Toon posts:

K7 / Athlon, wanneer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee wanneer de K7/Athlon in Nederland verkrijgbaar zal zijn??

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 18:47
Ik hoop echt op de HCC dagen ;) !!!

Zolang houd ik het nog wel uit....

Hebben jullie trouwens die Athlon review bij Tommie gezien ? Daar staat het volgende over de PIII 600 :

Has Pentium III 600 Got Serious Temperature Problems?

"There's even more to say about PIII 600. It's strange enough that Intel is using the old overclocker-trick of raising the core-voltage a little bit. PIII 600 is using 2.05 instead of the 2.00 V used by PIII 450 - 550, which makes you wonder since when 0.05 V are supposed to make the big difference. Well, a lot of people are currently reporting problems with heat-induced crashes of PIII 600 and you start wondering if the release of PIII 600 was some kind of desperate move of
Intel to save it from major embarrassment. The opposite could be the case now, if it indeed turns out that Pentium III 600 is not running really stable. The Pentium III 600
processors in our lab have failed several times too at 600 MHz, and this although our systems are always open. We'll have a close look into this issue right after the Athlon-review."

Dus volgens mij zit Intel echt op het randje met de huidige core van de gehele pentium lijn : Celeron/ Xeon/ PIII
Zonder debiele koeling zul je dus alle moeite moten doen om over de 600 te gaan...

Athlon daar en tegen heeft (geen?) problemen met de 650 !! hehehe :)
Ik denk dat Intel met deze generatie het wel kan schudden tegen de K7 en dat ze heel wat moeite moeten doen om een 0.18 core uit te brengen willen ze nog wat te zeggen hebben..

Jullie mening ?

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel mooi om te zien wat voor rare acties Intel moet ondernemen om Amd voor te zijn :)
Het is wel erg stom van ze dat ze die PIII 600 uitbrengen als ie niet stabiel is..... (kunnen ze bij AMD ook weer eens lachen..)

Verwijderd

Het zou ook tijd worden dat amd eens wordt gerespecteerd HAHA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik draai al jaren op amd's
ten eerste niet altijd veel geld gehad dat komt nu pas sinds ik werk :-)
en ten tweede qua prijs prestatie zijn het betere proccesoren
maar weet iemand of het klopt dat een k7 niet op windows 2000 draait ???
ik ben nl beta tester en dan is het wel makkelijk als het werkt :-)

• Anton
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Lijkt me totale bullshit. Volgens AMD hebben ze al ruim 20 OS'en op de K7 laten lopen, dus kijk eens op hun site of je dat lijstje kan vinden en of Win2000 erbij staat.

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

20 OS'en...... zijn er zoveel alternativen voor windhoos? :)

Verwijderd

Hi there.

First things first! Ik ben geen anti-AMD ofzo, heb een k6 systeem gehad. Ben toch overgestapt naar celeron systeem, en ben zelf meer tevreden met deze celeron.

Ik denk dat AMD het strakjes op z'n donder gaat krijgen, omdat ten eerste ze financieel er erg klote voor staan. Dat kan heel veel consequenties veroorzaken... ten tweede, Intel komt straks met hun nieuwe MERCED systeem, die dus geheel nieuw is. Niewe architectuur, enz. Kijk bij hun site voor meer info.

Intel zal zo in de 1e paar maanden 2000 de P3 700 op 133 Mhz met 512 kb Cache en op de I840 chip set draaien... ik ben benieuwd hoe deze tegen de K7 zal concureeren...

AMD, moet naar in mijn mening een betere chip-set over stappen, of maken. Intel's chip-sets zijn verweg de beste. AcerLabs e.d. zullen hard moeten knokken om tegen Gigant Intel te strijden...

OK, de CPU is het Hartje van de PC, maar het gaat niet alleen om de CPU, maar ook om de Chip-Set...

En oh ja, voordat ik het vergeet, tegen 2000, komt er een nieuwe Super Pc op de markt, tegen zo'n 2000 piek. die op minstens 1000 Mhz (1 gighz) zal draaien... ik probeer deze url nog te plaatsen, indien ik hem nog kan vinden... was erug interessant!!!

Ik wacht nog gerust effetjes af, tenzij de nieuwere spelletjes straks 600-800 Mhz minimum CPU Requirement gaan eisen... :)

• Femme
  • Laatst online: 19:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ja leuk.

