As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Beetje wazig antwoord van Orange, ik denk dat ze zo wel heel veel nummertjes moeten 'activeren'.
Zijn die nummers die je niet kunt bereiken ook nog van een specifieke provider of allemaal verschillend?
[ Voor 19% gewijzigd door Sanchezzz op 11-08-2003 16:59 ]
Om nog maar te zwijgen om het waarom...
Duidelijk is dat er een probleem is, denk dat het meer met routering te maken heeft.
Had een soortgelijk probleem met SMS en Vodaphone een paar jaar geleden. Kon wel sms-sen naar een vriendin in Italie, maar niet teruggesms-ed worden.
Dankzij een kameraad die werkzaam is in de mobiele telefonie hoorde ik (hij had het voor me uitgezocht) dat een server in duitsland routerings problemen had.
Bel je (toen nog) Libertel, snappen ze er geen hond van. Heeft nooit echt lekker gewerkt.
If you choose to criticise you choose your enemies
Schijnt dat ze zelf de routering moeten instellen... ze zijn wel een beetje traag, want ik kon een vriendin van mij niet bellen en die was zeker meer dan een jaar bij een andere provider...
Gewoon bellen met de klantenservice; het nummer doorgeven, en de provider welke hij/zij had en welke hij/zij nu heeft... is binnen een paar dagen geregeld..
Vind het persoonlijk ook niet kunnen maarja... heb al een klachten briefje richting orange gestuurd..
Idd. een paar mensen hebben nummerbehoud gedaan (KPN en Voda -> T-Mobile en Orange)Krypt schreef op 11 August 2003 @ 16:59:
Yep.. bekend probleem.. zijn meestal nummers van mensen die naar een andere provider zijn gegaan met nummerbehoudt...
Wel suf dat ze niet een of andere routine uitvoeren om de zoveel weken...
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dit heeft niks met traag te maken overigens. Alle providers hebben als het ware "een gezamelijke database" waar alle porteringen alsmede routeringen in worden verwerkt/bijgehouden. Als een provider verzuimd dit regelmatig up te daten kan het voorkomen dat je een nummer probeert te bellen die als "niet bereikbaar" wordt weergeven. Orange is hiervan niet de schuldige in veel gevallen. Door inderdaad de nummers door te geven, worden deze handmatig aangepast in de database en de routering goed gezet waardoor het probleem verholpen is.Krypt schreef op 11 August 2003 @ 16:59:
...
Schijnt dat ze zelf de routering moeten instellen... ze zijn wel een beetje traag, want ik kon een vriendin van mij niet bellen en die was zeker meer dan een jaar bij een andere provider...
...
[ Voor 2% gewijzigd door renzo4000 op 11-08-2003 17:50 . Reden: typo ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Daar trek ik mijn conclusies uit.. Maar niets tegen Orange; vind dat ze het zeer netjes afhandelen. Ben terug gebeld geworden toen ze het aangepast hadden, of ik kreeg een sms.. Maar vind het wel jammer dat ik zelf 3 nummers heb moeten doorgeven..
lekker handig
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik zei zo van "Als je in de de Orangewinkel hier in Den Haag had gestaan had ik je op een potje bier getrakteerd"
Antwoord: "Ik woon wel in Den Haag, zal erover nadenken"
[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 11-08-2003 22:55 ]