Ik wil in OpenOffice.org door middel van een macro een tabel in de database maken (standaard dbase database). Daarvoor had ik het volgende uitprobeersel gebrouwen:
De bedoeling was dat hier dus een tabel van 2x2 wordt gemaakt maar ik krijg alleen een foutmelding:
Als ik sQuery verander in "CREATE TABLE Table2 (row1 VARCHAR, row2 VARCHAR)" dan krijg ik bijna dezelfde error maar dan met:
Zijn hier tweakers aanwezig die hier verstand van hebben en mij kunnen zeggen hoe ik dan een tabel moet maken? Ik heb overigens ook andere syntaxen geprobeerd maar die produceerden allemaal iets vergelijkbaars.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Sub Main
Dim oDatabaseContext, oDataSource, oStatement, oResult, oConnection As Object
Dim i As Integer
Dim sQuery As String
oDatabaseContext = createUnoService("com.sun.star.sdb.DatabaseContext")
oDataSource = oDatabaseContext.getByName("Testdb")
oConnection = oDataSource.GetConnection("","")
oStatement = oConnection.createStatement()
sQuery = "CREATE TABLE 'Table2' (col1 VARCHAR, col2 VARCHAR)"
oResult = oStatement.executeQuery(sQuery)
End Sub |
De bedoeling was dat hier dus een tabel van 2x2 wordt gemaakt maar ik krijg alleen een foutmelding:
code:
1
2
3
4
| BASIC runtime error. An exception occured Type: com.sun.star.sdbc.SQLException Message: syntax error, unexpected STRING, expecting NAME |
Als ik sQuery verander in "CREATE TABLE Table2 (row1 VARCHAR, row2 VARCHAR)" dan krijg ik bijna dezelfde error maar dan met:
code:
1
| Message: syntax error, unexpected NAME |
Zijn hier tweakers aanwezig die hier verstand van hebben en mij kunnen zeggen hoe ik dan een tabel moet maken? Ik heb overigens ook andere syntaxen geprobeerd maar die produceerden allemaal iets vergelijkbaars.
[ Voor 13% gewijzigd door Krankenstein op 11-08-2003 17:27 ]