Voor een applicatie waar ik mee bezig ben zou ik graag dezelfde request parallel laten verwerken door een aantal verschillende componenten. Ik gebruik op dit moment een setje van Filters en Servlets om requests te verwerken. Ik ben op zoek naar een methode waarbij ik hetzelfde request/reponse objectpaar kan doorsturen naar meer dan 1 URL. Het volgende heb ik al geprobeerd.
A. Stomweg een requestdispatcher gebruiken:
Dit werkt niet omdat de response aan het einde van de keten gecommit wordt, dus na de eerste forward houdt het feest op.
B Tijdelijk opslaan van een request/response in een cache-object dat een geserialiseerde kopie bijhoudt. Dit gaat mis omdat org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteRequestFacade niet serialiseerbaar is (ik gebruik JBoss 3.2.0 met Tomcat 4.1.24)
Heeft iemand een hint om toch iets dergelijks te kunnen doen of zin om uit te leggen waarom ik niet goed bij m'n hoofd ben als ik dit wil?
A. Stomweg een requestdispatcher gebruiken:
Java:
1
| (getServletConfig().getServletContext().getRequestDispatcher(de_URL_waar_het_naar_toe_moet).forward(request, response); |
Dit werkt niet omdat de response aan het einde van de keten gecommit wordt, dus na de eerste forward houdt het feest op.
B Tijdelijk opslaan van een request/response in een cache-object dat een geserialiseerde kopie bijhoudt. Dit gaat mis omdat org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteRequestFacade niet serialiseerbaar is (ik gebruik JBoss 3.2.0 met Tomcat 4.1.24)
Heeft iemand een hint om toch iets dergelijks te kunnen doen of zin om uit te leggen waarom ik niet goed bij m'n hoofd ben als ik dit wil?
With the light in our eyes, it's hard to see.