[Java] 'Klonen' van ServletRequest/ServletResponse

Pagina: 1
Acties:

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Topicstarter
Voor een applicatie waar ik mee bezig ben zou ik graag dezelfde request parallel laten verwerken door een aantal verschillende componenten. Ik gebruik op dit moment een setje van Filters en Servlets om requests te verwerken. Ik ben op zoek naar een methode waarbij ik hetzelfde request/reponse objectpaar kan doorsturen naar meer dan 1 URL. Het volgende heb ik al geprobeerd.

A. Stomweg een requestdispatcher gebruiken:

Java:
1
 (getServletConfig().getServletContext().getRequestDispatcher(de_URL_waar_het_naar_toe_moet).forward(request, response);

Dit werkt niet omdat de response aan het einde van de keten gecommit wordt, dus na de eerste forward houdt het feest op.

B Tijdelijk opslaan van een request/response in een cache-object dat een geserialiseerde kopie bijhoudt. Dit gaat mis omdat org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteRequestFacade niet serialiseerbaar is (ik gebruik JBoss 3.2.0 met Tomcat 4.1.24)

Heeft iemand een hint om toch iets dergelijks te kunnen doen of zin om uit te leggen waarom ik niet goed bij m'n hoofd ben als ik dit wil?

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
De browser stuurt een request, de server doet er wat mee en opeens krijgt de browser 4 responses terug. Klinkt enigszins onlogische he? ;)

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Topicstarter
Tuurlijk, maar daar zit ik nu even niet mee. De manier waarop ik het nu doe is door intern gewoon een x-aantal nieuwe requests te genereren. Werkt ook, maar ik ben met name op zoek naar iets dat sneller is dan de huidige oplossing, die neerkomt op een interne re-POST.

With the light in our eyes, it's hard to see.