Toon posts:

Pinout van SynOptics LattisHub 281X Expansion kabel gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de pinout van een SynOptics LattisHub 281X Expansion kabel.

SynOptics LattisHub 2813 + 4x SynOptics LattisHub 2803 in clusterconfiguratie middels 4 SynOptics LattisHub 281X Expansion kabels
SynOptics LattisHub 2813 + 4x SynOptics LattisHub 2803 in clusterconfiguratie middels 4 SynOptics LattisHub 281X Expansion kabels

Het gebruik van de kabel wordt beschreven in de handleiding (pag.50 / figuur 3-11), echter staat er nergens bij wat de pinout van die poort is - en of die kabel straight/crossed aangesloten is en voorzien van normale of (S/U) twisted pair (ik gok normale shielded kabel vanwege snelheid/korte afstand). De kabel is een DB25 male <--> DB25 male. Ik heb geGoogled etc en alleen shops gevonden om zo'n kabel te bestellen (duur!/buitenland! en ik ben niet te lui om te solderen) echter Nortel Networks (de fabrikant) zegt geen pinout te geven op dit soort oude hardware :(

Ik heb namelijk een aantal hubs(*1) liggen die ik in clusterconfiguratie wil gebruiken en dan heb je voor elke hub die je aan je mainhub als cluster wilt toevoegen zo'n expansionkabel nodig (met een maximum van 4 per mainhub, dus 5x 16 = 80 poorts). De pinout en zut van de overige poorten (terminal RS232, AUI, Servicepoort etc) heb ik al (op de management-software na, maar dat is een ander verhaal ;)).

(*1):
SynOptics LattisHub 2813 (pic, manual)
SynOptics LattisHub 2803 (pic-Front/pic-Back, manual)

Vergelijkbare topics:
- [rml][ Hubs] 3COM Expansion Kabel[/rml] (geen pinout)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 20:08 . Reden: plaatjes + info erbij ]

Verwijderd

Topicstarter
* klein kickje *
wees niet verlegen om te reageren ;)

Verwijderd

Weet nie of het die kabel is die je bedoeld maar in je handleiding van die hub staat onder APPENDIX C de pin out van alle poorten die op die hub voorkomen ook die 25 pins poort (pagina 118)

misschien heb je hier iets aan http://support.baynetwork...00/ether/user/893743A.PDF

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, daar staan de pinouts van:
- AUI
- 10baseT
- RS232
- Serviceport
maar dus niet van de Expansion port.

Bovendien is het op basis van pinout alleen niet mogelijk een kabel te fabriceren omdat je dan nog niet weet welke pin van connector 1 naar welke pin van connector 2 moet (cross/straight of combinatie) - gelukkig staat dit voor de overige poorten wel aangegeven óf volgen ze de standaard.

Kortom, ik ben nog steeds op zoek naar de pinout / wireschematic van de Expansion Cable.

Verwijderd

De pin out volgens de kabel die ik erbij heb en die lijkt te werken is:
pin1-pin1, pin2-pin2, pin3-pin3, enz.

mischien kan iemand mij aan die pdf bestanden helpen, de door jullie gebruikte links voor de 2803 en 2813 werken niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Altublieft :) :De kabel die jij hebt, is dat eentje met een open schroefbare connector - of kun je anderszins zien of alle pinnen gebruikt worden?
offtopic:
Geregistreerd op Friday 28 November 2003 00:37

:D speciaal geregisteerd voor deze posting :D
Welkom op Gathering of Tweakers :)

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 08:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 04:14:
De kabel die jij hebt, is dat eentje met een open schroefbare connector - of kun je anderszins zien of alle pinnen gebruikt worden?
offtopic:
Geregistreerd op Friday 28 November 2003 00:37

:D speciaal geregisteerd voor deze posting :D
Welkom op Gathering of Tweakers :)
Dankje voor de bestanden.

Het zijn gegoten connectoren maar ik heb alle pinnen door gemeten, ze zijn allemaal aangesloten en maken onderling geen contact.

:o idd speciaal geregistreerd voor deze posting :o
Pagina: 1