Toon posts:

Vocht onder Socket?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging gister de pc van mijn vriendin repareren, die deed het niet. Ikke alle kabeltjes even checken enzo, alles zat er goed in, keek ik naar de ledjes die je wat kunnen vertellen over je pc (tot mijn verbazing stonden ze allemaal op rood, ik dacht dat is vast niet goed) ik pak het boekje erbij schijnt er iets mis te zijn met de cpu. Ikke de cpu uit zijn socket halen, zie ik tot mijn grote verbazing dat er VOCHT onder zit (gewoon een paar druppels water). Hmmm das nie goed. :X Iemand enig idee hoe het daar mag/kan O-) komen?

MoBo = K7T Pro 2A
CPU = AMD Duron 700
Koeling = Gewoon standaard koeler (geen water)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Condens lijkt me :? :)

edit: Je moet eerst alles laten klimatiseren (oid) :) (als de componderdelen uit een totaal andere omgeving komen dan waar de comp nu is.... buiten/andere temp ed)

[ Voor 151% gewijzigd door Vinnie op 11-08-2003 12:53 ]

C:\>_

Verwijderd

Idd zoals Vinnie, zegt hoogst waarschijnlijk condens..

Woont je vriendin aan de kust? Want hier is het al een paar dagen behoorlijk mistig met dus lage temparaturen en veel vocht in de lucht.

Verwijderd

Topicstarter
Wel raar, de cpu zit er al dik een jaar op, en ze woont niet aan de kust, in het oosten van ut land.

Ik dacht ik post het maar even, misschien dat je door op moet letten, ivm die extreme hitte en dat de lucht s avonds heel vochtig is. Ik denk dat het nog wel eens op meer plaatsen zou voor kunnen komen

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Was het echt water ??? Gemorst tijdens planten water geven, iets wat in de buurt staat te lekken. Of misschien de kat (lach maar, ik heb een videorecorder zien sneuvelen door een kat en 3 x raden wat hij daar gedaan had ?!?!)

[ Voor 1% gewijzigd door bonus op 11-08-2003 13:06 . Reden: typo ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
nee, gewoon water. Niet een beetje condens. Kast zit gewoon dicht dus het kan niet iets anders zijn.

Ik denk zelf echt met die hevige temp verschillen van dag en nacht en vooral dat vochtige van de nachten, dat het daar wel eens aan kan liggen.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 13:08:
nee, gewoon water. Niet een beetje condens. Kast zit gewoon dicht dus het kan niet iets anders zijn.

Ik denk zelf echt met die hevige temp verschillen van dag en nacht en vooral dat vochtige van de nachten, dat het daar wel eens aan kan liggen.
Dat is dus gewoon condens |:(

C:\>_

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ja dan zal het toch condens zijn. Maar het is wel bijzonder, ken het verschijnsel alleen van extreeme overclocks i.c.m. Prometia maar dan op andere onderdelen op de achterkant van het moederbord. Maar hij is overleden dus ?!?

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
weet ik nog niet. zal ik vanavond testen. ik had daar geen geleidingsstuff. was niet netjes gedaan door diegene. dikke laag geleidingsspul erop.

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Niet te veel he, anders werkt het dus averechts. Een heel dun laagje zuur vrije vaseline op de onderkant / achterkant van de proc helpt ook tegen condens vorming en kan geen kwaad.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Misschien een condensator lek??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zit geen water in een condensator :+

Verwijderd

Maar weet hij 100% zeker dat het water is.....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ja dat wist je niet he een cpu moet eens in de zoveel tijd eraf zodat die een plasje kan doen :+

Maar denk na, moet wel condens zijn, hardware gaat niet zomaar lekken en koelpasta lijkt me ook niet.

Tweakers Discord

Pagina: 1