Firebird: workaround voor foute MIME types

Pagina: 1
Acties:

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:17
I.t.t. tot IE explorer gebruikt Firebird (FB) het mime-type van de server, en negeert daarbij de bestandsextensie. FB houdt zicht hiermee aan de standaarden van het w3c, maar omdat bij veel servers niet alle mime-types goed staan is het in gebruik lastig.
De beste oplossing hiervoor zou zijn dat alle beheerders de mime-types op hun webserver goed instellen, maar ik kan daar niet opwachten dus ben ik in de instellingen van FB gaan spitten. Zonder succes.

Als ik bijv. op een link van een rar bestand klik, opent FB in sommige gevallen dit bestand in een browser venster/tab. De reden is dat de server het mime-type text/plain opgeeft. (Rechts klikken: View page info)

Ik heb de extension 'Things They Left Out' geinstalleerd (http://texturizer.net/firebird/extensions.html) Hiermee kun je de instellen hoe bepaalde mime-types worden afgehandeld. Dit komt op hetzelfde neer als het editten van mimeTypes.rdf in de profile map.
Ik heb een nieuw type aangemaakt: text/plain en extensie rar, met als actie Save to disk. Maar dit werkt niet. Wat doe ik verkeerd?

Firebird 0.61

[ Voor 17% gewijzigd door ginkgo op 11-08-2003 23:48 . Reden: Per abuis voorbeeld link naar (C) spul gegeven ]