Indigo 2 - Collectors Item - Wat is het waard?

Pagina: 1
Acties:

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Ik heb hier een Indigo 2 staan. Superdeluxe bak. (een eeuwigheid geleden)

Nu wil ik dat apparaat gaan verkopen, omdat ik er geen monitoraansluiting voor heb en em toch nooit gebruik. Heeft iemand een idee of het al wat waard is? Of zijn er nog teveel van in omloop?

Volgens mij werkt ie nog 100% en er staat Iris (ofzoiets) als OS op.

Mag dit topic in deze vorm niet, dan is dit gewoon het centrale-geil-hier-op-een-paarse-indigo-2-topic.

(oh en weet iemand of er nog van die monitoraansluitingen voor te koop zijn, zodat je er een normale monitor op kan aansluiten?

aansluiting is in lekentaal: 1 rondje, 2 rijen van 5 pins, 2 rondjes.

Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kreator/indigo2.jpg

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb 2 jaar geleden 1000 gulden betaald voor een complete Indigo 2 Impact 10000 met 128MB geheugen, 20" Trinitron monitor en software op cd's. Die van mij was ook in perfecte staat (geen ranzigheid om het frontje zoals bij die van jou het geval lijkt te zijn).

• kreator

kreator

Topicstarter
Die ranzigheid lijkt zo, door het stof. Hij ziet er spik en span uit, na een stofbeurtje. :).

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:32
kijk eens op www.marktplaats.nl , daar worden ze regelmatig aangeboden (daar heb ik zelf ook de nodige sgi's verkocht)

die monitor-aansluiting is dacht ik een 13w3 aansluiting? zie wederom marktplaats.nl. Nieuw zijn ze vrij prijzig

[ Voor 35% gewijzigd door monkel op 11-08-2003 17:45 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Hij ziet er iig nog wel leuk uit zo tezien. Weet niet hoe het van dichtbij is, en wat zoiets nog opbrenge kan.

Overigens, dit topic paste misschien beter in Post hier 'Hoeveel is dit nog waard'-vragen deel-11 :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• kreator

kreator

Topicstarter
Ehm. Hoe zit het dan met die monitoraansluiting?

En trouwens, hij ziet er ECHT serieus helemaal toppie uit hoor. Dat is echt puur het stof en het slecht fotograferen...hij flitste, die fucking camera. ;).

• kreator

kreator

Topicstarter
monkel schreef op 11 August 2003 @ 17:43:
kijk eens op www.marktplaats.nl , daar worden ze regelmatig aangeboden (daar heb ik zelf ook de nodige sgi's verkocht)

die monitor-aansluiting is dacht ik een 13w3 aansluiting? zie wederom marktplaats.nl. Nieuw zijn ze vrij prijzig
Thx. :).

Marktplaats kan ik niets vinden over de Indigo qua prijs. Die monitor moet ik wel uitkomen, nu ik de benaming heb.

Nu ja, misschien moet ik nog een decennium wachten. Dan is het echt speciaal spul. :P.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die werden bij "flection direct" laast nog aangeboden , 150 euro's, zonder beeldscherm.
Is nu uitverkocht....maar heb je wel een prijsindicatie.
http://sgi.flectionaction.com/
Als er Irix 6.5 incl. media bij zit , is hij meer waard :)

edit:
Ohw ja , daar hebben ze ook nog orginele SGI beeldschermen,
wel een beetje duur vind ik....

edit:
Hee, wacht even , er is nogal een verschil tussen de "normale"
MIPS4000 / MIPS4400 en een "impact 10000" met MIPS10000 CPU,
en "impact" graphische kaart. Die van de TS zou wel wat meer waard kunnen zijn...
check : http://www.obsolyte.com/sgi_indigo2/

[ Voor 52% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-08-2003 18:01 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• kreator

kreator

Topicstarter
Thx, Unix we all!! :). Dit is dus een impact 10000. Komt bij een bedrijf weg die al tig jaar top of the bill suns kopen. Kep em als 'afscheid' kunnen kopen voor 25 euro. :).
Ik weet niet of er een impact videokaart in zit, maar hij is volgens mij helemaal origineel (er zit wel wat extra memory in)
Ik heb dus niet die groene van je link, maar de paarse. Kweet niet of dat dan dat verschil is. Uitsluitsel zou erg fijn zijn, want ik wil em niet wegdoen tegen een domme prijs...

