Ik heb me oude hd uit me pc gehaald en niet geformateerd en er een nieuwe hd ingezet. Is het mogelijk om me oude harde schijf er weer in te zetten zonder te formatteren zodat ik al me oude gegevens van me oude harde schijf nog heb. En als ik die schijf er dan weer uit haal, en me nieuwe erin zet gaan er dan ook geen gegevenes verloren?
als je nieuwe pc meerdere partities heeft dan zal de oude hd die je erbij zet de vroegere d partitie van je nieuwe schijf verplaatsen naar e.
(de oude schijf wordt dus d, omdat alle primaire partities normaal gesproken direct achter elkaar komen te staan)
als je dus programma's hebt geinstalleerd op de d schijf van je nieuwe pc dan zullen die niet meer werken (doordat een aantal verwijzingen in windows niet meer kloppen)
je kunt dit vermijden door met met fdisk alle partities van je oude hd te halen
en 1 of meerder nieuwe maken, en dan dus geen primaire partitie maar alleen uitgebreide partities. op dit manier worden de partities van de oude hd er gewoon achter geplakt in je nieuwe pc (als je dus al c en d had dan wordt de oude hd die je erbij doet e enz..)
(de oude schijf wordt dus d, omdat alle primaire partities normaal gesproken direct achter elkaar komen te staan)
als je dus programma's hebt geinstalleerd op de d schijf van je nieuwe pc dan zullen die niet meer werken (doordat een aantal verwijzingen in windows niet meer kloppen)
je kunt dit vermijden door met met fdisk alle partities van je oude hd te halen
en 1 of meerder nieuwe maken, en dan dus geen primaire partitie maar alleen uitgebreide partities. op dit manier worden de partities van de oude hd er gewoon achter geplakt in je nieuwe pc (als je dus al c en d had dan wordt de oude hd die je erbij doet e enz..)
Maar ik wil dus me nieuwe eruit halen en me oude erin blijven dan van allebei de gegevens er nog op staan?
Ja hoor... gegevens blijven er gewoon opstaan.
Niets is zeker in deze wereld.....maar we houden je echt niet voor de gek, dit moet gewoon werken, zeker als je hetzelfde bestandssysteem handhaaft (FAT16/32 gok ik).
iOS developer
Jeetje, zo moeilijk is dat nauw ook weer niet
Niet vervelend bedoeld ofzo..
Maar als je de pc uitzet is de stroom van de harde schijf verdwenen. Als je diezelfde HD dan in een andere computer pleurt, gebeurt echt niet zoiets als "spontaan" formateren.
Aannemend dat je Win98 draait gaat die wat zeuren over het feit dat misschien een ander Mobo hebt, en nog wat andere hardware, maar verder niet. (als je de HD als master erin doet)
Doe je schijf als slave erin dan krijg je wel klein problemen doodat alle drive/partities een andere letter krijgen.
Maar kwijt ben je de spullen nooit.
Kun je veilig proberen...
Maar als je de pc uitzet is de stroom van de harde schijf verdwenen. Als je diezelfde HD dan in een andere computer pleurt, gebeurt echt niet zoiets als "spontaan" formateren.
Aannemend dat je Win98 draait gaat die wat zeuren over het feit dat misschien een ander Mobo hebt, en nog wat andere hardware, maar verder niet. (als je de HD als master erin doet)
Doe je schijf als slave erin dan krijg je wel klein problemen doodat alle drive/partities een andere letter krijgen.
Maar kwijt ben je de spullen nooit.
Kun je veilig proberen...
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Pagina: 1