Toon posts:

cronjobs aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na aanleiding van cronjobs aanpassen ga ik hier even verder. Want wat moto-moi mij vertelde wist ik al. Het gaat hier om debian, en daar werkt hiet net ff anders.

Crontab -e krijg je leeg bestand.

Ik heb dus al in het 'crontab' bestand gekeken, en daarin staat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# /etc/crontab: system-wide crontab
# Unlike any other crontab you don't have to run the `crontab'
# command to install the new version when you edit this file.
# This file also has a username field, that none of the other crontabs do.

SHELL=/bin/sh
PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin

# m h dom mon dow user  command
25 6    * * *   root    test -e /usr/sbin/anacron || run-parts --report /etc/cron.daily
47 6    * * 7   root    test -e /usr/sbin/anacron || run-parts --report /etc/cron.weekly
52 6    1 * *   root    test -e /usr/sbin/anacron || run-parts --report /etc/cron.monthly
#

Hij voert gewoon om 6:25 alles uit de cron.daily dir uit. Dat zijn allemaal losse scriptjes. Volgorde staat nergens. Ben toen naar usr/sbin/anacron gaan kijken. anacron staat niet in die map, wel een bestand 'cron'. Waarvan de inhoud alleen 'ELF' is. Geen id wat dat is.

Al met al kan ik nergens een volgorde bestand vinden. Heb al op debian site gekeken, maar kan daar los van normale cronjob info geen volgorde info vinden over mijn vraag.

Hou dit topic nou wel ff langer dan 10 sec open, dan kunnen er misschien nog mensen geholpen worden.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-05 16:41
code:
1
man run-parts
The files found will be run in the lexical sort order of the filenames.
Misschien even de naam van webalizer veranderen?

Verder kun je de volgende keer moto-moi gewoon mailen als je het niet met een slotje eens bent, ipv gewoon maar een nieuw topic te openen.

[ Voor 31% gewijzigd door MikeN op 11-08-2003 16:24 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The files found will be run in the lexical sort order of the filenames.
Had je ontdekt als je nog een stapje verder had gekeken, hier zie je namelijk dat run-parts uitgevoerd wordt. man run-parts vertelt je dus dat het alfabetisch gaat. Hier je antwoord, maar omdat het wel te vinden was in de manpage, en het ook niet echt netjes is direct een nieuw topic te openen zonder overleg -> op slot

Verwijderd

Sorry maar de volgorde is alfabetisch.

En ik zou als ik jou was eerst eens met motomoi e-mailen voor je een slotje negeert.

- Oh ja en dat is ook de reden voor de structuur van de directory's tijdens booten.
- standaard gebruiken wij de volgende methode voor scripts:

Startup01
Startup02

etc

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 16:30 ]

Dit topic is gesloten.