Toon posts:

[WinXP] 2 maal xp na herinstallatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een merkwaardig probleem:
Omdat mijn HD was vastgelopen besloot ik tot een nieuwe installatie. Tijdens dit proces werd aangegeven dat C:\ niet goed was geformatteerd. Ik bsloot het installatie programma dit dus opnieuw te doen. (NTFS-snel)
De oude situatie op mijn HD was als volhgt gepartioneerd. (Part Mag)
C;\XP
D:\Documenten
H:\Prive
F:\ waaop een Ghost image van C:\
G:\ CD
H:\ CD writer

Het installatie proces liep perfect. Maar de start zag ik dat mijn HD als volgt was ingedeeld:

C:\ (nieuwe) XP
D:\ Documenten
E:\ Prive
F:\ Mijn totale vroegere XP, inclusief alle programma's in de Program Files.
waarvan de meeste gewoon werken.
Aan de data in mijn root kan ik wel zien dat XP vanaf C:\ opstart.

Het Ghost image lijkt te zijn uitgepakt, maar is zelf nergens meer te vinden?????

De lettertoewijzing is dus gewijzigd.
Zou het moelijk zijn om mijn XP van F:\ naar C:\ te verplaatsen???

Hans

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt dus per ongeluk je oude F geformatteerd ipv je oude C :o

Jouw XP van F naar C verplaatsen: hoe bedoel je - je wilt je oude XP weer aan de praat krijgen? Dan kan je je boot.ini aanpassen en ook die oude XP in je boot menu zetten. Hoe precies hangt af van de schijfindeling; kijk dus even in computer management -> disk management en vervolgens de WOS FAQ voor hoe het precies aan te spreken :)

offtopic:
Kleine titeledit, 1 vraagteken is meer dan zat om aan te geven dat je een vraag hebt :+

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 11-08-2003 14:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
tijdens het installatieproces gaf hij aan dat C;\ opnieuw geformatteerd moest worden. Gedaan dus. Mijn oude XP die nu op de een of andere manier op F:\ staat, wil ik graag weer gewoon op C:\ hebben. Anders moet ik alles opnieuw erop gooien.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52
dat kan volgens mij in partition magic en in windows xp met drive management > drive letter change..

Verwijderd

Topicstarter
Als ik F in C wijzig, start ie daar dan van op en kan ik mijn F dan weer formateren om ruimte te krijgen?

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

dat werkt niet zo simpel.
Is de C:\ partitie NTFS?

Dan wordt het niet zo makkelijk om alles over te zetten.
Probeer eens met Ghost je F: partitie naar C: te zetten.

(Maak wel een backup van C als daar iets belangrijks op staat!)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het er nu naar uit ziet was dit de FINALE tip. Ik was erg blij na het clonen van F naar C mijn eigen vertrouwde buro blad weer te zien.

DANK< DANK< DANK
Pagina: 1