Toon posts:

Barebone geen goede videokaart mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit er over te denken om een barebone te kopen. Hierin wil ik echter een beetje goede videokaart hebben.
Nu had ik een mooi systeem bedacht:

Creative SLiX + SoundBlaster Audigy 2,S-478,i845GE
Sony DRU510A DVD+R(W)/-R(W)/CD-R(W) Intern Retail
Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz
Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb, 7200rpm U-ATA133
Intel Pentium 4 2.60Ghz, 800Mhz, S-478, 512Kb, Box
Sapphire Radeon 9700 All in Wonder Pro, Retail

Nu zei de winkel waar ik deze configuratie had laten checken dat het niet goed mogelijk was een dergelijke videokaart in een barebone te stoppen aangezien deze teveel stroom zou trekken.
Ook andere kaarten (zoals een Geforce4) waren volgens deze winkel niet mogelijk aangezien er in de Slix een 200W voeding zit.

Is dit inderdaad zo? Zo ja, waarom zit er dan een vrije AGP-slot in de Slix? Zijn er dan eventuele andere mogelijkheden?

Alvast bedankt!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 11:10

Croga

The Unreasonable Man

Mwah, je hoeft daar niet al te bang voor te zijn... een Radeon 9500/9600 moet zonder meer draaien, en een Gf4Ti moet ook kunnen draaien.

Het is wel zo dat er inderdaad een relatief zwakke voeding in zit, maar dat is een behoorlijk stabiele. Daarnaast is het hele systeem geoptimaliseerd voor laag verbruik.

De 9700 is wel een probleem. Er is een structureel probleem met het gebruik van de 9700 in Shuttle systemen (en de SliX is, naar mijn mening, een shuttle met een ander labeltje er op). Een 9800 daarentegen draait wel weer.....

Voor eventuele volgende generaties kaarten kunnen we natuurlijk nog niks zeggen.....

Waarom kijk je overigens niet naar de SB61G(2)? Stuk betere performance met dual-channel geheugen.... Zeker aangezien de SliX die je noemt geen ondersteuning heeft voor de processor die je noemt....

[ Voor 15% gewijzigd door Croga op 11-08-2003 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
een groot voordeel van de Slix is dat er meteen al een Creative Audigy2 geluidskaart in zit. Ik ben namelijk nogal een liefhebben van super goed geluid en goede aansluitingen. Vandaar...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 11:10

Croga

The Unreasonable Man

Kan ik me voorstellen dat je dat er graag in wilt hebben. Het nadeel is echter, zoals al gezegd, dat er geen 800Mhz FSB ondersteuning te krijgen is in de SliX series.

Alternatief is de vermelde shuttle nemen, en een losse Audigy er bij kopen. In principe heb je dan dezelfde opstelling. De Audigy van de SliX is namelijk ook gewoon een PCI kaart....

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Als je even verder rond kijkt zie je dat er ZAT mensen zijn die gewoon goeie videokaarten in zo´n barebone hebben.

Dit topic is gesloten.