen op bedacht:
1. Zelf dat cookie zetten
2. Alvorens het formulier gesubmit wordt een popupje openen die een framework bevat waarbij in de ene hotmail geladen wordt en in de ander een javascriptje zit dat als hotmail geladen is, het popupje weer afsluit en het formulier submit.
De eerste vind ik uiteraard de mooiste oplossing, echt die wil nog niet helemaal lukken. Ik heb om eerlijk te zijn weinig ervaring met cookies, maar ben eens gaan klooien en dit is daar het resultaat van:
JavaScript:
zal er eerlijk bijvermelden dat ik het overgrootte deel van setcookie() en getcookie() van de icq site geripped heb 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| function unix_stamp() { Today = new Date(); inMili = Date.parse(Today); unixtime = Math.round((inMili / 1000), 0); return(unixtime); } function getCookieVal (offset) { var endstr = document.cookie.indexOf (";", offset); if (endstr == -1) endstr = document.cookie.length; return unescape(document.cookie.substring(offset, endstr)); } function SetCookie (name, value, expires, path, domain, secure) { document.cookie = name + "=" + escape (value) + ((expires) ? "; expires=" + expires.toGMTString() : "Never") + ((path) ? "; path=" + path : "") + ((domain) ? "; domain=" + domain : "") + ((secure) ? "; secure" : ""); } function GetCookie(name) { var arg = name + "="; var alen = arg.length; var clen = document.cookie.length; var i = 0; while (i < clen) { var j = i + alen; if (document.cookie.substring(i, j) == arg) return getCookieVal (j); i = document.cookie.indexOf(" ", i) + 1; if (i == 0) break; } return null; } function hotmail_login() { var name = 'MSPRequ'; var value = 'lt='+unix_stamp()+'&co=1&id=2'; var path = '/'; SetCookie(name, value , false , path, 'login.passport.net', false); var een = GetCookie('MSPRequ'); SetCookie(name, value , false , path, 'loginnet.passport.com', false); var twee = GetCookie('MSPRequ'); alert(een+'\n'+twee); // document.forms['passwordform'].submit(); } |
moet 'm trouwens nog even zo aanpassen dat expires bij het argument false op tot einde van de sessie komt te staan, maar goed, dat komt nog
die var value= in de laatste functie genereert de juiste waarde voor het cookie - daar ben ik al achter gekomen. Het enige wat nu nog niet wil lukken is dat login.passport.net en logginnet.passport.com als site bij die cookie komen te staan. En ik wordt er met de tuts niet zoveel wijzer van wat ik fout doe.
Of is dit gewoon niet mogelijk?
btw, voor degene die het willen uitproberen:
HTML:
dit formulier kun je gebruiken1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <form name="passwordform" action="https://loginnet.passport.com/ppsecure/post.srf" method="POST" target="_top" onsubmit="return false;"> <table> <tr> <td> Hotmail<br> <input type="hidden" name="domain" value="hotmail.com"> <input type="hidden" name="svc" value="mail"> <input type="hidden" name="RemoteDAPost" value="https://login.msnia.passport.com/NL/ppsecure/post.asp"> <input type="hidden" name="rru" value="/cgi-bin/HoTMaiL"> <!-- <input type="submit" name="enter" value="Aanmelden"> //--> <input type="button" name="enter" value="Aanmelden" onClick="hotmail_login();"> </td> <td align="left" valign="top"> <font class="small">Login: <input type="text" name="login" value=""><br> <font class="small">Pass: <input type="password" name="passwd" value=""> </td> </tr> </table> </form> |
Het handige is dat je dan gelijk in je inbox terecht komt