Toon posts:

Dual BP6 temperatuur enquete

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje om mijn eigen setje te kunnen evalueren:

Bij welke temperatuur lopen jullie C366's?

Bij mij:
2x366C op 550 bij 2.0 Volt. 15cm fan direct op de CPU's geeft een temperatuur van rond de 40 graden (graadje er boven, graadje er onder). Kamertemp was 25.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 19:40
Ik heb dan 1 CPU, die loopt ook op 550, maar dan op 2,2 V. Hij wordt maximaal zo'n 35 graden. :)

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
die van mij flipt wel eens over de 45 graden...
maar de kamertemperatuur is hier dan ook errug hoog...
en ze zijn wel overgeklokt naar 606 af en toe... meestal 550

• koelkast
  • Niet online
Mijn BP6 met enkele Celly 366 loopt op 550, en wordt dan max zo'n 45 graden op 2,2 volt...

Verwijderd

Chaintech 6BTM met 366 @ 550 @ 2.00 V + hevige koeling....is vandaag nog niet boven de 31 graden gekomen. Let wel: de temperatuur meting van de chaintech is minder accuraat dan die van de BP6....

• TheDuke
  • Niet online
Eh boneh...
lees de topic eens ... B-P-6 (ik spel het maar ff)
verder is chaintech overal minder accuraat dan eender welk abit mobo

• Arzie
  • Laatst online: 30-08 20:31
Niet zo agressief he? Chaintech is ook wel leuk, Abit heeft geen Slot-1 dual mobo, Chaintech wel weer... Alles beter dan Asus (no offence) ;-)

Verwijderd

Zo is het... :)

• schijndel
  • Laatst online: 29-08 02:42
Mijn 466 op 546 wordt 37 graden met de gewone intelkoeler.
Brengt me echter op een andere vraag: processor is dus 37 graden, sensor van lege socket geeft 39 graden aan en de temperatuur meter voor de kast temp zegt dta het binnen 50 graden is. Ligt het nou aan mij, of is de kast temp meter gewoon een beetje scheel?

• Femme
  • Laatst online: 11:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn processors worden 46 (intel cooler) en 44C (target cooler) op 485MHz. Ik heb geen enkel idee waarom ze zo heet worden, want de koeling in de kast is super.

Verwijderd

Topicstarter
Femme: dat heb ik nu ook.

Temp. in de praktijk bij mij, dus bij normaal gebruik tussen de 40 en 43 graden, en dat vind ik toch wat aan de hoge kant. Terwijl bij mij ook de koeling aardig op niveau is.

Verwijderd

Ik heb twee celly 433's met standaard intel coolers en die werden al zo'n 42C, nu ik ze op 507 heb lopen (6,5 x 78) worden ze zo rond de 46C. Tot nu toe draait het als een trein, dus het zal wel goed wezen.

• uenk
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Mijn BP6 wordt 40 graden, mijn eerste Celly 42 en de tweede 44, en dat bij 366@457, er zitten trouwens standaard CoolerMasters op. Als RuzBie eens opschiet met die GlobalWin kan ik eindelijk 550 of hoger draaien. Gaat nu ook wel maar blijft teveel hangen, en dan is de LOL er snel vanaf.. :(

Greetz

Verwijderd

Mijn BP6 met 2 keer 366@572 noteert nu, met 2 3dfxCool LittleMoFoHO koelers noteert
42 graden voor CPU1 en 41 graden voor CPU2,
kasttemperatuur plusminus 48 graden.

Verwijderd

Hey Folks...

Mijn BP6 wordt 40C, en mijn dual 550@2.05v worden allebei 28C (Alpha Cooled : )
heb bij tennMax een BX coolertje besteld...

Cya......

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

Dual Celly 433@507 op 1.8v
CPU1 : 42C
CPU2 : 44C
KAST : 49C

De kamertemp is vrij hoog, en geen extra koel maatregelen naast standaard intel waaitertjes.

• Master FX
  • Laatst online: 30-08 17:56
mijn BP6 met dual 366@550 met cpu idle aan en gewoon vanalles doen (geen quake oid) is 29 graden met twee coolermasters en systeem temp is 35

oh btw ze lopen 2,0 volt

FX

Stay safe

• Andy
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

Ik had vroeger ( :) ) ook een BP6, en die liep met standaard koelers ook op tot 50 graden op 550x2

2 3dfxcool kanjers er op gezet en toen liep het terug naar 45 of 46 graden terwijl de koelers amper handwarm waren

Misschien is er iets toch niet helemaal tof met de Abit meting oid

grtz Andy

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Hein
  • Laatst online: 13-11-2025
MBM geeft aan dat mijn dual 333@495 rond de 32C zit, sys. temp is altijd 5 graden hoger (foutje in de meter denk ik)
Kamertemp. is meestal rond de 15C

Er zitten 2 Alpha's en een bx cooler op, en een grote fan die de lucht naar buiten jaagt.

