Toon posts:

Virusspiraal

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met allerlei virussen. Ik heb geformatteerd en windows 2000 erop gezet en nog steeds virussen.
Ik heb windows 2000 in save mode gestart. Heb een system scan gedaan. Alle virussen laten cleanen of deleten. Een trojan scan gedaan alle trojans gedelete. Daarna alle reg keys en files die bij die virussen hoorde (symantec site) gewist. Alle startup keys gedelete. Alle processen gedelete. Daarna nog een keer gescand en vond ie geen virussen.
Daarna start ik windows 2000 op kom ik later van me werk, het eerste wat er staat is norton antivirus detected ..... virus. Heb ik weer een stuk of 6 verschillende virussen sommige kunnen niet gedelete worden. Deze spiraal heb ik al aantal malen herhaald. Mij lijkt het dat er zich om de periode een virus aandoet. Ik zal voorbeelden noemen van virussen die ik heb gehad. worm randex.c en d, IRC trojan, aantal backdoor virussen. deloder.a ofziets. En nu heb ik weer een andere.

Wie kan mij uit deze spiraal helpen?
IK heb al een format c: geprobeerd maar werkt niet. Ik heb norton antivirus 2003 met laatste virus definitions, ik heb trojan remover. Ik heb ook gebruik gemaakt van housecall free online scanner.

Ik heb precies gedaan bij elke virus dat er bij symantec removal instructions staat. Maar dan heb ik een tijdje later weer een andere virus.

PLZ geen tips als nieuwe hdd kopen.

Verwijderd

Antivirus bootflop aanmaken en dan vanuit DOS een scan draaien En ( als dat niet werkt) een fdisk /mbr ( master boot record ) , het zou kunnen dat je een boot record virus hebt.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Opstarten van een cleane bootdisk, formatteren en mbr overschrijven.
Dat zou het moeten doen. Zorg wel dat je zeker een niet geïnfecteerde bootdisk gebruikt, anders begint alles opnieuw.

[ Voor 34% gewijzigd door WiD op 11-08-2003 16:56 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

1) download en installeer ALLE security patches
2) draai een fatsoenlijke firewall
3) scan software voordat je het installeert

If you choose to criticise you choose your enemies

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je je software die je installeerd al eens gescand op virussen?

--> Software Algemeen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

Gebruik je wel een goed administrator w8twoord ? er zijn virussen die bij je pc proberen in te breken met makkelijke w8twoorden.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Als je nog steeds virussen hebt na hat formatteren van C: en het herinstalleren van je O.S.. zal het denk ik meegebrand zijn je je O.S. cd..

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 06:23

keur0000

-------- N O N E --------

gebruik je wel orginele software ;)anders zouden deze virussen wel eens op je cdtje kunnen staan.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:20
Vroeger deed ik altijd uit zekerheid na een format ook nog ff 'fdisk /mbr' ....

Dan maakt ie je master boot record ook ff schoon, maar dat was in de DOS tijd :p

Heb je nog meer schijven/partities dan alleen C:\ ?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
naimed schreef op 11 August 2003 @ 16:55:
Gebruik je wel een goed administrator w8twoord ? er zijn virussen die bij je pc proberen in te breken met makkelijke w8twoorden.
zoiets heet een wachtwoord :{
leesbaarheid is zeer belangrijk in een help-needed topic

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Installeer je niet steeds het virus opnieuw door een of andere install ... :S

Verwijderd

boot van virusscan floppy, scan je bios, scan je bootsectors en geheugen, reboot van windows cd en installeer op een van te voren te formateren partitie.

Verwijderd

Allemaal virussen die op je pc komen doordat je geen sterke wachtwoorden gebruikt(zoals al aangegeven), of via exploits.

Dus zoals ook al aangegeven:
-direct sterk wachtwoord aangeven bij install windows
-patchen
-firewall
-fatsoenlijke AV

Als ik jou was zou ik toch maar nog een keer formateren, er zwerft op het moment zoveel troep rond die van deze geintjes gebruik maken, je hebt minstens twee AVs nodig om alles te detecteren..
(Kaspersky en McAfee lijken samen zo'n beetje alles te kunnen vinden, de rest komt er op het moment met de dcom niet bij in de buurt).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 17:01 ]

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 13:02

4hp

Komt het virus missschien van een computer in je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een hdd ja. En heb een " moeilijk" password. En heb me OS cd gescand.

Kan iemand mij een site geven met duidelijk uitleg hoe dat werkt. Dat booten van floppen en dan scannen. En fdisk enzo.

