[PHP/MsSql7] Slash in username sinds sp7 *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleempje; we hebben hier een telefoonboek scriptje draaien, gemaakt in php, wat zijn gegevens direct uit onze telefooncentrale haalt (mssql 7). Dit draaide altijd goed totdat eind vorige week KPN eindelijk sp4 voor sql7 heeft geinstalleerd. Ik krijg nu de volgende foutcode bij het oproepen van het script:

Warning: mssql_connect() [function.mssql-connect]: message: Login failed for user '\'. (severity 14) in e:\dev\intranet\index.php on line 26

Nou klopt dat ook wel, want user '\' is ook helemaal niet de user die wordt gebruikt om in te loggen op de sql server (of is dat een soort van error verhulling? wordt niet het login account weergegeven?) De connectiestring voor php is als volgt:

$db = mssql_connect("x.x.x.x","loginnaam","password");
mssql_select_db("dirdb",$db);

de loginnaam gebruikt in het script bestaat nog steeds op de database en heeft de juiste rechten. Iemand enig idee waar die \ vandaan komt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Volgens mij wordt de ingevoerde usernaam niet verhuld. Check voor de grap deze site maar eens.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigtree schreef op 11 August 2003 @ 17:40:
Volgens mij wordt de ingevoerde usernaam niet verhuld. Check voor de grap deze site maar eens.
Haha.. nee, wordt inderdaad niet verborgen. Maar waarom je er nu niets hebt staan? Raar... maak je gebruik van variabelen voor je username/password enzo? misschien dat die niet goed overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 12:34:
[...]

Haha.. nee, wordt inderdaad niet verborgen. Maar waarom je er nu niets hebt staan? Raar... maak je gebruik van variabelen voor je username/password enzo? misschien dat die niet goed overkomen...
Nee, eerst werd er een externe db connectie file geincluded waar alleen de connectie naar de database in werd geregeld (zie boven), en later is de inhoud van die externe file als test ook nog gewoon in het php script zelf gezet. Rare is dat de problemen zo zijn sinds service pack 4 is geinstalleerd. Iemand nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 00:16:
[...] Rare is dat de problemen zo zijn sinds service pack 4 is geinstalleerd. Iemand nog enig idee?
In de manual staat iets wat je nog kan proberen te checken:
SQL Server Authentication Mode must be set to "SQL Server and Windows" or your SQL Server will not accept a connection and diplay:
Warning: MS SQL message: Login failed for user 'myuser'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection. (severity 14) in...
Misschien dat deze instelling is veranderd na het installeren van de SP?

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.