Toon posts:

Help XP --> MP mod mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou dacht ik dus ook even om de L5 mod uit te voeren om veel geld te besparen. Helaas blijkt dat mijn 0,0% ervaring in modding tot uiting kwam in een niet meer werkende XP, en een ander die ik nu niet meer durf aan te raken.

Zoals velen van jullie mischien al gemerkt hebben zit er tegenwoordig over de L5 bruggen een laklaag. Deze voorzichtig weg gekrabt met een naald, achterruit verwarming repareerkit erover...... en niet werken. Nog een paar keer gedaan... en nu werkt de hele proc dus niet meer 8)7

Iemand uit omg Utrecht die mij mischien kan helpen hiermee? Vind de orginele MP's toch wel een beetje erg veel geld.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Dit soort topic titels worden niet zo gewaardeerd. ("schreeuwen in de topictitel")

Mischien kan je als je nog garantie hebt en het niet echt zichtbaar is de proc terugbrengen.

offtopic:
Welkom @ GoT

Verwijderd

Topicstarter
Sorry.... Was niet als schreeuwerig bedoeld. (Al besef ik nu dat CAPS als schreeuwen bekend staat).

Als je het kan, verander dan de topic maar. Vind ik geen probleem.

Terug brengen kan helaas niet, het is duidelijk te zien dat de L5 bruggen "behandeld" zijn. En dat ik nu een XP-tje heb vernield is een goede les voor mezelf. In het vervolg zal ik goed nadenken of ik wel werkelijk iets kan :)

Deze topic heb ik geplaatst in de hoop dat een echte tweaker mij mischien kan helpen, en niet om iemand tegen de schenen aan te schoppen.

Cheerio

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is er precies verkeerd gegaan dan? Misschien is het te zien als je een foto ervan post :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij is het raar dat hij helemaal niet meer werkt, als je alleen maar bij de l5 bruggen gebleven bent. Heb je hem al eens helemaal schoon gemaakt?

Ik zag er ook een beetje tegenop bij mijn 2 Tbred B xp1800's, maar het ging gelukkig in 1 keer goed.

Heb je andere dingen bekrast of de core gesloopt ofzo?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens ff kijken of het mogelijk is om een fotoke te maken. Je ziet nog wel kopere stippen, maar die staan verder van de brug vandaan. Dacht eerst dat deze het waren (kras kras kras). In eerste instantie werkte de proc nog als een XP, maar na een aantal keren poetsen en weer opnieuw schilderen doet die niks meer....

Oh ja, volgens de beschrijving van de window repair kit, kon je het beste het spul verwarmen om het drogen te versnellen, dus heb ik er een fone op gezet. Misschien vond die dit niet leuk.. 8)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Van een föhn gaat je cpu niet zomaar stuk, zou niet best zijn want anders hadden al heel wat mensen 'hoofd'brandjes gehad :+

Maar een (macro)pic is wel handig, want waarschijnlijk is er toch echt iets misgegaan bij het L5 fröbelen.

En title iets minder schreeuwerig gemaakt

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
mocht je geen nieuwe cpu willen kopen, probeer dan met een conductieve silverpen, of iets anders wat geleid, weer de bruggen te fixen,

ik heb met me barton alle bruggen per ongeluk opgekrast, zodat dat ding op een 133fsb bord kon werken. Maarja als alle bruggen open zijn, staat ie op een MP van 24, dat trekt ie dus niet, toen zag ik de pin mod. Die gedaan en hoppa een barton op een MSI K7T266a pro2 ru bord! (16x133!@xp2600). :) misschien is er een pin mod voor de xp->mp mod?

Verwijderd

Topicstarter
een pin mod voor XP naar MP bestaat zo ver ik weet niet. Denk dat als dit mogelijk was iedereen wel gedaan had.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:23
Vanwaar die achterruit repareerkit? En bruggen openkrabben?

Ik heb zelf 4x de XP -> MP mod uitgevoed, op zowel palomino's als T-bred's, en elke keer ging het gewoon goed met een klein laagje zilver over de laatste L5 brug. Met andere woorden, gebruik het KISS principe: simpel houden. Wat je kan doen is alles netjes schoon poetsen met alcohol en wattenstaafjes, daarna om de laatste L5 brug plakband leggen met 1 rechthoekje over dus, en daar wat zilver op kwakken. Niet moeilijk doen met isoleren of openkrabben, beide is niet nodig :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even voor de mensen die denken dat er niets open gekrabt moest worden, ik denk dat de TS het over nieuws: Nieuwe versie behuizing Athlon XP duikt op in Japan dat soort L5 bruggen heeft..
(En een XP->MP mod moet kunnen met een draadje bij het socket, maar wel aan de achterkant (dan kan je [random pin] -> [random pin] verbinden)

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
mischien overbodig maaruh ....je hebt toch wel alle keren je koeler erop gehad he :X

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Wie niet waagt wie niet wint. Je kan altijd proberen garantie te claimen en een beetje de domme uithangen bij die zaak.

