Toon posts:

Geen beeld meer na aansluiten tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Geforce2MX 400 kaartje met TV-Out heeft het altijd gedaan op een gewone monitor (in allerlei resoluties)

Nu sluit ik de boel aan op de huiskamer tv en zie niks.

Ik pissig natuurlijk, zet de pc uit, en sluit hem op een monitor aan. Maar nu valt na het opstartscherm (WinXP met dat draaiende balkje) het beeldscherm uit! Dit gebeurt op 2 verschillende monitoren.

Dus ik start XP in VGA modus op. Hoera! Beeld! Maar zodra ik ook maar íets verander (resolutie, kleur of frequentie), pats! beeld weg! De TV out geeft nog steeds sneeuw.

WIE KAN ME HELPEN????

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ffe drivers uninstallen in vga modus en dan opnieuw proberen. doe het nu met monitor en tv tegelijk eraan, dan kan je wat proberen

Verwijderd

Kotm me bekend voor heb ik ook wel eens gehad, hij blijft steken in een resolutie die je monitor niet aankan. De oplossing hierboven genoemd zou moeten werken.

Dat je TV het niet doet kan zijn omdat je in het verkeerde kanaal zit op je TV of dat je een verkeerde instelling op je PC hebt. Je kan bij een GF2MX kiezen welke uitgang je wilt gebruiken. SVHS of BNC. Je kan ook de instellingen van je TV daarop instellen. Zo is je TV als ik me niet vergis PAL en je resolutie op 640x480 zetten lijkt me ook een goed idee.

Verder veel prutsen tot je het doorhebt. Voor elke kaart is het net weer iets anders.

Verwijderd

Denk er ook aan dat je tv-out vast zelf geen sneeuw geeft, dan heb je je tv niet op het goede (av?) kanaal staan.
Verder moet je soms even oudere (of als je oude hebt, nieuwere ;)) detonators pakken, en nview gebruiken als je dat niet al deed. Daarmee lukt het mij iig altijd de boel werkend te krijgen.
Soms is het ook zo dat als er geen kabel in de tv-out zit, hij hem niet als zodanig herkent (je kunt hem dan neit selecteren in monitor opties), dus maybe helpt dat ook gewoon. Je tv is trouwens Pal-B mocht je dat kunnen selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oplossing gevonden. alles werkt ik heb nvieuw geinstalleerd nadat ik eerst alles in VGA mode geuninstalled had. Nu switch ik tussen de monitor en pc met tvtool echt een geweldig proggie. allemaal bedankt voor de tips!