Bedankt voor de snelle hulp.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 17:05 ]

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 09:38
En niet te vergeten: virussen die zich verspreiden via netwerk-shares waar geen wachtwoord beveiliging opzit :)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
4hp schreef op 11 August 2003 @ 17:00:
Komt het virus missschien van een computer in je netwerk?
Hoe kan ik dat testen?

En schouw wat bedoel je met patchen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 17:07 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:40

Valkyre

Kitesurf FTW!

waarschijnlijk staat het virus gewoon op die andere HDD, het makkelijkst is eigenlijk om beide schijven te formatteren, dan zou het als het goed is ove rmoeten zijn.
(misschien een hacker die het doet, zorg dat je beide schijven formateert en dan OS erop en gelijk een Firewall)
off ff geen internet gebruiken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Maar al de virussen worden gevonden op de c schrijf. Op d schrijf staan alleen text files enzo. Gohan-san

Verwijderd

Topicstarter
Nee het virus komt niet van een computer uit mijn netwerk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 17:06:
[...]

Hoe kan ik dat testen?

En schouw wat bedoel je met patchen?
(Windows) update draaien...

ERG nodig op dit moment, als je niet helemaal up to date bent qua updates, hoeft iemand alleen maar te weten welke versie van windows je draait en je i.p.
Dan heeft hij al toegang tot je pc...
(Heerlijk die dcom exploit)..

Er komen zoveel varianten van uit elke dag, het is voor de AVbedrijven niet bij te houden.(Dit is de reden waarom ik aanraad nogmaals te formatten).
Die IRC trojan kan mogelijk hiermee ge-upload zijn.

De rest van de virussen verspreiden zich via netwerkshares, daar moet echt iets mis zitten. Of ze komen via internet binnen, of via het netwerk.

offtopic: als je de virussen nog hebt, zou ik ze wel graag willen hebben if possible. :)

Edit: foutje gemaakt.
Hoe weet je dat zeker?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 17:22 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 17:10:
Op d schrijf staan alleen text files enzo.
Dat enzo kan wel eens wat betekenen als je ze dubbelklikt ipv vanuit kladblok opent ;)
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 17:19:
Heb je Windows PC's in je netwerk staan? Dan zou ik het niet met zo veel zekerheid zeggen als je niet weet hoe het steeds terugkomt :)

Maar goed; met bovenstaande tips ben je er waarschijnlijk al wel:
  • netwerkaansluiting uitpluggen
  • fdisk + format & windows installeren
  • direct sterk admin wachtwoord
  • na install bestanden delen en client voor MS netwerken uitvinken
  • dan pas je netwerkverbinding er weer inpluggen (ook je lokale netwerk kan zijn besmet)
  • dan Windows compleet patchen (wat dus een uurtje duurt en wat reboots kost: haal ze deze keer maar van windowsupdate af)
  • installeer een goede, originele firewall en update ook deze meteen
  • dan pas enige andere software installeren en iets openen van je D schijf.
Wees van alles dat je vervolgens installeert 100% zeker dat het van een betrouwbare bron komt. En als je nog virussen krijgt: scan na "elke" actie opnieuw.

Trouwens is diverse virussen en trojans best veel. Welke waren het?

offtopic:
Met de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) kan je je eigen bericht aanvullen als je binnen 24 uur iets hebt toe te voegen en niemand anders heeft gereageerd. Wist je al maar doe het dan ook even: je topic zo snel weer omhoog schoppen is niet zo aardig ;)

edit:
Patchen: doe dat even heeel snel ajb (http://windowsupdate.microsoft.com maar er zit ook een Windowsupdate knop in je startbalk en in een menu in IE) als je niet weet wat het is. Elke Windowsmachine die niet uptodate is zou wat mij betreft het internet niet opmogen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 11-08-2003 17:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies meer welke het waren. Maar ben zeer blij met je hulp.
Ga het zo zeker proberen. Eerst ff alles backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo lullige vraag stel.Maar hoe doe ik een fdisk en hoe kan ik me master boot overschrijven? Ik heb google al geraadpleegt maar me engels is net zo goed als me arabisch.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 17:24:
Ik weet niet precies meer welke het waren. Maar ben zeer blij met je hulp.
Ga het zo zeker proberen. Eerst ff alles backuppen.
Pas op dat je niet wat virussen mee doet back-up'en.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 17:30:
Sorry dat ik zo lullige vraag stel.Maar hoe doe ik een fdisk en hoe kan ik me master boot overschrijven?
Zie de eerste reactie die je kreeg B)
Maar daarnaast staat er in Opslagmedia & I/O Controllers de [rml][ FAQ] FDISK[/rml]: fdisk /mbr :Y)