Niet geprobeerd is altijd mis. Met een kwartiertje dom doen kan je toch een mooie processor verdienen, of niet :D

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 11:05

Mark Lor

...

Sorry maar dat vind ik gewoon de winkel hard naaien als het door je eigen stomme fout gebeurd, als je zoeits doet weet je dat de garantie vervalt.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

ja precies, wees eerlijk, heb je geen trots/eer ofzo.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

zucht...denk dat als die pc-zaak je cpu ziet...met aangepast chipje.....ummm..dat het hoe dan ook kan shaken!

There is no place like ::1

Verwijderd

off topic

[quote]FragFrog schreef op 11 August 2003 @ 17:20:
Met andere woorden, gebruik het KISS principe: simpel houden. [quote]

KISS: keep it simple and sustainable...
wat heeft die sustainable hier te zien 8)7

• Abbadon
  • Laatst online: 14-08 00:19
Burning_Tyre schreef op 11 August 2003 @ 21:35:
Wie niet waagt wie niet wint. Je kan altijd proberen garantie te claimen en een beetje de domme uithangen bij die zaak.

Niet geprobeerd is altijd mis. Met een kwartiertje dom doen kan je toch een mooie processor verdienen, of niet :D
Dit soort dingen moet je anderen niet 'aanraden', iig niet hier. Naast dat 't oplichterij is, is 't behoorlijk lame.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 07:00

elTigro

Es un Gringo!

Abbadon schreef op 12 augustus 2003 @ 07:55:
[...]

Dit soort dingen moet je anderen niet 'aanraden', iig niet hier. Naast dat 't oplichterij is, is 't behoorlijk lame.
Nou inderdaad! 't Zal je ook niet lukken denk ik, want die mensen van de winkel weten zelf ook wel dat XP's naar MP's te modden zijn.

Wat bedoel je trouwens met niet werken? ik lees uit je verhaal dat je er maar 1 gemod hebt. (of lees ik niet goed- het is nog vroeg natuurljik :) ) Bij mijn moederbord geeft ie altijd een XP processor aan als je er maar 1 in hebt zitten, of dit nu een gewone XP is of een gemodde. En als je er 1 gemod hebt, en 1 niet dan loopt het natuurlijk stuk op die ene die je niet hebt gemod...
Oh, is trouwens een Tyan Tiger.

[ Voor 7% gewijzigd door elTigro op 12-08-2003 08:31 . Reden: slag om de arm ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 03:00:
off topic

[quote]FragFrog schreef op 11 August 2003 @ 17:20:
Met andere woorden, gebruik het KISS principe: simpel houden.
KISS: keep it simple and sustainable...
wat heeft die sustainable hier te zien 8)7
KISS: keep it simple, stupid

ontopic:
jammer voor je processor.. maar ja, wel een mooie onderzetter erbij :Y)
gewoon opnieuw proberen met andere processor.. kost wat maar is nog steeds goedkoper als 2 nieuwe MP's

Verwijderd

Topicstarter
Zo.. daar ben ik weer. Helaas is het nog niet gelukt om een foto te maken, maar de link waar ANdrode naar verwijst is exact de behuizing die ik heb.

Aankomende zondag is hier een comp beurs in de omg, zal dan ff kijken of ik proc kan vinden in de "oude" behuizing.

Het kan dus voorkomen dat het systeem de proc nog steeds als XP ziet ipv MP dus? Hmmm dan had het dus misschien toch wel gewerkt. Wilde ze 1 voor 1 modden en dacht dus bij het opstarten een MP als proc detectie te zien :|

Zeg ANdrode... Een pin mod is dus wel mogelijk? Is dit makkelijker dan de L5 mod? Heb je hier wat meer info over? Had niks gevonden via google, maar als jij zegt dat het wel kan, dan is alle info van harte welkom 8)

En ja voor de duidelijkheid.. De koeler zat er elke keer op.... En nee.. ik ga niet terug naar de winkel, houd de eer aan mezelf :)

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 11:33:
Zo.. daar ben ik weer. Helaas is het nog niet gelukt om een foto te maken, maar de link waar ANdrode naar verwijst is exact de behuizing die ik heb.

