[Win2k] Hoe account weer "terug"krijgen?*

Pagina: 1
Acties:

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een pc waar je moest inloggen op een domein met user bert, nu wilde ik een klein netwerkje testen en heb dus het domein veranderd in een werkgroep (jaja oei).

Nu kan ik dus niet meer met user bert inloggen, slechts met de lokale adminaccount (administrator zonder pass) omdat de pc het domein niet meer ziet.

Maar ik wil nu graag alle instellingen van user bert weer hebben (vooral de mailtjes van MS outlook 2k) Hoe krijg ik dit voor elkaar?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51
Sorry, zie nu pas [W2K] staan, kijk even in c:\documents and settings.
Daar staat bert!
Maak nu een nieuwe user aan en kopieer onder het administrator account de inhoud van bert over de nieuwe user heen.

<edit>
Ik dacht al, ik lees er over heen, maar de titel is dus aangepast :)
</edit>

[ Voor 89% gewijzigd door Archie_T op 11-08-2003 14:19 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• lester
  • Niet online
werkt dit ook voor outlook 2000? dus dat alle mailtjes en instellingen er weer in staan?
en kan ik dan onder user bert weer inloggen?

Xceed tnx :*

Verwijderd

dezelfde user krijg je nooit meer terug... (zelfde naam kan wel natuurlijk)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Je moet het domein weer terug veranderen naar wat het was. Als het goed is krijg je nadat je het domein veranderd hebt en op Toepassen/OK klikt na enige tijd een vakje waar je een user/pass moet invullen.

Die user/pass moet die van de domeincontroller krijgen om een pc toe te voegen.

Hierna moet alles weer normaal werken. Tis toch gekken werk dat je na iedere keer dat je een pc in een domein hangt een nieuwe domeinuser moet aanmaken. :/

[ Voor 7% gewijzigd door max op 11-08-2003 14:44 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51
Fire_escape schreef op 11 August 2003 @ 14:42:
Je moet het domein weer terug veranderen naar wat het was. Als het goed is krijg je nadat je het domein veranderd hebt en op Toepassen/OK klikt na enige tijd een vakje waar je een user/pass moet invullen.

Die user/pass moet die van de domeincontroller krijgen om een pc toe te voegen.

Hierna moet alles weer normaal werken. Tis toch gekken werk dat je na iedere keer dat je een pc in een domein hangt een nieuwe domeinuser moet aanmaken. :/
Maar het probleem is toch dat er geen domein meer is???
En ja volgens mij kan je de mailtjes weer terug vinden, anders even de PST file opzoeken in C:\Documents and Settings.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als de user op het domain aangemeld zijn mail van een Exchange server krijgt staat die mail nog op de Exchange server mits je dit niet gewijzigt hebt om het lokaal in een pst file op te slaan. Verder staan inderdaad alle instellingen in %root%documents and settings\username zet view hidden files and folders aan browse nu naar local settings\application data\mircrosoft\outlook\ hier staan de files dan.

Je kunt het beste een 2e gebruiker aanmaken hier alle data behalve ntuser.dat en ntuser.log in kopieeren. Als je eenmaal weer terug bent op het domain meld je de computer opnieuw op het domain aan en kan user bert weer inloggen.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Archie_T schreef op 11 augustus 2003 @ 14:48:
[...]

Maar het probleem is toch dat er geen domein meer is???
En ja volgens mij kan je de mailtjes weer terug vinden, anders even de PST file opzoeken in C:\Documents and Settings.
lester schreef op 11 augustus 2003 @ 14:14:
Nu kan ik dus niet meer met user bert inloggen, slechts met de lokale adminaccount (administrator zonder pass) omdat de pc het domein niet meer ziet.
Het domein niet meer _zien_ is iets anders dan dat het domein is er niet meer.

Als je als lokale administrator het domein weer instelt is er wel weer een domein. :)
Je moet dan wel een melding krijgen dat je een user/pass moet ingeven anders werkt het idd niet.

[ Voor 28% gewijzigd door max op 11-08-2003 14:55 ]

• lester
  • Niet online
het domein is niet meer aanwezig, de computer is verplaatst naar een andere locatie waar het domein niet meer van toepassing is, als ik het domein weer invul dan krijg ik een foutmelding dat de pc het domein niet meer kan vinden (wat erg logisch is).

Volgens mij maakte de pc gewoon gebruik van een cached domein (schrijf je dat zo?) dus toen ik het domein in een werkgroep veranderde, is het domein "verdwenen" (dom van mij )

Ik zal eens proberen om de outlook bestanden te verplaatsen en ik maak wel even een nieuwe user "bert2"ofzo aan en verplaats de bestanden dan in zijn map, hopen dat het werkt, verdere suggesties zijn altijd welkom :)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

lester schreef op 11 August 2003 @ 15:18:
het domein is niet meer aanwezig, de computer is verplaatst naar een andere locatie waar het domein niet meer van toepassing is, als ik het domein weer invul dan krijg ik een foutmelding dat de pc het domein niet meer kan vinden (wat erg logisch is).
Dan kun je alles wat ik gezegd heb overboord flikkeren :)

Enige oplossing is dan idd een nieuwe user aanmaken en alles behalve ntuser.dat en ntuser.log kopieren. :)

Als je nou slim bent (en ook andere users trouwens), zeg je de volgende keer erbij dat de pc naar een andere lokatie verplaatst is. Dat scheelt een hoop gedoe. :)

• lester
  • Niet online
het is iig gelukt!

dank allen :)
Pagina: 1