• morpheus
  • Laatst online: 30-08 19:22
2x 366@550 op 2.0V

met 3dfxcool alpha 7H0 koelers erop komen ze op 32 graden, kasttemp = 36 a 37

kamertemperatuur 20

zonder die koelers willen ze richting 50
maare, ze maken wel een hoop herrie, ach, doet ik toch lekker muziek wat harder ;)

3kwp pvoutput

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn C433@541 (83 Mhz bus) worden resp 32 en 33 graden. De systeemtemp ligt iets hoger (36) maar dat komt waarschijnlijk door de AGP videokaart (G400DH). Deze temp zijn met standaard koelers op de procs, maar wel met een fan in de zijkant van mijn kast die lucht op de procs blaast.

Verwijderd

dualy bp6 366 op 560 met 2.3V

ongeveer 30graden met een kast-temp van 22 graden, (buitentemp van 20 graden)

Verwijderd

Ik weet niet hoor , maar volgens mij kan de temperatuur van je processor nooit onder de temperatuur van je kast liggen . Meten jullie soms op de fan ofzo ? Als jullie metingen kloppen zou ik snel de behuizing eraf trekken , de lucht in de kast moet de processor koelen niet warmer maken . Asus PcProbe geeft bij mij 55-60C aan maar dat zal ook niet kloppen .

Verwijderd

cwl 366/562, 2.0 V

MB : 28 graden
proc: 32 graden

Vrij laag dus, maar de kast staat open, er staan 2 alpha koelers op en volgens mij zijn de sensoren niet zo nauwkeurig.

• morpheus
  • Laatst online: 30-08 19:22
het mb temp lijkt hoger, maar zal het uiteindelijk wel niet zijn, maar de temp.sensor is verkeerd geplaatst, net boven de plaats waar je graphische kaart in de buurt staat te stomen

3kwp pvoutput

Verwijderd

jep Morpheus heeft helemaal gelijk, de temp-sensor die de case-temp meet zit op de heetste plek in je kast, net boven het AGP slot (waar een gloeiend-hete videokaart in zit) en ook op een punt waar bij de meeste kasten absoluut geen airflow is.. vandaar dat die temperatuur soms een aantal graden hoger is dan de temp van de celerons (vooral als je de celerons goed koelt met AlpHa's ofzo... )

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Femme: Je zou beter moeten weten (en misschien weet je het wel maar wil je de consequeties niet onder ogen zien) maareuhm heb je wel eens gekeken naar de heatzinks die op je cpu's zitten? Nou daar is je antwoord. Helaas wacht ik nog steeds op een paar fep32''s anders had ik je er wel twee aangeboden... :)

Mijn temps: 42 en 45 graden met inteeltkoelers en kast open met 20cm fan en 545MHz en 2,2 volteringen

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Mijn beide 333's draaien op 5*92=460, 2,05 V (zo blijft het allemaal lekker stabiel, ze kunnen ook op 500 bij 2V). Onder windows98 zijn ze nog nooit warmer geworden dan 35 graden, zelfs na unreal duurtest en andere zware dingen. Een normale temp was 28. Onder win2k heb ik de 41 graden een keer gehaald, maar 23 graden is een normale temp.
Ik gebruik trouwens wel CPUIdle.
Mijn coolers zijn twee Computernerd FA7EXB-jes (bij Comptech World vandaan)
Oja, case temperatuur is 27 graden en mijn kast is een InWin Q500A met een extra fan in de fanhole vlak achter de procs (naar buiten gericht)

Verwijderd

Gisteravond even geknutseld en een gat in de zijkant van me kast gezaagd en daar een oude koeler uit de voeding van een 486 opgezet. Die blaast nu constant koude lucht naar m'n processoren en BX chipset.
De MB temperatuur is gedaald van 52C naar 35C :) en de processoren van 46C naar 37C met standaard inteelt koelers.
Dus ik ben heel tevreden over m'n knutselaktie :)

Bas

2x 433@507 op 2 volt, was ik vergeten...

Verwijderd

Winbond hardware detector 2.10 wat bij mijn Abit BE-6 plankje geleverd wordt geeft de volgende waardes bij een kamertemperatuur van 20 gr.:

Cable (CPU) = 35 gr.
System = 30 gr.

Dit alles voor een BE-6 met een PII-300@504.
De blower van de ATX voeding blaast naar buiten toe.
Het enige wat ik tot nu toe zelf geknutseld heb is een oud P133 blowertje op het koelrib geplaatst.

Deze temperaturen zijn voor Windows gebruik.
Als ik ga gamen (gisteren voor het eerst Q3 gedraaid) dan loopt de temperatuur op tot 45+.

Mag ik meteen aan jullie vragen of het normaal is dat de temperatuur zo op loop bij het gamen en wat ik het beste kan doen ?

• php
  • Niet online

php

ik heb die brakke BP6 plank van Andy (Andy, bedankt ;)) Loopt nu op 5,5x92 Mhz 2.0 volt, en worden 44 en 51 graden of zo, met idioot grote koelers erop. Kamertemperatuur ongeveer 26-29 graden. (Meestal doet de verwarming het niet, dus alle warmte pakken die je pakken kan, anders lig je 's-nachts te rillen in je nest.)

verder geen bijzondere kastkoeling, enkel een extra 80mm fan in de achterkant.

Ga nog eens waterkoeling inbouwen.
Pagina: 1