Aankomende zondag is hier een comp beurs in de omg, zal dan ff kijken of ik proc kan vinden in de "oude" behuizing.

Het kan dus voorkomen dat het systeem de proc nog steeds als XP ziet ipv MP dus? Hmmm dan had het dus misschien toch wel gewerkt. Wilde ze 1 voor 1 modden en dacht dus bij het opstarten een MP als proc detectie te zien :|

Zeg ANdrode... Een pin mod is dus wel mogelijk? Is dit makkelijker dan de L5 mod? Heb je hier wat meer info over? Had niks gevonden via google, maar als jij zegt dat het wel kan, dan is alle info van harte welkom 8)

En ja voor de duidelijkheid.. De koeler zat er elke keer op.... En nee.. ik ga niet terug naar de winkel, houd de eer aan mezelf :)
had ook effe gezocht voor een pin mod...kon ook niks vinden... maar ik heb een pin mod gedaan om een barton op een max. 133fsb systeem te laten draaien, 16x133 anyway moest een aantal draadjes (gewoon die draadjes die in een stroomdraadje zitten) om pinnetjes heen wikkelen, samen met een mesje lukt dat wel.. zorg er voor dat de draadjes niet in contact komen met andere pinnen ivm kortsluiting, deze mod werkte overigens perfect! hoewel het best een klusje is om de draadjes om de pinnetjes heen te krijgen (vooral als je er 4 met elkaar moet verbinden :) :) :) ) denk zelf dat een pin mod voor een xp naar mp mogelijk moet zijn, gezien alles wat die bruggen doen ook via pinnen is te doen (mp, fsb, voltage, etc etc)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Mister_X schreef op 12 augustus 2003 @ 13:25:
[...]

denk zelf dat een pin mod voor een xp naar mp mogelijk moet zijn, gezien alles wat die bruggen doen ook via pinnen is te doen (mp, fsb, voltage, etc etc)
Er is geen XP -> MP pinmod. De L5 brug regelt iets via de core wat dus niet via de bruggen detected word. Er is totaal niets terug te vinden op de AMD K7 datasheets van L5 bruggen
Ik zat er zelf eerst ook aan te denken aangezien ik ook met zo'n nieuwe barton opgescheept dat ( stomme klere dingen zijn moeilijk te modden zeg :S ).
Overigens heb ik zelf ook de pinmod via de socket gedaan om de multiplier omhoog te gooien, gewoon alle bruggen dichtpainten en dan wat draadjes ind e socket duwen :P Deed ik overigens al bij al mijn CPU's, veel veiliger en makkelijker dan L bruggen te gaan lopen opblazen en repainten ;)
Ik snap dus echt niet waarom er nog steeds stomkoppen zouden zijn die de bruggen op de CPU op gaan blazen.

Ennuh, op de nieuwe behuizing van de XP: NIET de buitenste punten nemen ! je moet de binnenste 2 "mini" puntjes hebben.
Overigens wel knap dat je met de mod je XP om zeep hebt geholpen :S Heb je niet toevallig een beetje hard op de behuizing gedrukt, en daarmee een beschadiging veroorzaakt ?

[ Voor 14% gewijzigd door Delta2 op 13-08-2003 00:20 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zal aankomende zondag dan maar ff kijken op de comp beurs hier in de buurd. Mischien dat ze daar de "oude" behuizing wel hebben.

Mocht dit niet zo zijn, is er dan iemand die mij kan helpen om de mod te laten slagen?

Cheerio

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

BJDI schreef op 11 augustus 2003 @ 13:24:
Dit soort topic titels worden niet zo gewaardeerd. ("schreeuwen in de topictitel")

Mischien kan je als je nog garantie hebt en het niet echt zichtbaar is de proc terugbrengen.

offtopic:
Welkom @ GoT
Ik heb een beetje moeite met deze reactie, eerst lever je commentaar op de topic titel, vervolgens vermeld je doodleuk dat hij dan maar onder garantie teruggebracht moet worden. De topicstarter heeft hem hier zelf kapot gemaakt, terugbrengen is dan geen optie (geluk ziet de gebruik dit zelf ook in).

[ Voor 34% gewijzigd door MXL op 14-08-2003 15:22 ]