Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

dit is een lcd keyboard, bedoeld voor 19" rackmounts om servers te beheren.
maar ik denk dat je wat anders bedoelt
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 11-08-2003 13:06 . Reden: opmaak ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Gaarne meer info verschaffen anders gaat dit topic op slot.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
nooit van gehoord... ik zal eens ff gaan zoeken
edit: hmmm niet veel te vinden...nix eigenlijk.
patent erop aanvragen en zelf laten ontwikkelen. geld verdienen
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 15:15 ]
Volgens mij kan je met een beetje geld / rommelen dat wel voor elkaar krijgen:
Je hebt iig een touchscreen nodig, die gewoon te koop zijn:
deze bijvoorbeeld
En dan een programmaatje gebruiken dat een keyboard simuleert en dat overweg kan met een touchscreen:
deze bijvoorbeeld :)
edit: het is wel zonde om van een desktopscherm een touchscreen keyboard te maken, maar misschien zijn er ook kleine touchscreens te vinden??
[ Voor 22% gewijzigd door King op 11-08-2003 15:37 ]
Anyway, King weet precies wat ik bedoel, gewoon een keyboardemulator op een LCD monitor met touchscreen.
Alleen, is het inderdaad zonde om een normaal LCD scherm hiervoor te gebruiken (en een VGA-uitgang van je grafische kaart).
Ik heb ze nog niet gezien maar een scherm ter groote van je toetsenbord (15x45 of zo) zou super-cool zijn. Met BIOS/EEPROM natuurlijk anders zou je nooit <Del> of wat-dan-ook kunnen gebruiken om in je BIOS van je mainboard te kunnen komen. Verder zal er een grafische processor ingebouwd moeten zijn als je enkelt de PS/2 toetenbordaansluiting wil gebruiken.
Het ligt voor de hand dat er zo'n product ergens te koop is.
Toch heb ik niks van gezien of gehoord.
Wie wel?
Anders word ctrl z,v,c,x ctrl+alt+del enz zo moeilijk
Meestal wordt de ctrl een paar sec. vast gehouden als je er op drukt, waarna je rustig de z in kunt drukken. Als je winXP hebt kun je het proberen door windowstoets+U op je toetsenbord te drukken. Er komt dan een scherm waarmee je met de muis kun bedienen. Snap je wat ik een beetje bedoelVimana schreef op 13 August 2003 @ 11:12:
Kan een touchscreen meerdere drukpunten registreren?
Anders word ctrl z,v,c,x ctrl+alt+del enz zo moeilijk
/ontopic
Waarom moet het perse een scherm zijn. In principe zie ik een scherm toetsenbord op een scherm meestal niet bewegen, dus waarom moet je dan een LCD-scherm gebruiken? Alleen dat het geiler is kan ik verzinnen
Maar ik denk dat je toch beter een tft kunt kopen en er touchscreen opzetten (er waren dacht ik setjes die je over een crt kon hangen en dat het setje dan wel kan kijken waar je vinger zit en zo muisfunties uitvoeren). Doe dit dus icm een tft met schermtoetsenbord en je zult denk ik goedkoper uit zijn, dan een speciaal iets op maat van een kb gemaakt en een lage afzetmarkt denk ik
[ Voor 38% gewijzigd door blackangel op 13-08-2003 12:38 ]
Denk is aan games waarbij de (letter)toetsen een functie hebben.Waarom moet het perse een scherm zijn. In principe zie ik een scherm toetsenbord op een scherm meestal niet bewegen, dus waarom moet je dan een LCD-scherm gebruiken?
Zo kan het LCD scherm in het kort aangeven waar zo'n toets voor staat.
Verder zou een qwerty-toetsenbord ineens kunnen veranderen in een piano-keyboard...!
En het typt gewoon heel lekker (je hoeft niets in te drukken, alleen aantippen).

Hij werkt via de USB poort dus je vga uitgang blijft vrij. Daarnaast heeft ie ook multi monitor support, dus je kan je gewone monitor als hoofdmonitor gebruiken.
Het is alleen lastig om het scherm neer te leggen zodat het een toetsenbord wordt, maar je zou bijvoorbeeld een gat in je bureau kunnen zagen en hem daarin leggen, maar dat is wel omslachtig
Het is inderdaad wel gek dat een touchscreen keyboard lastig te vinden is. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de photo-play kasten in snackbars enzo, dan begrijp ik het aan de andere kant ook wel weer. Een touchscreen keyboard is nog niet zo snel als een traditioneel keyboard. Je moet de toetsen echt stuk voor stuk aantikken voordat de letters verschijnen.
Maar goed voor bijvoorbeeld een auto-pc is ie erg geschikt (zoals ook op hun site wordt vermeld)
Meer over deze monitor is te vinden op:
http://www.xenarc.com/product/700ts.html
Die dingen zijn vooralsnog nog niet te koop, volgens mij zijn ze zelfs nog nooit in real-life gedemonstreerd. Volgens mij is het ook echt zo'n techniek die in theorie heel leuk lijkt, maar in de praktijk niet werkt.raymonvdm schreef op 11 August 2003 @ 14:33:
Bedoel je niet zo`n projector scherm wat je bij de compaq ipaq kan kopen. Die projecteert dan een toetsenbord op je buro en dan type je op je buro.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Ik kwam er ook pas na jaren achterBigs schreef op 13 August 2003 @ 23:21:
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om QUERTY te typen? Weet je wel waarom dat toetsenbord zo heet
Voor veel gebruik kan je gewoon veel beter een normale rammelplank hebben.
Assume there are no rules and it's one big free for all
En wat breekbaarheid betreft: touchscreens kunnen best wel wat hebben (je hoeft toch niet op dat ding te rammen!)