P6 zit nu echt aan het eind van z'n latijn. Op 0,25micron zullen ze niet boven de 600Mhz komen (ik lees in Tom's Athlon review dat Intel de PIII-600 op 2,05V laat draaien en dat-ie dan zelfs nog niet stabiel is!). Natuurlijk kunnen ze op 0,18m weer ietsie hoger, maar de Athlon is veel beter op hoge kloksnelheden voorbereid. AMD lijkt nu moeiteloos 650Mhz te halen en Kryotech heeft al een 1GHz Athlon systeem.

Coppermine zal voornamelijk gebakken lucht zijn. Als dat ding in november gereleased wordt gooit AMD er gewoon een schepje bovenop: 750 - 800MHz?

BDW: heb je Tom's 3DStudioMax, Q3 en Half-Life benchmarks gezien? Athlon is bijna 50% sneller in HL en 3DMax! No way dat Intel dit enorme gat in de FPU formance even kan fixen.

Wat betreft de chipset: AGP kaarten werken uitstekend met de Athlon en de Athlon is gewoon sneller dan de PIII, dus zal die chipset ook wel okee zijn.

• Andy
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

Hai Femme,

Als buitengewoon AMD fan vind ik het leuk om steun uit onverwachte hoek te krijgen. Geen kwaad woord over de producten van Intel overigens (behalve dan die verschrikkelijk beroerde eerste Celerons dan)

Ik heb alleen een beetje boel antipathie tegen de attitude van Intel die ze nu misschien eens een beetje in zullen slikken.

maar goed,

wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat Intel zich een beetje verrekend heeft op de ongelooflijke veerkracht van AMD. Zonder geld en zonder steun van grote industrie-giganten hebben ze eigenhandig een processor (op tijd) op de markt weten te brengen die sneller is dan datgene wat Intel op het moment kan leveren.

Het aller- aller- allerleukste vind ik eigenlijk wel dat AMD de eerste recenties dusdanig heeft weten te manipuleren dat Intel dacht dat het wel snor zat met de P3 vergeleken met de K7. Nu blijkt echter dat AMD wel degelijk hoge yields heeft bij de productie en bovendien een betere chipset als Intel verwachtte kon produceren.

Al met al wordt het moeilijker om te kiezen wat mijn volgende belangrijke aanschaf zal worden: BP6 met dual C466 of K7- 550 mhz.

( of allebei :) )

in ieder geval ben ik mijn emoties weer ff kwijt

een prettige nacht iedereen en tot WAN

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Whizzy
  • Laatst online: 17-08 18:47
Femme: ( Dat over die PIII 600 had ik ook al gequote'd.... ;) ) even lezen hoor..

Wat wel errug naadje is is dat Intel gewoon
vrolijk zijn prijzen laat zakken als ze een beetje in het nauw komen te staan... Dat suckt hard want AMD moet natuurlijk mee en die hebben het al niet breed ( bij wijze van..)

Ik hoop echt dat Intel deze keer hard op zijn donder krijgt en dat AMD genoeg Athlons kan maken... want ik ga er zeker voor !! :)

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Verwijderd

Tja, dan blijft natuurlijk de vraag: wanneer is ie nou beschikbaar?

Ik heb heel veel contacten gelegd met diverse levranciers, om kostte wat het kost een AMD los te peuteren.

De AMD's die verscheept zijn, zijn alleen bestemd voor testdoeleinden. Mits je leuke bedragen in je portemonnix hebt zitten, kan je er absoluut niet aankomen :(
Om nog niet te spreken van het bijbehorende mobo...

Dus: geduld is een schone zaak! :(
(Helaas)

Verwijderd

al een hele tijd hoor! :)

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

lol, stelletje achterlopers

Verwijderd

zat op de search page te kijken en kon het niet nalaten om deze topic weer ff omhoog te halen :)
Vond het ook wel grappig, zat je een jaar geleden nog te geilen op de komst van de K7@500 en nu is de 700 al een instapmodelletje en kijk je uit naar de 1000MHz :)
weet ut, pc-spul is snel verouderd ;)

• Jedi Master Ronald Vonk55
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Jedi Master Ronald Vonk55

3DMark 2000: 8454

hehehe ik dacht al, wat zie ik nou voor topic, ik zal ze eens even vragen waar ze zolang geweest zijn :)

Tbird 1000@1133 (11.0 x 103), Zalman CNPS3100-G, 3D Prophet II GTS 64MB (246MHz core,401MHz mem), Asus A7V, 512MB Corsair CAS2-2-2, Philips 109P20, Seagate Cheetah 18XL, Adaptec 19160, Pioneer DVD 304S, Iomega Jaz 2GB, Supermicro SC-760-A (300W) (modded).

Verwijderd

Yeah, bite me

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17
Hehe...
Ik schrok al!
Pagina: 1