En als je daarna hebt geformatteerd zie de vele tips in dit topic, begin er maar mee je netwerkkabel er uit te halen, in jouw geval toch wel handig.
Ik heb google al geraadpleegt maar me engels is net zo goed als me arabisch.
Da's toevallig, dat heb ik nu net andersom :+ ;)
Trouwens is Engels toch wel een taal waar je als tweaker toch heeel veel mee te maken krijgt en "working knowledge" van die taal is toch aan te raden om te proberen te krijgen :)

offtopic:
En denk nu even aan die edit knop :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
NT varianten hebben geen fdisk staat er. Ik heb win200 is dat een NT variant of bedoelen ze alleen windows NT?

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
En welke windows zou ik er nu op zetten? xp of 2000?

• Schooltje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01-2025
mocht je meerdere harde schijven hebben moet je fdisk /mbr op elke harde schijf uitvoeren, anders blijft het virus terugkomen

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 18:18:
En welke windows zou ik er nu op zetten? xp of 2000?
Zoals je het nu doet lijkt het alsof je iedere keer een stiekeme kick maakt. Als de laatste post van jou is en je wil er binnen 24 uur nog wat achteraan zetten zonder tussenkomst van andere users is het verstandig om de edit-functie toe te passen.

( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif )

De wijzig-functie in het Nederlands ;)
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 18:04:
NT varianten hebben geen fdisk staat er. Ik heb win200 is dat een NT variant of bedoelen ze alleen windows NT?
Dan moet je even booten vanaf een Windows 98 (SE) bootdisk, deze zijn te vinden op http://www.bootdisk.com :)
Schooltje schreef op 11 August 2003 @ 19:09:
mocht je meerdere harde schijven hebben moet je fdisk /mbr op elke harde schijf uitvoeren, anders blijft het virus terugkomen
Gewoon lekker XP erop zetten :)

[ Voor 35% gewijzigd door supakeen op 11-08-2003 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus gisteren geformateerd op de hierboven geschreven wijze. En XP geinstalleerd. Maar toen kreeg ik tijdens de installatie een foutmelding. Maar ik kon de installatie afronden. Maar toen XP er dus helemaal op zat en ik ging internetten naar GoT. Kreeg ik ineens een melding vandit systeem word over 60 seconden gerestart. En steeds als ik dus opnieuw starten kreeg ik dit. (Niet alleen tijdens internetten). Ik weet niet of dit door een virus komt. Maar nu heb ik dus windows 2000 erop gezet. En nu heb ik nog niks gehoord. Ik heb als eerst norton erop gegooid. En een windows update. Daarna gereboot en een system scan gedaan. Ook heb ik register en de processen nagekeken. En tot nu toe heb ik nog niks gevonden. Maar ik ben nog niet te blij. Want hiervoor dacht ik ook dat ik geen virussen meer had, maar toen ik thuis kwam stond er ineens norton detected ...... virus.

Verwijderd

op de frontpage staat iets leuks van blaster.exe, veel mensen hebben er last van gehad, ik heb vandaag continu telefoontjes erover binnengekregen...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Goh dat klinkt heeel bekend:
|||||| ** LEZEN - RPC crash/ windows shutdown ** ||||||
*** Virus Alert w32/slammer worm ***
:P

Maar nog steeds heb je er niet bij gezegd om welk virus het gaat - al is het hoogstwaarschijnlijk dus die. Zie de tips aldaar om er af te komen.

Verwijderd

Topicstarter
DAT IS HEM. DAt is precies wat ik kreeg. THX

Verwijderd

Topicstarter
The worm also attempts to perform a Denial of Service (DoS) on Windows Update. This is an attempt to prevent you from applying a patch on your computer against the DCOM RPC vulnerability.

begint nu een beetje eng te worden. Ik owu net typen dat ik vreemde dingen in me beeld kreeg wanneer ik winduws update wou doen. Me muis liep vast en me beeld trilde.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 19:04:
DAT IS HEM. DAt is precies wat ik kreeg. THX
Kee, gelukkig :)

Doe ik deze dicht om het verder bij 1 discussie te houden :)

[ Voor 48% gewijzigd door F_J_K op 12-08-2003 19:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.