• kreator

kreator

Topicstarter
A Picture of an Indigo2 Impact System. These are the Purple case machines, and much more desireable than the Blue-Green machines, because they are the R8000 and R10000 capable machines with the ability to run the IMPACT Graphics Boards.
Kijk...dat is interessant. 8-).

hier nog wat specs:

http://www.sgi.com/products/legacy/pdf/indigo2_indigo.pdf

http://techpubs.sgi.com/l...-004/pdf/007-2849-004.pdf

[ Voor 23% gewijzigd door kreator op 11-08-2003 18:26 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Blijft een beetje onduidelijk allemaal. Die Impact graphics is er nog in drie smaken ...
En de paarse uitvoering is dus geschikt voor een R10000 cpu , maar was er ook met een R4400.
Dat is van de buitenkant waarschijnlijk niet te zien, wat erin zit.

De groen/blauwe was niet geschikt voor R10000 cpu's en dus alleen met R4400.

Kortom , je zou eens in de "system info" moeten kijken , maar dan zul je waarschijnlijk er
eerst een buis aan moeten knopen.
Verder weet ik het dus ook niet , maar misschien zou je eens in "Non windows O.S." moeten
vragen , daar is over het algemeen wat meer kennis over unixen en de systemen waar het op draait.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De aansluiting van de video-kaart is 13W3, die je ook in Sun's enz. tegenkomt. Een beetje fatsoenlijke multi-synch monitor kan erop met een verloop-stukje dat je op elke PC-discount tegenkomt.
Het OS heet trouwens IRIX, meest voorkomende versies zijn 5.3, 6.2 en 6.5 (laatste stand van zaken).
Verwar nooit de Indigo (paarse minitower) met de Indigo2 (cyaan of paarse desktop), de Indigo is een trage en erg storings-gevoelig bak, de Indigo2's zijn zeer robuust.
Je kunt intern 2 31/2" en 1 51/4" device kwijt, maar voor de sledes die je daarvoor nodig hebt zul je de Amerikaanse eBay opmoeten. Overigens is dat narrow-SCSI, er zitten een gescheiden interne en externe SCSI-bus in.
Je kunt de video-kaart makkelijk herkennen : de High Impact bestaat uit 2 kaarten, de Max Impact (de topper) zelfs uit 3.
Je hebt geen monitor nodig, als het toetsenbord ontbreekt wordt seriele poort A de console, en kun je alles wat je wilt doen m.b.v. een terminal of een PC met een terminal-emulator. Het vervelende is echter dat die seriele poorten ook net als sommige Sun's een mini-DIN-8 aansluiting hebben, waarvoor verloopt-stukjes moeilijk te vinden zijn. En het is natuurlijk jammer een top-klasse grafisch systeem via een serieel lijntje aan te sturen.
Overigens zijn deze systemen nog steeds in gebruik bij bedrijven die CAD/CAM doen, ze voldoen uitstekend zolang je geen complexe 3D-graphics nodig hebt (ik help een vriend die een aantal van die clubjes ondersteunt, heb zelf een Indy en een Origin 200).

[ Voor 7% gewijzigd door mvdejong op 12-08-2003 09:06 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 07:07

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

http://www.vt100.nl/ < deze jongens hebben een winkeltje hier in den haag, en doen heel erg veel met SGI machines.

• Felicia|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2003
Prijzen van Silicon graphics monitoren aangepast bij http://sgi.flectionaction.com

[ Voor 26% gewijzigd door Felicia|IA op 03-09-2003 11:04 ]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35
Fuck wat een mooi ding :)

ding heeft idd een 13w3 aansluiting.

Ik heb zelf trouwens laatst een indy cadeau gekregen, compleet. Dus met granite monitor 17' (13w3), granite muis, granite toetsenbord en indycam & FLOPTCIAL. zelfs het os is nog geinstalleerd, maar heb helaas geen wachtwoorden. Geen idee of de floptical nog werkt, ik hoop dat ik via die floptical linux kan installeren...

(kan die indy daarvan booten? iemand?)

ik zal die floptical eerst wel eens proberen in mn peecee...

als dat niet lukt ga ik hem denk slopen en er een pc inbouwen ;-)

btw, heb je al een monitor? ik heb misschien nog wel een sgi met 13w3 voor je staan..

editje : wat zie ik daar helemaal links op de foto staan? ik zie net een hoekje! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door WVL_KsZeN op 25-09-2003 16:30 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Pagina: 1