vastlopers

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 19:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik heb last van het vastlopen van mijn PC, en dan met name bij de spellen MOHAA, BF1942 en Enemy Territory

Probleem met de drivers zullen de meeste nu roepen, ik kan hierbij vertellen dat ik inmiddels de drivers van mijn GF3 TI 200 ververst heb, evenals de drivers van mijn SB live 5.1 player.

Helpt echter niets, het spul loopt na een kwatiertje weer vast. De systemspecs heb ik wel gehaald van alle spellen, en het is niet zo dat door warmte het systeem vastloopt (ongeveer 75 graden tijdens het spelen)

Het meest gekke is wel dat een ander veeleisend spel, GTA Vice City het wel doet, waar kan het aan liggen dat het bij de andere spellen dan vastloopt?

Driverversies die ik nu gebruik:

detonator 44.03
sb drivers 3509
dx 9

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het hoefd niet de warmte te zijn van je proc. (hoewel ik die ook wel hoog vindt).
het kan ook zijn dat je gf3 veel te warm wordt ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
wat zijn de temperaturen van je vidkaart
en loopt het geluid door nadat je pc vastslaat of niet?
doet numlock het nog? (klinkt stom maar is belangrijk)

edit: en idd 75 is erg hoog
probeer is je pc op lagere snelheid te draaien

[ Voor 26% gewijzigd door BasieP op 11-08-2003 18:09 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
geen idee wat de vidkaart temp is, kan ik niet meten, moet trouwens ff een update geven, vice city kapt er nu ook mee.

Ik dacht eigenlijk wel aan de temperatuur, aangezien ik minder problemen had voor deze hittegolf

Verwijderd

laat je kast is openstaan en gooi er een tafelventilator voor, dat zal het neem ik aan wel verhelpen :)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
tja, zal dat eens proberen, alhoewel de systemtemp maar 55 graden is

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Ik wil niet lullig doen...maar proc temp van 75 graden...oei oei oei ..dat lijkt mij toch echt het probleem...systeemtemp van 'maar' 55 graden..??? Casefans misschien een optie..

8)7 ahhh zie net dat het een AMD is..temps zijn dan alsnog hoog maar ja als je intel en 75 graden denkt... 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door plapz0r op 11-08-2003 18:38 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
xXPLAPXx schreef op 11 augustus 2003 @ 18:36:
Ik wil niet lullig doen...maar proc temp van 75 graden...oei oei oei ..dat lijkt mij toch echt het probleem...systeemtemp van 'maar' 55 graden..??? Casefans misschien een optie..
uit de processors faq:

Een Athlon mag gemiddeld zo'n 90 graden worden, maar zorg er dan voor dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uit komt

kan het dus wel of niet kwaad?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
greatgonzo schreef op 11 augustus 2003 @ 18:38:
[...]

uit de processors faq:

Een Athlon mag gemiddeld zo'n 90 graden worden, maar zorg er dan voor dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uit komt

Wel, 75 is gewoon te warm. Wat voor proc is het :?

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

ik zou zeggen probeer hem wat beter te koelen..koop een paar casefans...of laat idd ja kast ff openstaan met een fan erop..is al gezegd maar als je je temps omlaag krijgt en hij doet het...dan weet je het..en xtra casefans kunnen sowieso geen kwaad..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
greatgonzo schreef op 11 August 2003 @ 18:38:
[...]

uit de processors faq:

Het kan nóg niet echt heel erg kwaad, maar de levensduur van een CPU wordt wel dusdanig ingekort door een (te) hoge temperatuur dat ik er maar snel wat aan zou doen. Zet je kast eens open en mik er een (grote) ventilator op, helpt hier meer dan ik had durven hopen :) (Al doe ik het voor m'n HD, maar m'n CPU heeft er ook baat bij)
zmn schreef op 11 August 2003 @ 18:40:
[...]

Wel, 75 is gewoon te warm. Wat voor proc is het :?
Kijk eens in z'n sig: AMD Athlon XP 2100+ ;)

The devil is in the details.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
met open kast is het idd beter, had niet gedacht dat 75 nog te warm is, zal wel aan de video liggen, de pc start immers wel op bij de hitte, de games echter niet

Iemand nog een goede raad wat betreft stille systemfans?

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:03
Zalman :)

offtopic:
Mijn vader's Medion fck pc wordt 70 graden warm als ie stressed is en 65 non-stressed. Bij 68 graden vliegt de koeling pas aan. Ik vind dit puur zielig van Medion/Aldi om zo'n hete pc af te leveren die in alle tests er weer perfect af komt. Voor de specs, zie m'n sig. Iemand een idee hoe lang deze pc blijft leven? Ik wil een nieuwe pc kopen, maja, kost zoveel hé...

[ Voor 3% gewijzigd door IceEyz op 11-08-2003 20:53 . Reden: Grmmmbll... M'n sig werkte niet eens meer :) Nu dus wel weer... ]

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

We gaan hiier geen 'welke cooler is het best' topic van maken, dit is tenslotten SPV ;)
Je weet waar het probleem ligt, dit topic gaat op slot...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.