Toon posts:

Nieuwe pc inelkaar maar doet niks....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe pc inelkaar gezet maar hij doet helemaal niks. Ik heb de CPU + koeler van te voren op het moederbord laten instaleren dus dat moet goed zijn. Veder heb ik een asus P4P800 Deluxe moederbord. met 2x kingston KVR400X64C3/256 geheugen en een ASUS 9560/td videokaart. Als ik hem aan doet hoor ik alleen de ventilators en krijg geen beeld. Wat kan er mis zijn???? Het geheugen moet ik toch gewoon kunnen gebruiken. Ook al staat deze niet op de asus site bij de p4p800 deluxe.......

Verwijderd

Als je ventilatoren wel gaan draaien maar je hd spint niet op dan is je voeding wel goed.
Dan kan het zijn dat de processor los of niet goed zit. Beste kun je hem er ff uit halen en weer goed bevestigen. Mocht dat niet helpen kan het zijn dat de processor dood is.

Even een andere proberen om uit te sluiten.
Geheugen ligt het niet anders begon die wel te piepen. HD ligt het niet aan anders vond hij hem gewoon niet in de bios.

Het komt er allemaal op neer dat het wijst naar een verkeerd/loszittende/defecte processor.
Heb je een andere geprobeert en die werkt ook niet dan is je mobo DOA.

Verwijderd

ik heb vorige week nog een systeem met p4p800 in elkaar gezet. ik had 2 problemen. lijkt hier wel een beetje op.. ik moest windows xp opnieuw installeren, kon die dus niet zomaar van ene moederbord op de nieuwe p4p800 aansluiten.. en ff check of je geheugenmodules in de juiste (allebei blauw of zwart) bank zitten.

Verwijderd

Hoor je alleen de fan van je voeding of ook andere fans? Check anders eens of je voeding wel goed op je moederbord is aangesloten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik kan niet uit je post opmaken wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt :? Zie hier eerst voor een hele stapel wenken: Dit graag lezen eer je post :) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 15:09:
ik heb vorige week nog een systeem met p4p800 in elkaar gezet. ik had 2 problemen. lijkt hier wel een beetje op.. ik moest windows xp opnieuw installeren, kon die dus niet zomaar van ene moederbord op de nieuwe p4p800 aansluiten.. en ff check of je geheugenmodules in de juiste (allebei blauw of zwart) bank zitten.
Wel eens geprobeerd een NT-based OS zomaar over te zetten van de ene op de andere chipset?!? Gaat 9 van de 10 keer niet lukken, kan ik je nu al garanderen.
De HAL.DLL wordt namelijk tijdens installatie "gecompileerd" op basis van de aanwezige hardware. Zeker in XP, aangezien MicroSoft graag wil dat je bij wisseling van hardware je XP opnieuw activeert. Heb er al eens ruzie over gehad met ze...
Kennis van me draait met XP Home, origineel, maar is helemaal hardware-gek.
Nieuwe kaart uit, huppa, upgraden. Hey, er is een 2400+ uitgekomen, die is bijna 400 MHz sneller als mijn 2000+. Die wil ik hebben. Oh, moet ook het mainboard worden vervangen, kom maar op dan...Dus herinstallatie...
Maar na 5 keer herinstallatie, mag je van MicroSoft je OEM producten eigenlijk niet meer activeren, maar moet je een nieuwe licentie aanschaffen...

Verwijderd

Ik had gistere het zelfde... me geheugen bleek niet te deugen....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 15:09:
De topicstarter krijgt geeneens beeld .. Hoe moet je Windows dan opnieuw installeren? :z

Anyway, check dus die troubleshooter achter het linkje dat Abbadon je gaf.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 11-08-2003 15:18 ]

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 15:01:
Ik heb net mijn nieuwe pc inelkaar gezet maar hij doet helemaal niks. Ik heb de CPU + koeler van te voren op het moederbord laten instaleren dus dat moet goed zijn. Veder heb ik een asus P4P800 Deluxe moederbord. met 2x kingston KVR400X64C3/256 geheugen en een ASUS 9560/td videokaart. Als ik hem aan doet hoor ik alleen de ventilators en krijg geen beeld. Wat kan er mis zijn???? Het geheugen moet ik toch gewoon kunnen gebruiken. Ook al staat deze niet op de asus site bij de p4p800 deluxe.......
Ik had dit probleem ook (wel met andere hardware enzo uiteraard) en bij mij was het probleem de LED kabeltjes.. Zitten die allemaal goed?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kijk ook even naar de biosjumper, het kan zijn dat deze nog op 'clear bios' staat... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1